Dynabook Tecra A50: מסך גדול יחסית, משקל קל

המחשב החדש של דיינבוק לא יפיל אתכם מהכיסא, אבל הוא בהחלט מחשב טוב, שמאפשר עבודה יעילה בעידן שבו רבים עובדים מהבית או בצורה היברידית

ה-Tecra A50 בדגם J-12X של דיינבוק.

בדרך כלל, כשחושבים על מחשב נייד עסקי, עולות בראש סדרות הדגל שמציעות החברות לתחום הזה – כל אחת בדרכה ועם המותג שלה. ובכל מקרה, בהנחה סבירה מאוד שלא בוצעה בדיקה אמיתית של ניתוח שוק, הוא יהיה בגודל מסך של 14 אינץ' ומטה, כדי שיהיה קל יותר ודק יותר ועם תאימות ל-Evo.

אבל האמת היא שבעולם הנוכחי, כשהרבה אנשים עובדים מהבית כמה ימים בשבוע או בכלל, אפשר לרדת מדרגה אחת למטה ולקחת גם מחשב עם מסך בגודל של 15.6 אינץ'. כפי שמעיד ה-Tecra A50 בדגם J-12X, שדיינבוק שלחה לי לבדיקה, זה ממש לא נורא. והרי דיינבוק החליטה כבר לפני כמה שנים, עוד במלבושי הטושיבה שלה, שהיא תופסת מרחק מהשוק הצרכני, כך שכל מחשב שהיא מציעה הוא עסקי מהווייתו.

צריך לומר שלמרות ההעדפות, אם מישהו יושב יותר ליד שולחן העבודה שלו ולא מרבה בנסיעות בדרכים לפגישות, אולי אף עדיף מחשב עם מסך יחסית גדול, במיוחד אם הוא לא כבד. כך ה-Tecra A50, שמשקלו עומד על כ-1.65 ק"ג – שזה ממש בסדר עבור מחשב בקנה מידה כזה.

המחשב המדובר לא מחפש לעשות רושם חיצוני מוגזם, על אף שיש בו כמה נגיעות שאהבתי מבחינת העיצוב: רגל תחתית אחורית שמעט גבוהה מהקדמית, כדי להעניק אלכסון קליל שמקל על ההקלדה וגם מאפשר ליותר אוויר להיכנס מלמטה במטרה לקרר את המערכת; אזור המקלדת, שיושב בתחום משטח נמוך קצת מהחלק החיצוני המקיף – כמו במקלדות של מחשבים אחרים, אבל עם קימורים עדינים שגולשים פנימה מכל הכיוונים באופן נעים לעין; כפתור הפעלה/כיבוי ארוך במקצת ודק, שאפשר לראות את הקצה שלו גם מבחוץ; והמיקום של חיישן טביעות האצבע בתוך משטח השליטה, בקרבת האצבעות, הוא נכון ולא מפריע לעבוד השוטפת.

הצד השני של המטבע

זה לא שה-Tecra A50 הוא מחשב מושלם – לא בעיצוב ולא בתפעול. הירידה של המקשים שטוחה מדי, ומורגש שדיינבוק ממש התאמצה לדחוף את המקלדת הנומרית בכוח עם מקשים קטנים ולא ממש נוחים. גם הרמקולים לא מדהימים. בשיחות וידיאו לא הייתה בעיה של ממש, אבל ברגע שעברתי לקצת מדיה, ובעיקר מוזיקה, הורגש חוסר בפרטים, ובעוצמה גבוהה נוספו מעין רעשי רקע, שפגעו באיכות השמע.

המסך לא תומך במגע, והוא מציע רזולוציית FHD תקנית עם בהירות מעט גבוהה יחסית, שעוזרת שהוא לא יהפוך למבריק. בנוסף, חסר שימוש באור אחורי חזק. במחשב עם מסך בגודל כזה לא חסרות יציאות, ויש שתי יציאות USB-C עם תמיכה ב-Thunderbolt 4 ועוד שתי יציאות USB-A, שאחת מכן יכולה לשמש לטעינה גם תוך כדי שינה של המחשב. יש גם חיבור לרשת, חיבור DisplayPort וחיבור HDMI 2.0 להתחברות למסכים חיצוניים בקלות.

מבחינת תצורה, מדובר במחשב די סטנדרטי לתחום העסקי, עם מעבד Core i7-1165G7 של אינטל מהדור ה-11. הביצועים שלו דומים להרבה מאוד מחשבים אחרים שיש להם את המעבד הזה, מה שאומר שלא תתקשו לבצע אתו מטלות שוטפות ואולי אפילו קצת יותר, כי הוא מצויד ב-16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR-3200 ובכונן SSD בנפח 512 ג'יגה-בייט, שתומך ב-NVMe.

הסוללה – הפתעה לטובה

מה שהפתיע אותי לטובה הוא הסוללה. הסוללות החדשות, ואולי גם שיפורים מסוימים במערכת ההפעלה, מציעות כיום יותר זמן עבודה. במקרה של ה-Tecra A50, דיינבוק שילבה סוללה בנפח עבודה של 53.13 וואט/שעה, שהובילה את המחשב לתוצאה מכובדת ביותר של 10 שעות ו-50 דקות של עבודה רציפה בסביבה משרדית של PCMark 10.

חיישן טביעות האצבע מאפשר שימוש ב-Windows Hello כדי להיכנס למחשב ללא שימוש בסיסמה, והמצלמה העליונה מגיעה עם כיסוי פרטיות פשוט וקל לתפעול.
בסך הכול, ה-Tecra A50 הוא מחשב למגזר המיינסטרים העסקי, שאולי לא מביא בשורה יוצאת דופן, אבל בהחלט מציע עבודה נוחה – גם בזכות המסך הגדול יחסית וגם בגלל המשקל הקל יחסית.

המחיר בארץ עבור התצורה שנבדקה הוא 5,490 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים