סקירה: תחנת עבודה במובן הנייד והקל של המילה

ה-ThinkPad P1 Gen 3 של לנובו מציע שורה של יתרונות, ולא רק בניידות ובקלות שלו ● מה הוא כולל? ולמה כדאי לשים בו לב? בסקירה הבאה

ה-ThinkPad P1 Gen 3 של לנובו. צילום: יח"צ

אחד הדברים המרשימים ביותר שמביא ה-ThinkPad P1 של לנובו בדור השלישי שלו הוא קלילות יחסית.

מדובר במחשב נייד ששייך לסדרה הביצועית של המחשבים העסקיים של המותג הידוע, כפי שה-P מסמנת. או, בלשון אחרת, תחנת עבודה ניידת. התפיסה עד לשנים האחרונות הייתה שמחשבי תחנות עבודה, גם אם יש בהם סוללה, הם לא מחשבים שמיועדים לניוד. הסיבות העיקריות היו זמן עבודה קצר, ויותר מכך – משקל עודף שלא כיף לסחוב על הגב ממקום למקום.

אבל ה-ThinkPad P1 היה אחד הראשונים לשבור את הסטיגמה הזו, ועכשיו, בדור השלישי שלו, זה כבר בא לידי ביטוי עם עובי של 18.4 מ"מ בלבד ועם משקל של 1.7 ק"ג, וזה כשמדובר במסך בגודל של 15.6 אינץ'. הנתונים האלה יותר סבירים מסבירים, והם מושגים על ידי שימוש בחומרים מתקדמים שלמרות משקלם היחסית הנמוך, מאפשרים קשיחות מרובה בדיוק כמו בנייד הדגל של לנובו, ה-X1 Carbon – גם אם לא באותה איכות גבוהה.

המסך, כפתור ההפעלה והפרטיות

המסך בדגם שהגיע אליי לבדיקה מיוצר בטכנולוגיית IPS, הוא לא תומך מגע ומציע רזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים. המסך יושב על ציר חזק מאוד, שמאפשר לפתוח עד ל-180 מעלות, ושומר על היציבות המוחלטת שלו בכל זווית שבה רוצים להשתמש. מתחתיו המקלדת הרגילה והאיכותית של ה-ThinkPad, שבכל פעם שמגיעים אליה מחדש נזכרים עד כמה היא טובה ועד כמה כיף להקליד בה. המקלדת כוללת את מערך השליטה הנוסף עם הפטמה האדומה במרכז ושלושה כפתורי עכבר מעל למשטח השליטה, שגודלו סביר ותגובתו סבירה ולא יותר.

המחשב מגיע עם כפתור הפעלה שנמצא מימין מול הקצה העליון של המקלדת וחיישן טביעות אצבע שנמצא מול הקצה התחתון שלה ועובד מצוין. מבחינת אבטחה אפשר להזכיר את המכסה של מצלמת הרשת, שמאפשר להסתיר אותה כדי לשמור טוב יותר על הפרטיות, את שבב ה-dPTM 2.0 ואת האפשרות להציב לצד המצלמה חיישן אינפרה אדום, שעוזר לפתיחת המחשב ללא שימוש בסיסמה מוקלדת, גם בשעות שבהן התאורה אינה טובה.

זמן עבודה מפתיע לטובה

עוד דבר שהפתיע לטובה בבדיקות שערכתי למחשב הזה הוא זמן העבודה שלו: במבחן הרגיל, שבו השתמשתי במצב ה-PC Mark 8 כדי לבחון את עבודתו, הוא הגיע לזמן מרשים של שש שעות ו-43 דקות. מדובר במבחן שמפעיל היטב את כל התקני המערכת בלי הפסקה, וזה זמן מרשים בהחלט לכל מחשב, ובוודאי לתחנת עבודה, שלא מצפים ממנה לגדולות בדרך כלל בהיבט הזה. סוללת ארבעה תאים בהספק עבודה של 80Wh בהחלט עזרה לכך. מטען עוצמתי בהספק של 170W עוזר מאוד גם להטענה יחסית מהירה.

אבל כתחנת עבודה, הצפי הוא שמעבר לנוחות עבודה תהיה גם עוצמת עבודה – וזה מה שבהחלט קורה כאן. אינטל אמנם השיקה באחרונה את מעבדי ה-Core מהדור ה-11 שלה עבור מחשבים ניידים, אבל מדובר בשורה ראשונה בלבד של מעבדים, שמיועדים למחשבים קלים ודקים ולא למחשבים כדוגמת ה-ThinkPad P1. עבור המחשב הזה בחרו באינטל במעבדי סדרת הביצועים של הדור ה-10, ובדגם המסוים שבדקתי מדובר ה-Core i7-10750H, שהוא מעבד שש ליבות פיזיות על 12 ליבות לוגיות, שמיוצר עדיין ב-14 ננו-מטר ומציע מהירות בסיסית של 2.6 ג'יגה-הרץ ומהירות מרבית של חמישה ג'יגה-הרץ לליבה אחת, בצריכת כוח סבירה של 45 וואט.

נקודת כוח נוספת של המחשב היא השימוש בכרטיס גרפיקה מקצועי – ה-Quadro T200 של אנבידיה בגרסת Max-Q, המיועדת למחשבים יחסית דקים כדוגמת ה-P1. זהו הכרטיס החזק ביותר שמציעה החברה ללא טכנולוגיית ה-RTX שלה, והוא מגיע עם רוחב פס של 128 ביט עם ארבעה ג'יגה-בייט זיכרון GDDR6 מודרני.

יחד עם זיכרון RAM בנפח של 16 ג'יגה-בייט מסוג DDR4 במהירות גבוהה של 2,933 מגה-הרץ, ויחד עם כרטיס SSD מהיר של טושיבה מסוג NVMe 4x 8.0 GT/s, מדובר בתחנה שמבטיחה ביצועים וגם מקיימת. הדבר ניכר במבחני Geekbench עם 1301/5592 נקודות במבחן הליבות ועם 42,725 נקודות במבחן המחשוב, שבו באה לידי ביטוי היטב העוצמה של כרטיס הגרפי.

בשורה התחתונה, ה-ThinkPad P1 Gen 3 מצליח לשלב את כל ההיבטים של מחשוב נייד עוצמתי, ואולי אף יותר ממה שאפשר לצפות לו – הוא באמת נייד, הוא מציע מסך סביר לחלוטין, והוא גם מאפשר לבצע את העבודה במהירות גבוהה יחסית ובעומסי עבודה כבדים. הוא אמנם מרעיש מדי כשהעבודה לוהטת, אבל בסופו של דבר עושה בדיוק את המצופה ממנו, ואף קצת יותר.

המחיר גבוה יחסית – 9,399 שקלים, אבל הוא נמצא בטווח המחירים הצפוי של תחנות העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים