מיקרוסופט וקוואלקום הכריזו על מיני מחשב חדש – Volterra

מדובר במיני מחשב שמבוסס על מערכת על שבב לא מוכרת של קוואלקום ● המטרה: לעודד כתיבת יישומים עבור Windows לסביבת ARM שיפעלו בה באופן טבעי, בלי צורך בהמרת קוד

פרויקט Volterra של מיקרוסופט וקוואלקום.

שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לקוואלקום להרצת Windows על מעבדי ה-Snapdragon, שמבוססים על הטכנולוגיה של ARM, נמשך כבר כמה שנים. במסגרת הזו הצליחו החברות להוביל למצב שבו כמעט כל יישומי Windows הרגילים פועלים בסביבת ARM באמצעות ביצוע של המרת קוד. עם זאת, מחשבי ה-Windragon לא זכו להצלחה מסחרית, ולא נכתבו לסדרה זו יישומי ARM טבעיים.

עכשיו שתי החברות לוקחות את השותפות הזו צעד קדימה והן הכריזו בכנס Build של מיקרוסופט, שנערך השבוע, על פרויקט בשם Volterra. מדובר במיני מחשב שמבוסס על מערכת על שבב לא מוכרת ולא מוכרזת רשמית של קוואלקום, אם כי היא משויכת למשפחת מעבדי ה-Snapdragon שלה. המטרה של הפרויקט היא לעודד כתיבת יישומים עבור Windows לסביבת ARM שיפעלו בה באופן טבעי, בלי צורך בהמרת קוד. הסיבה היא שהפעולה של המרת קוד גוזלת מהמערכת משאבים שגם ככה די דלים בסביבת ARM, במיוחד בהיבט של הביצועים.

מיקרוסופט תציע בנוסף, בקרוב, מגוון מלא של כלי פיתוח שיוכלו לפעול על מחשב הפרויקט הזה במטרה לקדם את פיתוח היישומים. היא תציע, בין השאר, את Visual Studio 2022, Visual C++, .NET ו-Windows Terminal. כל הכלים הללו יושקו במהלך השנה הנוכחית.

קוולאקום, מצדה, תציע ערכת כלים מלאה עבור פיתוח יישומי בינה מלאכותית ולימוד מעמיק, שינצלו את יכולות המחשוב העצבי שמציעה ערכת השבבים ה-"מסתורית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים