פייסבוק מתכננת: משקפי מציאות רבודה בעיצוב ריי-באן

החברה הודיעה אתמול בכנס Connect הווירטואלי שלה, העוסק במציאות וירטואלית ורבודה, על שיתוף פעולה עם יצרנית מותג ריי-באן, לוקסוטיקה, לצורך ייצור המשקפיים החכמים הראשונים שלה ב-2021

פייסבוק (Facebook) הכריזה על שיתוף פעולה עם יצרנית מותג ריי-באן, לוקסוטיקה (Luxottica) לצורך ייצור המשקפיים החכמים הראשונים שלה ב-2021.

החברה הודיעה על כך בכנס Connect הווירטואלי שלה אתמול, העוסק במציאות וירטואלית ורבודה. "לאחר שבילינו זמן רב עם הצוות שלהם וביקרנו גם במפעל, ידעתי שהם יהיו השותפים הנכונים עבורנו, שיסייעו לנו לספק את הטכנולוגיה הטובה ביותר עם המשקפיים הטובים ביותר", אמר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בפתיחת הכנס.

"איני יכול לפרט יותר על המוצר", הוסיף צוקרברג, "אבל זה באמת הצעד הבא במסלול לכיוון משקפי מציאות וירטואלית. והם גם נראים טוב".

עוד הכריז צוקרברג כי פייסבוק מתכננת להשיק את פרויקט Aria, התקן שישמש את החברה כדי לעקוב ולחקור את הפיתוח של המוצר תוך כדי השימוש של הצרכנים במשקפיים החכמים.  משקפי פרויקט Aria יהיו בשימוש עובדי פייסבוק וקבלני המשנה באזור הקמפוס של פייסבוק החל מהחודש. במוצר Aria לא שולבו תכונות של מציאות רבודה והם גם לא יוצעו למכירה. המשקפיים הללו ילכדו וידיאו וקול, לצד נתוני מיקום ותנועות עין שהחברה תוכל להשתמש בבם לצורך הפיתוח של משקפי המציאות הרבודה.

משקפי פרויקט Aria של פייסבוק. צילום: פייסבוק

משקפי פרויקט Aria של פייסבוק. צילום: פייסבוק

"זהו התקן מחקר, שיסייע לנו להבין כיצד לבנות את התוכנה והחומרה הנדרשות לצורך משקפי AR אמיתיים ועובדים", ציין אנדרו בוסוורת', מנהל החומרה בפייסבוק. לדבריו, עובדי החברה שישתמשו במשקפי פרויקט Aria יקבלו הדרכות לגבי המקום והזמן שבהם יוכלו להשתמש בהם. למשל, מקומות רגישים כמו חדרי שירותים יהיו מחוץ לתחום. עוד הוא ציין, כי לפני השימוש בנתונים שנאספו לצורך המחקר, הם ינופו ממידע רגיש ומפרטים מזהים, כמו פנים, לוחות רישוי של מכוניות וכד'. בנוסף, הוא אמר, כי העובדים הללו יעטו בגדים שיקלו על זיהוים כעובדי פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים