לא עוד אינטל: אפל השיקה מחשבי Mac שנושאים שבב מבוסס Arm

אפל הכריזה אמש באירוע מקוון שערכה על שלושה מחשבי Mac חדשים, שגולת הכותרת שלהם היא מערכת השבבים Apple Silicon פרי תכנונה, המבוססת על ארכיטקטורת Arm, שזכתה לשם Apple M1

גם טים קוק, מנכ"ל אפל, עובד מהבית. או לפחות מבחוץ. צילום מסך: נחמה אלמוג

אפל (Apple) הכריזה אמש באירוע "עוד דבר אחד" מקוון שערכה מהפארק שלה בקופרטינו על שלושה מחשבי Mac חדשים, שגולת הכותרת שלהם היא מערכת השבבים Apple Silicon פרי תכנונה, המבוססת על ארכיטקטורת Arm, שזכתה לשם Apple M1. בכך החלה החברה את המהלך הגדול שהכריזה עליו בכנס המפתחים שלה השנה, של המעבר משבבי אינטל (Intel) לשבבי Arm, שהיא מתכננת להטמיע בכל קו מוצרי המחשבים שלה בשנים הקרובות.

כשמאחוריו משתקף מעבר לחלונות הנוף הירוק של הפארק הענק של החברה, ציין טים קוק, מנכ"ל אפל, כי "השנה האחרונה הייתה הטובה ביותר אי פעם עבור מחשבי ה-Mac שלנו, שהיוו ברבעון האחרון 30% מעסקיה. למעשה", אמר קוק, "50% מרוכשי ה-Mac בעולם הם משתמשים חדשים של מחשבי החברה".

בהכרזה אמש הוצגו מחשב MacBook Air ו-MacBook Pro 13 בעלי מסך 13 אינץ', לצד Mac Mini זעיר חדש, הנושאים את המעבד החדש – שכולם יהיו זמינים בחנויות בארה"ב כבר בשבוע הבא.

שבב ה-M1 מיוצר בבליתוגרפיית ייצור של 5 ננו-מטר, עם 16 מיליארד טרנזיסטורים. הוא כולל שמונה ליבות, בחלוקה ל-4 ליבות חזקות לביצועים גבוהים ו-4 ליבות יעילות לשימוש רגיל, שמאפשרות לו את רמת הביצועים הגבוהה ביותר בתעשייה לוואט, לדבריה החברה. בנוסף לאלה, נכלל במערכת גם מעבד גרפי בעל 8 ליבות ומעבד Neural Engine בעל 16 ליבות לחישובי AI ולימוד מכונה, והוא כולל גם תמיכה בתקן ה-Thunderbolt/USB 4 העדכני.

המעבד החדש במחשבי אפל. M1. צילום מסך: נחמה אלמוג

המעבד החדש במחשבי אפל. M1. צילום מסך: נחמה אלמוג

לדברי החברה, מערכת ההפעלה החדשה macOS Big Sur תוכננה בהתאמה מושלמת לשבב ה-M1 החדש, כדי לנצל את מלוא יכולותיו ויתרונותיו, שהעיקריים בהם מתבטאים בשיפורים גדולים בביצועי עיבוד ובביצועים גרפיים בהשוואה לדור הקודם, תוך צריכת כוח נמוכה, המאפשרת זמן עבודה ממושך יותר.

בנוסף, סיפרו בכירי אפל בהכרזה, כי ניתן יהיה להריץ על המחשבים גם אפליקציות שפותחו עבור ה-iPhone וה-iPad, לאחר שהחברה התאימה את כל התוכנות שלה לשבב M1 החדש. אפליקציות לא של אפל, שעדיין לא הותאמו ל-M1, ניתן יהיה להפעיל באמצעות מנגנון בשם Rozeta 2.

מחירי המחשבים בארה"ב עומדים על החל מ-999 דולר ל-MacBook Air, ה-MacBook Pro 13 יעלה החל מ-1,299 דולר, וה-Mac Mini יעלה החל מ-600 דולר.

מאיידיגיטל,  יבואנית אפל בישראל, נמסר, כי ״אנו צופים שהמחשבים החדשים יגיעו לארץ בשבועות הקרובים״, אך מחירם בארץ לא צוין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים