נובתו יוצאת לכבוש את העולם עם SoundBeamer

SoundBeamer הוא מכשיר אודיו חדשני, שמאפשר להאזין לצלילים ללא אוזניות. המלילים מגיעים אל סביבת האוזניים, כאשר האנשים בסביבה אינם שומעים את הצלילים ● גיל לב, מנהל עסקי ראשי בנובתו: "אנו מאמינים שנובתו תהיה הדבר הגדול הבא שייצא מישראל".

ה-SoundBeamer של נובתו. הדבר הגדול הבא? צילום: יח"ץ

חברת הסטארט-אפ הישראלי נובתו (Noveto) משיקה היום בתל אביב, בברלין, בשנגחאי ובמיאמי את SoundBeamer – מכשיר אודיו חדשני, שמאפשר למשתמש ספציפי להאזין לצלילים ממקור המחובר אליו בבלוטות' – ללא אוזניות. הצלילים מגיעים אל סביבת האוזניים, כאשר האנשים בסביבה אינם שומעים את הצלילים.

בחזית ה-SoundBeamer יש מצלמה שמאתרת את מיקום אוזני המשתמש, ובתוכו ממוקמים רמקולים אולטראסוניים רבים, שממקדים אנרגיה אקוסטית לאוזני המשתמש ובונים מעין כיסי אודיו לידן, שנשמרים לידן גם כשהוא זז. הטכנולוגיה נשלטת באמצעות צ'יפים שהחברה פיתחה ומופעלת באמצעות אפליקציה. החיבור למכשיר הוא חיבור בבלוטות' וניתן לחבר אליו כל אביזר – טלפון נייד, מחשב, לפטופ, טלוויזיה וכדומה. חשוב לציין, שבזמן שהמשתמש מאזין לאודיו הוא לא מנותק מהסביבה ושומר על תקשורת מלאה עם הסביבה, תכונה שמבדלת את המערכת מחוויית השימוש באוזניות.

בבסיס ההמצאה של נובתו מנוצלת העובדה שגלי אולטרה-סאונד הם קצרים וניתן "להלביש" עליהם גלי קול, ולמקד אותם לנקודה קטנה (ליד האוזניים). הגלים נוצרים בעקבות אלגוריתם עיבוד אותות ספרתי (DSP) קנייני שפיתחה החברה ו"נשלחים" לאוויר באמצעות מערך מתמרים. מודול חישה הבנוי בתוך החומרה ממקם ומנתב את הצלילים לפי מיקום האוזניים בזמן אמת, ובנקודה זו גלי האולטרה סאונד הופכים לכיסים קטנים של קול מחוץ לאוזניים ומשמיעים את הצלילים שוב כגלי קול רגילים, שרק אוזני המשתמש שומעות והסביבה לא. כיסי הקול הצמודים לאוזניים "עוקבים" אחר האוזניים גם כשהמשתמש מזיז את ראשו, זאת הודות ליכולות תלת מימד מרחבי שמשולבות במערכת.

לעבוד במשרד או בבית בלי להפריע לסובבים. צילום: יח"צ

לעבוד במשרד או בבית בלי להפריע לסובבים. צילום: יח"צ

לפני ארבעה חודשים חתמה נובתו על הסכם ייצור מול חברת פוקסקון (Foxcon) ועתידה להתחיל במכירות מוקדמות (מהדורה מוגבלת) של המערכת באתר החברה במהלך החצי השני של חודש ינואר ובחודש פברואר באתר החברה, שתשווק פיזית לצרכנים לקראת סוף שנת 2021. המחירים טרם פורסמו אך נראה שהמחיר לצרכן יעמוד על פחות מ-500 דולר, והכמות שתעמוד למכירה בשלב זה תהיה כנראה פחות מ-5,000 יחידות, כשהחברה צופה ביקושים מאוד גבוהים.

במהלך 2021 מתעתדת החברה למכור כ-15,000 מכשירים, ובהמשך לעבור למודלים של מתן רישיונות ומכירת הצ'יפים שלה כך שחברות רבות (כדוגמת סמסונג, אפל, חברות רכב ועוד) יוכלו להטמיע את הפתרון בתוך המכשירים שלהן. בהמשך, נובתו שואפת להפוך לפלטפורמה ולממשק נגיש לעולמות ה-AI, שכן המערכת מצוידת במיקרופון ובמצלמה ויכולה לפעול באמצעות פקודות קוליות, לזהות מחוות – כולל מחוות פנים ולקדם את הממשק של אדם מכונה כמו גם לאפשר יצירת מידעי ביג דטה (אנונימיים) חדשניים.

השוק הראשון שהחברה פונה אליו הוא השוק הביתי, שבעקבות משבר הקורונה הפך להיות הרבה יותר פעיל, שכן אנשים רבים עובדים ולומדים מהבית ולא רוצים להפריע לבני המשפחה, אבל גם לא להיות מנותקים מהסביבה – וזה בדיוק מה שהטכנולוגיה הזאת מאפשרת. החברה מאמינה שהשימושים של שיחות ועידה, צפייה בתכנים אונליין, משחקי מחשב, שימוש במתקני כושר ביתיים וכל צריכת האודיו בחלל הבית או המשרד הביתי יהיו נוחים וטבעיים יותר. שווקים נוספים שהחברה עתידה להיכנס אליהם בהמשך הם חללי עבודה משותפים, שוק הרכב, הפרסום הדיגיטלי ועוד.

כאמור, מאחורי ההמצאה עומדת חברת הסטארט אפ הישראלית נובתו, שהוקמה על ידי תומר שני, המשמש כמנהל הטכנולוגיות בחברה, ונועם בביוף, והמנכ"ל הוא ד”ר כריסטוף רמשטיין (סמנכ"ל הנדסה לשעבר של לוגיטק), שניהל בעבר כמה סטארט-אפים בהצלחה. החברה החלה את פעילותה בשנת 2011 במרתף ביתי, ובמשך ארבע שנים פיתחה את הטכנולוגיה. ב-2015 החלה לפעול ממשרדים בפתח תקווה, ומעסיקה כיום 30 עובדים. מאז פתחה משרדים גם בשווייץ, בגרמניה ובארה"ב, והספיקה לרשום יותר מ-20 פטנטים בארה"ב, בסין ובאירופה. עד היום גייסה נובתו 22 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומוסדיים (בהם חברת הרכב הגדולה בסין) ונמצאת כעת בסבב גיוס נוסף של 20 מיליון דולר.

תומר שני, מייסד שותף ומנהל הטכנולוגיות בנובתו. צילום: יח"צ

תומר שני, מייסד שותף ומנהל הטכנולוגיות בנובתו. צילום: יח"צ

"החזון של החברה", מציין שני, "הוא לשנות את הדרך שבה אנשים יצרכו אודיו, ולמעשה להפוך לסטנדרט חדש בתחום האודיו בין הרמקול לאוזנייה ולפרוץ דרך במרחב האלקטרוניקה הצרכנית, דבר שחברות ישראליות פחות עשו בעבר. ומוסיף גיל לב, מנהל עסקי ראשי, כי "אנו מאמינים שנובתו תהיה הדבר הגדול הבא שייצא מישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים