דיווח: שעוני סמסונג ואפל מהדור הבא ינטרו רמות סוכר בדם

לפי דיווח שהתפרסם ב-ETNews, סמסונג מתכננת להשיק את התכונה החדשה במחצית השנייה של השנה, וגם אפל מתכננת להציג את היכולת הזאת בדור Series 7 הבא של השעונים שלה

Galaxy Watch Active. האם בשורת ניטור הסוכר בסם תגיע בדגם הבא? צילום: יח"צ

שעונים חכמים הופכים אט אט להרבה יותר מ"סתם" גאדג'טים, ומתפתחים להתקנים מתוחכמים למעקב אחר מצבי בריאות, כשכבר כיום הם כוללים תכונות חשובות, כמו מעקב אחר דופק לב, זיהוי פרפור פרוזדורים, אפשרות לביצוע אק"ג וניטור רמות החמצן בדם. אם נכונים הדיווחים המתפרסמים לאחרונה – הדור הבא של השעונים החכמים של סמסונג (Samsung) ואפל (Apple) יכלול גם את אחד הכלים שעשוי להיות הדבר הגדול הבא בתחום הבריאות – ניטור לא חודרני של רמות הסוכר בדם.

לפי דיווח שהתפרסם ב-ETNews, סמסונג מתכננת להשיק את התכונה החדשה במחצית השנייה של השנה, בשעון שייקרא Galaxy Watch 4, או Galaxy Watch Active 3. לפי אותו דיווח, גם אפל מתכננת להציג את היכולת הזאת בדור Series 7 של השעונים שלה, ואף "אבטחה" את הפטנטים הקשורים אליה. בשני השעונים החדשים התכונה תפעל בצורה לא חודרנית, באמצעות חיישן אופטי.

בשנה שעברה חברה סמסונג ל-MIT לצורך פיתוח שיטה לא חודרנית לניטור רמות הסוכר בדם וממצאי שיתוף הפעולה הוצגו ב-Science Advances. באשר לאפל, פורסמו דיווחים רבים על הפיתוח שלה, כשאחד מהם, שפורסם ב-2017 ב-CNBC, דיווח על "קבוצה סודית" של מהנדסים ביו-רפואיים, שעובדים בפרויקט לפיתוח חיישנים לא חודרניים לניטור רמות הסוכר בדם, שהחלה בפיתוח עוד בזמנו של סטיב ג'ובס המנוח.

מוצר לביש נוסף הוצג בתערוכת CES האחרונה –הסטארט-אפ היפני Quantum Operation הציג דגם אב של שעון שמנטר בזמן אמת את רמות הסוכר בדם באמצעות "טכנולוגיה מוגנת פטנט של חישת ספקטרום".

הדיווחים האלה הם בוודאי בשורה משמחת ביותר לאנשים חולי סוכרת, שנאלצים לדקור את עצמם לפעמים כמה פעמים ביום לצורך ניטור ואיזון רמות הסוכר שלהם, אבל רצוי גם לסייג ולומר שהעיתוי אולי לא קרוב כל כך. כדי ל"משנה משחק", הטכנולוגיות האלה צריכות להיות מדויקות, עם מרווחי טעות זעירים וכאלה שמקבלות אישור רגולטורי, תהליך שיכול להימשך חודשים ואף שנים. לפי הדיווח ב-ETNews, אפל מתמקדת בחיזוק האמינות והיציבות של הטכנולוגיה לפני שתמסחר אותה.

מכל מקום, גם אם זה לא יקרה בקרוב מאוד – אין ספק שטובי המוחות שוקדים על הטכנולוגיה, שתהיה "בום" בתחום המחשוב הלביש, ובסוף היא תגיע לצרכנים. סבלנות.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לב אריה הלשטיין

    מעוניין לדעת ולרכוש שעון מודד רמת סוכר.

  2. רחום טובה

    מבקשת לקבל עידכןן לגבי שעון חכם מודג סוכר

    1. רותי תמיר

      מעוניינת לרכוש שעון שקורא את רמות הסוכר בדם

אירועים קרובים