אחרי שהתעכב בגלל הקורונה: ה-ThinkPad X1 Fold הושק – גם בישראל

שנתיים אחרי שהוצג כקונספט בתערוכת CES, המחשב הראשון בעולם עם מסך מתקפל יוצא לשוק, כולל לזה הישראלי ● לנובו הציגה אותו ושורה של תחנות עבודה ומחשבים חדשים נוספים באירוע שקיימה באחרונה בתל אביב

ה-ThinkPad X1 Fold של לנובו. צילום: יח"צ

ה-ThinkPad X1 Fold – המחשב הראשון בעולם עם מסך מתקפל – היה אחד ה-"קורבנות" של מגפת הקורונה. לנובו הציגה את המחשב המיוחד הזה כקונספט בתערוכת CES 2019 והציגה אותו שוב שנה לאחר מכן – הפעם כבר בתערוכה וירטואלית. הכוונה הייתה שהוא יושק כמה חודשים אחר כך, כולל במדינות הקטנות יותר כמו ישראל. אבל החוסר הכללי ברכיבים והצורך לבחור אילו מחשבים לייצר גרמו לדחייה של ההשקה.

אלא שזו הגיעה בסופו של דבר, וגם לתל אביב, בשבוע שעבר. זה קרה באירוע השקה שערכה לנובו ישראל על גג בית מלון בעיר, לפי כללי התו הירוק. ה-X1 Fold הוצג בו יחד עם מכשירים עסקיים רבים אחרים, שהביאו לידי ביטוי את הקו שמתכוונת החברה לשווק לשוק העסקי עד סוף 2021 לפחות. האמירות העיקריות שלה כאן הן חומרים שונים, רמות גימור, וגם משקלים.

ה-X1 Fold נבנה משילוב של סגסוגות עם סיבי פחמן כדי להציע את אותן עמידות ואמינות, לפחות על הנייר, שמציעים מחשבי משפחת ה-ThinkPad האחרים. הוא מציע, כשהוא פתוח, מסך בגודל 13.3 אינץ', ובצד העיצובי הוא מכוסה בעור, שעוטף אותו במלואו. המחשב החדש שוקל קצת יותר מקילו וכשמקפלים אותו, הוא כמעט שלא תופס מקום בתיק. ה-X1 Fold מבוסס על מעבד Core של אינטל, אך בפיתוח היברידי ייעודי, והוא עומד בתנאים של פרויקט אתנה ומציע אפשרות לקישוריות סלולרית מהדור החמישי.

מדובר באחד המחשבים היקרים של לנובו, שגם כך מציעה לא מעט מחשבים לא זולים, והוא יימכר בארץ במחיר התחלתי של 13,999 שקלים.

תחנות עבודה שקורצות לעיצוב הצרכני

אחד ההיבטים שלנובו מתמקדת בהם הוא זה של תחנות העבודה, שהולכות ומתקרבות בעיצוב ובחלק מהתכונות שלהן דווקא אל התחום הצרכני. כך, לדוגמה, ה-ThinkPad P1 Gen 3, שהושק באופן רשמי באירוע אבל כבר זכה לסקירה כאן, באנשים ומחשבים, נחשב לנייד תחנות העבודה הקל ביותר בעולם, בגלל השימוש בסיבי פחמן בשלדה שלו, בדומה לפורץ הדרך X1 Carbon. הוא מגיע במארז דקיק במיוחד, שבכל זאת מכיל כרטיס גרפי מתקדם מסדרת ה-Quadro של אנבידיה וכן ועד 4 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מבוסס SSD.

ה-ThinkPad P1 Gen 3 של לנובו. צילום: יח"צ

ה-ThinkPad P1 Gen 3 של לנובו. צילום: יח"צ

לידו הציגה לנובו את P620 ThinkStation – שהיא, לפי החברה, תחנת העבודה הראשונה והיחידה בעולם שמגיעה עם מעבד Threadripper PRO של AMD עם 64 ליבות מחשוב, והראשונה שתומכת ב-PCIe 4.0 בכמות של 128 ערוצים. גם היא מציעה נפח אחסון עצום וקישוריות רשת במהירות של 10 ג'יגה-ביט לשנייה.

כן הוצג מה שהחברה מכנה מסך הדגל שלה לתחום המקצועי – ה-X1 Gen 2. מדובר במסך 4K המבוסס על פאנל IPS, והוא גם מציע תחנת עגינה, שתומכת ThunderBolt 3 ומאפשרת חיבור למחשב עם כבל אחד בלבד לכל הצרכים. כמו כן, הוא כולל מצלמת 1080p ומערך מיקרופונים שעוזר לביטול רעשי רקע.

ה-ThinkVision X1 של לנובו. צילום: יח"צ

ה-ThinkVision X1 של לנובו. צילום: יח"צ

"התחום שנמצא בצמיחה הגדולה ביותר בעולם המחשוב העסקי כיום הינו תחנות העבודה המקצועיות. לנובו מציגה מגוון רחב במיוחד בתחום זה עם משפחת הניידים ThinkPad P, עם תחנות העבודה הנייחות ThinkStation ועם מסכים מקצועיים בסדרת ThinkVision. אלה הן סדרות שמציעות אמינות מרבית, תאימות למשתמשי התוכנות המקצועיות ואפשרות רחבה להתאמה אישית", אמר אלירן בן עזרא, מנהל תחום תחנות עבודה מקצועיות בלנובו.

מחשבים למנהלים

על השולחנות מסביב הוצגו מחשבי ה-ThinkPad החדשים, עם כמה שבלטו מעל כולם. אחד מהם הוא ה-TihnkPad X1 Nano, שהוא מחשב ה-ThinkPad הקטן ביותר אי פעם, עם מסך 13 אינץ'. יש לו את כל היכולות של מחשב מהשורה, כולל מעבדי Core מהדור ה-11 של אינטל – אבל במשקל של 907 גרם בלבד. תג המחיר ההתחלתי שלו עומד על 9,190 שקלים.

עוד מחשב שבלט מבחינת צורה הוא ה-ThinkPad X12 Detachable, עם תג מחיר של 7,260 שקלים. מדובר באחד המחשבים הנתיקים הראשונים שמציעה לנובו, שעד לשנה הנוכחית התמקדה במחשבים הפיכים בלבד, בגזרת מחשבי ה-2-ב-1. המחשב החדש מציע מסך 12.3 אינץ' שאפשר, כאמור, לנתק אותו מהמקלדת כדי לעבוד אתו כטאבלט. המסך מוגן בזכוכית Gorilla Glass והוא תומך בעטים האלקטרוניים שמציעה לנובו – ה-Precision Pen וה-Digital Pen.

ה-ThinkPad X1 Titanium Yoga של לנובו. צילום: יח"צ

ה-ThinkPad X1 Titanium Yoga של לנובו. צילום: יח"צ

מחשב נוסף שתפס את העין הוא ה-ThinkPad X1 Titanium Yoga, שבדיוק כמו ששמו מציע, השלדה שלו עשויה מטיטניום קשיח, שעוזר לו להיות הנייד הדק ביותר אי פעם במשפחה – עם עובי של 11 מ"מ. וכמו ששמו רומז, שוב, מדובר בנייד הפיך. המחשב החדש מגיע עם מסך 13.5 אינץ' ביחס היבט של 3:2, ועם תמיכה ב-Dolby Vision HDR ומערכת רמקולים Dolby Atmos. המחיר מתחיל בכ-11 אלף שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים