אינטל: דור חדש של מעבדים למחשבים ניידים קלים ודקים

סידרת מעבדי ה-P וה-U החדשים של מעבדי ה-Core מהדור ה-12צפויים להשתלב השנה ביותר מ-250 דגמים חדשים

סדרות חדשות של מעבדי Core.

אינטל ממשיכה במסע ה-Alder Lake שלה, מעבדי ה-Core מהדור ה-12, עם הכרזה על סידרת מעבדי ה-P וה-U לשוק המחשבים הניידים. מדובר בסדרות של מעבדים המיועדים לשיבוץ בניידים קלים ודקים, כשמעבדי ה-P מוכוונים עבור משתמשים שרוצים רמה קצת יותר גבוהה של ביצועים מבלי לוותר על המאפיינים הראשיים של הניידים הללו.

ההבדל הראשי בין שתי הסדרות, אם כן, הוא מעטפת ההספק שבו הם פועלים: 28 ואט עבור מעבדי ה-P, ו-9/15 ואט עבור מעבדי ה-U, עם סידרה שלמה של מעבדים עבור כל הספק.

אינטל מציעה במעבדים הללו, כמו בסדרת ה-H, שילוב של ליבות ביצועים עם ליבות יעילות, וגם כאן יש הבדל משמעותי בין ה-P ל-U. כל מעבדי ה-U, בשתי רמות ההספק, מגיעים עם 2 ליבות ביצועים. במשפחת ה-P, להוציא Core i3-1220P, שהוא הנמוך ברשימה, כל השאר מגיעים עם 4 ליבות ביצועים, כשהמעבד הבכיר ברשימה, Core i7-1280P, מגיע עם 6 ליבות ביצועים. מה שכן זהה הוא, שכל המעבדים החדשים שהוצגו מגיעים עם 8 ליבות יעילות, וההבדלים ביניהן הם המהירות – וזה כמובן מסורתי אצל אינטל, כדי לבדל בין המעבדים השונים.

ויש עוד משהו ששונה וגם זהה בכל המעבדים החדשים שהוצגו בסדרות ה-P וה-U החדשות. כל מעבדי ה-Core i7 מגיעים עם שבב גרפי שמכיל 96 יחידות ביצוע, כל מעבדי ה-Core i5 עם 80 יחידות ביצוע, וכל מעבדי ה-Core i3 עם 64 יחידות ביצוע. גם כאן יש בדלים במהירות של השבבים בהתאם למעבדים, מ-1.45 גיגה-הרץ במעבד המוביל, ועד 0.95 גיגה הרץ ולמטה מכך בסידרת ה-U9.

"אנו מרחיבים היום את ההיצע של אינטל של משפחת מעבדי ה-Core בדור 12, שמטרתם לספק קפיצת מדרגה משמעותית בביצועים עבור מחשבים ניידים דקים וקלים. בדומה להשקה בתחילת השנה, עם המעבד שהציג את הביצועים הטובים והחזקים ביותר בשוק למשחקים, המעבדים החדשים יאפשרו ביצועים מתקדמים המתעלים באיכותם על הדור הקודם עבור ניידים דקים", אמר תומר ששון, סגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי של אינטל, מנהל המערכת של מוצרי הדור ה-12.

בסך הכל הכריזה החברה על 6 מעבדים במשפחת ה-Core P, ו-5 במשפחת ה-Core U עבור כל רמת הספק, 9 ו-15 ואט כאמור.

לפי אינטל, המעבדים החדשים צפויים להשתלב השנה ביותר מ-250 דגמים חדשים של אייסר, אסוס, דל, פוג'יטסו, HP, לנובו, LG, MSI, NEC, סמסונג ואחרים, והראשונים בהם יהיו זמינים לרכישה כבר בחודש הבא (מרץ).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים