סקירה: המחשב הנייד החדש מסדרת Zenbook של אסוס

Asus Zenbook 14 OLED UX3402 מתאפיין במראה אלגנטי, עם צבעים מעט שונים מאלו המקובלים בשוק, במיוחד הארגוני ● התכונות מתאימות לייעוד שהוא איפשהו באמצע בין שימוש צרכני ממוקד מדיה לבין שימושים עסקיים

מחשב עסקים שבהחלט יכול לשמש גם כתחנת בידור איכותית. Asus Zenbook 14 OLED UX3402.

מאז תחילת דרכה, סדרת מחשבי ה-Zenbook של אסוס – שממוקמת איפה שהוא בין יקום המחשוב העסקי לזה של המחשוב הצרכני הטהור – נועדה קודם כל להרשים. זו סדרה שסקרתי לא מעט מהמחשבים שלה לאורך השנים, ותמיד היה בה משהו שמצליח למשוך את העין – לא ממש לחלוטין אחרת ממה שמציעים מחשבים בקנה המידה הזה של יצרניות אחרות, אבל בעיקר היא ניחנה במבנה וצבעים שהשילוב שלהם אלגנטי ותמיד מצליח למשוך את העין.

הדור החדש של ה-Zenbook, עליו הכריזה החברה ממש לאחרונה, אינו יוצא דופן בכל ההיבטים האלה לעומת מחשבי הדורות הקודמים בסדרה, כולל בתכונות שלו. המראה אלגנטי, עם צבעים שמעט שונים מאלו שמקובלים בשוק, במיוחד הארגוני, והתכונות ככה באמצע, בין שימוש צרכני ממוקד מדיה לבין שימושים עסקיים.

תכונות אבטחה חיוניות לעולם העבודה ההיברידי

להיבט העסקי של הדגם שהגיע לבדיקה, Zenbook 14 OLED UX3402, אפשר להצמיד את השילוב של חיישן טביעות אצבע בכפתור ההפעלה/כיבוי. הוא אמנם קטן, וההגדרה מעט מעצבנת, אבל אחרי זה הוא עובד מצוין והמחשב מגיב מייד. זה סוג של אבטחה כמובן, כמו גם המקשים הייעודיים לכיבוי פיזי של המצלמה ושל המיקרופון – דברים חיוניים מאוד בעולם העבודה ההיברידי החדש שאנחנו מתרגלים אליו עדיין.

אל הרשימה הקצרה הזו אפשר להוסיף כמובן את טכנולוגיית NumberPad 2.0 הקניינית של אסוס, שמאפשרת בלחיצת כפתור להפוך את משטח השליטה של המחשב למקלדת נומרית. אני לא חושב שיש שימוש מיוחד מעבר לתחום העסקי, וגם זה במשורה, עבור מקלדת נומרית.

לצד הצרכני יותר אפשר להצמיד את המסך עצמו, שמציע פאנל 14 אינץ' מסוג OLED בקצב רענון של 90 הרץ. אנשי עסקים יסתדרו היטב גם עם מסך LCD פשוט לצרוך העבודה שלהם, אבל מי שמרבה בשימושי מדיה ייהנה כמובן מאוד מיתרונות הצבע שמציעה טכנולוגיית ה-OLED, בטח כשמדובר ברזולוציה נאה של 2.8K. גם המסגרת הדקיקה מסביבה, שתורמת לכך שיחס המסך לגוף עומד על 90% לפי החברה, תורמת יותר לאווירת 'התראו איזה יפה אני', שהיא צרכנית יוותר במהותה.

המעבד וכוח הסוללה

Zenbook 14 OLED UX3402, לפחות בתצורה בה קיבלתי אותו, מצויד במעבד הדור ה-12 של אינטל, שרק לאחרונה התחילו להופיע במכורה שלנו.

מדובר ב-Core i7-1260P עם שמונה ליבות יעילות, שיכולות להגיע במצב טורבו למהירות מרבית של 3.4 גיגה-הרץ, וארבע ליבות ביצועים שיכולות באותו מצב להגיע למהירות 4.7 גיגה-הרץ. זהו מעבד 28 וואט, והוא מיועד למחשבים דקים וקלים, אבל עבור אלו שרוצים קצת ביצועים מעבר לזמן סוללה – ואסוס ציידו את המחשב בסוללה יחסית גדולה, בנפח עבודה של 75Wh, שמבטיחה לפי החברה עד 18 שעות עבודה, ועם מטען 65 וואט שלפי החברה יכול להטעין כ-60% מקיבולת הסוללה תוך 48 דקות בלבד.

הסוללה הגדולה יחסית לא פוגמת במראה האסתטי הכולל של המחשב, שעדיין מציע גובה יחסית טוב של 16.9 מ"מ ומשקל סביר של 1.39 ק"ג – אם כי יש קלים ממנו.

הטעינה מתבצעת באמצעות אחד משני חיבורי USB-C של המחשב, שניהם ממוקמים בצד הימני שלו לצד חיבור HDMI בגודל מלא וחריץ לכרטיס הרחבת זיכרון, כשבצד השני יש עוד יציאת USB-A אחת, לצד יציאות החום של המחשב. חיבורי ה-USB יכולים לשמש לצורך טעינה של התקנים חיצוניים עם חיבור USB-C: אולי לא מהירה במיוחד, אבל במקרה הצורך זה יכול ספק.

עוד פרטים טכניים

לא בטוח שהן מספיקות דרך אגב. המחשב אמנם לא מאלו שמתחממים יתר על המידה, גם בבדיקות העומס שהוא עבר, אבל אם נותנים למאוורר לעבוד הוא די מהר מתחיל להרעיש, ולפרקים זה ממש יכול להפריע.

המחשב שהיה אצלי הגיע עם שבב גרפי משולב של אינטל, ה-Iris Xe, עם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג LPDDR5 משובץ בלוח, זיכרון אחסון בנפח 512 גיגה-בייט מסוג M.2 NVMe בממשק PCIe 4.0, עם תמיכה ב-WiFi 6E וב-Bluetooth 5.2 ועם מצלמת רשת באבחנה של 720p. יש גם גרסה מעודכנת של מנגנון השתקת הרעשים מבוסס הבינה המלאכותית של אסוס, תמיכה ב-100% ממרחב הצבעים DCI-P3 ו-133% ממרחב הצבעים sRGB לטובת יוצרי תוכן, בהירות שיא של 500 ניט, כדי שיהיה ניתן לעבוד גם בחוץ, וגם הגנה על המסך, שתומך במגע, באמצעות Gorilla Glass.

בתצורה הזו עולה ה-Zenbook 14 OLED UX3402 של אסוס 5,490 שקל, וכאמור הוא יכול לספק את אלו שמחפשים בדיוק באמצע – מחשב עסקים שבהחלט יכול לשמש גם כתחנת בידור איכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים