Asus ROG Flow X13: לעבודה, למלאכה ולמשחק

המחשב הנייד ROG Flow X13 של אסוס מאפשר גם לצאת לפגישה או לכנס, וגם לשבת בבית, מול מסך הרבה יותר גדול מזה של הנייד, ולשחק בעוצמה גבוהה במשחקים מודרניים ● רק חבל שתג המחיר גבוה במיוחד

למשחק ולעבודה. ROG Flow X13 של אסוס.

אני לא יודע כמה מאלה שקוראים כעת את השורות הללו יודו בפה מלא קבל עם ועדה שהם, למרות החזות הניהולית והעסקית החשובה, היו שמחים עכשיו לצאת להפסקה של איזו שעה כדי להתיישב מול המסך ולטעון את המשחק שהם הכי אוהבים, ויאללה העולם.

אבל כיום כבר ידוע, ואולי הטלפונים החכמים עם מסכי המגע אשמים בכך יותר מכל, שאין גיל בו מפסיקים להיות גיימרים. אני יודע את זה באופן אישי. לא רק שאני לא מתבייש בכך, אלא אפילו גאה בזה. איני גיימר מקצועי, אבל כשיש לי זמן, אני בהחלט שם הגה, חרב או רובה וירטואלי בידיים, ומתיישב מול מסך המחשב לשחק – וכן, זו הייתה ונותרה קונסולת המשחקים הכי טובה שיש.

באסוס (Asus) כנראה חשבו על אנשים כמותי, שלפעמים צריכים מחשב נייד כדי לצאת לפגישה או לכנס, ולפעמים רוצים לשבת בבית ולשחק מול מסך הרבה יותר גדול מזה של הנייד, ולשחק בעוצמה גבוהה במשחקים מודרניים.

לתוצאה של המחשבה הזו קוראים ROG Flow X13, שהוא קודם כל מחשב נייד עם מסך הפיך בגודל 13.4 אינץ', אבל כשרוצים לשחק – מחברים אותו לקופסה חיצונית, שהיא מעין תחנת עגינה שאפשר להשאיר מחוברת למקלדת, עכבר ומסך שולחניים.

ביצועים מדהימים במשחקים – במחשב נייד עם מסך מתהפך

החיבור הוא באמצעות כבל מיוחד שמתחבר לערוצי ה-PCI ולחיבור USB-C ייעודיים במחשב, ובפנים, בקופסה, יש כרטיס מסך מודרני ומעודכן, ברמה של מחשב שולחני, בדמות GeForce RTX 3080. אמנם לא בגרסה מלאה, אבל בתצורה הרבה יותר גבוהה מ-Max-Q שבדרך כלל משלבים במחשבי משחקים. הביצועים כמובן מדהימים, כלומר בהתחשב בכך שזה מחשב נייד עם מסך מתהפך. בבדיקות השונות של המשחקים והמעבד הגרפי בכלל זינקו מספרי התוצאות פי ארבעה ועד פי חמישה, כשביצעתי את הבדיקות עם הקופסה.

וזה לא שהמחשב כשלעצמו קוטל קנים, בכלל לא. למעשה, עבור גיימרים לא מעטים הוא מוציא מתוכו ביצועים ברמה מספקת, גם בלי הקופסה, והם מספיקים כדי ליהנות מרוב המשחקים. אולי לא המשחקים שמנצלים את היכולות של כרטיס ה-RTX 3080, כמו מעקב קרניים ו-DLSS, אבל משחקים מהשורה השנייה ומשחקים מעט ותיקים יסתדרו לא רע עם המחשב גם בלי הקופסה. זה קורה בזכות כרטיס ה-GeForce GTX 1650 שמשולב במחשב, עם 4 גיגה-בייט זיכרון. אני יודע מקרוב למה הוא מספיק, כי זה הכרטיס שיש במחשב הנייח שלי – אני ממש לא זקוק ליותר.

המעבד שמניע את המחשב הוא מעבד סדרת הביצועים של AMD למחשבים ניידים Ryzen 9 5980HS, עם מהירות בסיסית של 3 גיגה-הרץ ומהירות טורבו של 4.8 גיגה-הרץ, שמוציא מתוכו ביצועים תחרותיים גם למעבדים המובילים מהדור ה-11 של אינטל, לשוק הנייד כמובן. לצד המעבד שילבה אסוס לא פחות מ-32 גיגה-בייט זיכרון RAM וכן SSD לאחסון פנימי בנפח של 1 טרה-בייט.

ROG Flow X13 של אסוס.

ROG Flow X13 של אסוס. צילום: יח"צ

קל, חינני וחזק בשימוש כמחשב שולחני – אך יקר במיוחד

מבחינת ביצועים טהורים, בהתייחס למצבו השולחני של המחשב, לא הייתה סיבה לרגע להתלונן כאמור, להוציא אולי ההתחממות המעט גבוהה מדי, גם כשהמאוורר עבד בשיא מהירותו, של המחשב ושל הקופסה כאחד. לפחות לא היה רעש חזק מדי מהמאוורר. המקלדת התגלתה כנוחה מאוד, עם ירידה מספיק עמוקה כדי להרגיש טוב את ההקלדה, למרות שהמרחק בין המקשים היה קצת צפוף מדי, אבל משטח השליטה מעט קטן מדי – אם כי כמובן שבתצורה השולחנית חובר עכבר אלחוטי.

המחשב אף שוקל כקילוגרם בלבד, וזה יפה עם מסך 13.4 אינץ', אבל הוא לא הצליח להלהיב אותו במצב זה, מכיוון שהוא סיים את מבחן זמן העבודה הקבוע שאני מעביר למחשבים עסקיים, שהוא כמובן קל הרבה יותר מזה של מחשבי משחק, אחרי 7:16 שעות בלבד. כן בלבד. זה מעט מאוד לעומת ניידים אחרים עם מסך כמו שלו ואף גדול יותר.

אבל הבעיה הגדולה של ROG Flow X13 היא לא זמן הסוללה, למרות שאפשר היה לדרוש יותר, אלא המחיר שמלווה אותו. המחיר הרשמי הוא למעלה מ-15,000 שקל, אבל אפשר למצוא אותו כעת בתקופת המבצעים והחגים גם בהנחה של אלפיים שקלים, במיוחד אם מגיעים לעיר הקייט הדרומית. אבל גם אז, כן, אי אפשר להתעלם מכך שזה מחשב שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו, אבל מי שיכול – ייהנה.

ודרך אגב, כרטיס חיצוני בפני עצמו נמכר ביותר מ-6,000 שקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים