LG UltraWide 34WL500 הוא מסך ענק – האם גם בתכונות שלו?

המסך החדש הוא חלק מהטרנד של מסכים בגדלים של טלוויזיות ענקיות ויש בו לא מעט יתרונות, כולל כאלה שאין במוצרים האחרים בשוק ● אבל יש גם כמה דברים מאכזבים

ה-UltraWide 34WL500 של LG.

פעם, מסכי ענק היו שמורים לתחומים כגון עיצוב, גרפיקה ועריכת וידיאו ותמונות. אלא שבשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר מסכים בגדלים של טלוויזיה ענקית שמיועדים לשולחנות עבודה של משתמשים "מהשורה". מתברר שכל אחד אוהב נדל"ן, ומכיוון שמשתמשים שזקוקים לשטח עבודה גדול נוטים לעתים לא רחוקות לצייד את שולחן העבודה הפיזי שלהם בשני שולחנות עבודה וירטואליים הפרוסים על שני מסכים שונים, שמחוברים לאותו מחשב, מסך ענק, ברזולוציה מתאימה, יכול להיות נוח יותר לעבודה.

זה נכון עוד יותר אם אתם עובדים מהבית ומחפשים מסכים שיכולים לתת מענה להרבה מאוד משימות שונות, בין אם כולן קשורות לעבודה או חלקן קשורות אליה ואחרות לבית ולפנאי. מסך ענק, כדוגמת מושא הסקירה הנוכחית – UltraWide 34WL500, שמגיע מפס הייצור של LG, יכול לשמש בעת הצורך גם כמסך בידורי, לרבות סרטים ושידורי טלוויזיה, בעידן שבו הסטרימינג הוא השולט בכיפה.

שמו של מסך הענק – כאמור, 34WL500 – מרמז על גודלו, שעומד על 34 אינץ'. ה-W מצביע על כך שמדובר במסך רחב. הוא אמנם מציע גם רזולוציה בסיסית, של 1,080 פיקסלים לגובה, אבל גם יחס היבט של 21:9, כלומר – לאורך יש לו 2,560 פיקסלים ולא 1,920, כמו במסכים מהשורה. אמנם, זה לא כמו שני מסכים צמודים, אבל זה מצוין למי שעובד בריבוי מסמכים, וגם יותר נוח מאשר שימוש בשני מסכים פיזיים האחד לצד השני.

נקודה שדורשת שיפור

העיצוב הכללי של ה-UltraWide 34WL500 סולידי מאוד, ופשוט באותה המידה. כמנהג דור המחשבים הנוכחים, הוא כולל מסגרת דקה משלושה צדדים, אם כי המרחק מהתצוגה עצמה אל הקצה הפיזי של המסך בולט לעין. זאת נקודה שדורשת שיפור. בנוסף, המעמד של המסך מעוצב כחצי ירח שפונה אל המשתמש, והוא יציב, והמסך תומך רק בשינוי זווית התצוגה קצת קדימה או אחורה. אין אפילו אפשרות להגביה או להנמיך את גובה המסך. זה אומר שצריך לקבוע כמעט מייד את המיקום של המסך על השולחן, כדי שהוא יהיה נוח לשימוש ממושך. ב-LG אף ציפו אותו בחומר נגד השתקפויות וזה עושה את העבודה היטב.

מאחור יש למסך שתי כניסות HDMI, ואלה הכניסות היחידות שהוא כולל. הכניסות מאפשרות לחבר שני מחשבים, שאפשר לעבור ביניהם או לבחור להציג אחד מהם בתוך השני, בתצורת PIP, תמונה בתוך תמונה. יש גם חיבור אודיו עבור מי שרוצה להתחבר למסך ולא למחשב, וכברירת מחדל, מהרגע שמתחברים למחשב עם חיבור HDMI, האודיו זורם למחשב לאורך אותו כבל. בלעדיו, מי שרוצה להסתפק במסך חייב אוזניות, כי אין בו רמקולים.

מה עוד?

בתחתית המסך של ה-UltraWide 34WL500 יש ידית קטנה שמאפשרת להגיע להגדרות, והיא נוחה מאוד לשימוש. הידית הזו שולטת בעוצמת הקול של יציאת האודיו במסך, ובלחיצה היא פותחת את תפריט ההגדרות המובנה. לחיצה ארוכה יותר מכבה את המסך. תפריט ההגדרות מאפשר לעבור בקלות בין כמה וכמה מצבי עבודה מוגדרים מראש, כולל עבור מצבי משחק שונים, והתצוגה משתנה בהתאם כשעוברים ביניהם, כך שקל לבחור את המצב המתאים.

ה-UltraWide 34WL500 של LG.

ה-UltraWide 34WL500 של LG. צילום: יח"צ

דבר נוסף שיש לציין הוא שהמסך מבוסס על פאנל IPS ומציע בהירות סבירה ברמה של 250 ניט, שמספיקה לעבודה בתנאי כל חדר. הוא מציע קצב ריענון של 75 הרץ, שזה קצת יותר טוב מהמינימום אבל לא מיועד למשחקים עתירי חידושים של הזמן המודרני – בגלל זה וגם בגלל זמן התגובה שלו, שעומד על חמש אלפיות השנייה. המסך מציע בנוסף כיסוי של 99% ממרחב הצבעים sRGB שמיועד לשימושים כלליים, וכן תומך ב-HDR10, כך שטווח הצבעים הדינמי שהוא מציג רחב יותר מזה של מסך סטנדרטי, וגם מדויק וברור יותר. לגיימרים הוא מציע תמיכה ב-FreeSync של AMD, שהיא טכנולוגיה שמשפרת את התצוגה בזמן משחקים, עם יכולת התאמה של סנכרון המסך לקצב העבודה של הכרטיס.

תזכרו להתקין את התוכנה המלווה

אחד הדברים הכי חשובים שצריך לעשות עם החיבור של המסך למחשב הוא להתקין את התוכנה המלווה, OnScreen Control. מעבר לכך, במקרים מסוימים צריך אותה כדי שהמחשב יזהה בכלל את המסך בתצורה נכונה, עם השטח שלו, שגדול בשליש מזה של מסך רגיל. ניתן אף לשלוט כיצד המסמכים השונים יוצגו על המסך, על ידי החלוקה שלו לאזורים מוגדרים, שאליהם מצמידים את החלונות הפתוחים. יש גם לוח הגדרות, שמאפשר לשלוט בהגדרות של המסך מבלי להשתמש בידית למטה.

בשורה התחתונה, היתרונות העיקריים ב-UltraWide 34WL500 של LG הם הגודל והיכולת לעבוד בקלות בריבוי חלונות במסגרת פיזית אחת. מעבר לכך, הוא מחשב יחסית פשוט, ומיעוט החיבורים מאחור הוא אחד ההיבטים של הפשטות הזו. זה גם לא מסך ארגונומי, כך שאין אפשרות לכוונן אותו לגובה מסוים או לצודד אותו. אבל הוא מציע תמונה יפה וחדה, ואם השימוש העיקרי שלכם הוא מסמכים, גלישה באינטרנט, עיצוב וכדומה – הוא מספיק בהחלט. עוד יצוין שרוב המשחקים שבדקתי הסתדרו עם תוספת האורך, אבל סרטים – הרבה פחות, ומהר מאוד העדפתי להקרין אותם ב-FHD רגיל עם השארת שטח שחור משני הצדדים.

המחיר בשוק עומד על כ-1,690 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים