Dell OptiPlex 7070 Ultra – מחשב עסקי אלגנטי ו"רזה"

המלחמה על שטח פנוי בשולחן העבודה הפיזי הובילה את דל להציע את הפתרון החדש לשוק העסקי, שמעבר לחיסכון המשמעותי במקום, שהוא הדבר הכי חשוב בעת שבוחרים להשתמש במיני מחשב, מציע גם מעט יותר סידור כבלים ומאפשר לסביבת העבודה להפוך נקייה יותר

המלחמה על שטח פנוי בשולחן העבודה הפיזי יכולה להיות לפעמים נוקשה, במיוחד בארגונים רבי מועסקים, שמתבססים על משרדים בחללים פתוחים שבהם השטח המוקצה לכל עובד אינו גדול במיוחד. גם על שולחן במשרד תקני של מנהל, כשמונחים עליו מחשב, מסך, מקלדת ועכבר, המקום יכול להיות צר מהכיל דברים נוספים, ובכל רגע שצריך להזיז משהו הצידה כדי שיהיה מקום, לדוגמה, לפרוס טבלת פרויקט מעודכנת.

ברבות השנים הופיעו יותר ויותר תצורות של מחשבים עסקיים, שבאו לפתור את בעיית המקום. מחשבי ה-NUC הזעירים שהכניסה אינטל לשוק הם מהראשונים אולי לקפוץ לראש ה"קטנים", במיוחד אם מצליחים לשלב אותם מאחורי המסך, אבל אלו גם בדרך כלל משאירים בתמונה בלאגן לא קטן של כבלים שמתחברים למחשב.

הפתרון החדש שמציעה דל לשוק העסקי המסוים הזה אמור לפתור, מעבר לחיסכון המשמעותי במקום, שהוא הדבר הכי חשוב בעת שבוחרים להשתמש במיני מחשב, גם מעט יותר סידור כבלים ולאפשר לסביבת העבודה להפוך לנקייה יותר.

לפתרון הזה קוראים OptiPlex 7070 Ultra – מחשב שלפי דל משאיר חתימה אפסית על שולחן העבודה. הפירוש של המילים הללו הוא מחשב מודולרי, ש"יודע" להסתתר לחלוטין בתוך המעמד של מסך המחשב, בלי להרעיש יותר מדי, בלי להתחמם יותר מדי וכפי שהזכרתי לעיל, גם עם דרך לסדר היטב את הכבלים שמתחברים אליו כדי להעלים אותם כמה שיותר מהתמונה הכוללת.

את ה-OptiPlex 7070 Ultra אפשר לרכוש עם מעמד שמאפשר שינוי גבהים וסביב המסך על צירו, או במעמד פשוט יותר, ובכל מקרה, מבחינה חיצונית ועיצוב המעמד שבו הוא משתלב הוא זהה לחלוטין לזה של מעמדי המסך שבהם משתמשת דל בדור הנוכחי של מסכי המחשב שלה. הוא גם מתחבר בדיוק אותו דבר, בקלות ובזמן קצר, וגם מתפרק בקלות במקרה הצורך.

כדי להגדיר את המחשב לשימוש צריך עם זאת לתכנן קצת היכן יחוברו הכבלים והמתאמים השונים, כולל, לדוגמה, מתאם שמאפשר להפעיל את העכבר ומהקלדת האלחוטיים שמגיעים עמו, כבל הרשת וכולל כבל התצוגה למסך. עם זאת, לאחר מכן, יש עדיין מספיק מחברים כדי לחבר למשל כונן קשיח חיצוני וכדומה. החיבור למסך, דרך אגב, מתבצע באמצעות כבל USB Type-C, שתומך ב-DisplayPort, כשבצד המחשב יש חיבור זהה שמאפשר לחבר מסך נוסף למחשב.

הכבלים נכנסים אל חור עגול בתחתית המעמד. בתוכו יש כמה מתאמים ומנתבים שמאפשרים לסדר את הכבלים היטב, במיוחד את אלו שאין צורך להזיז אותם יותר, כמו כבל הרשת והחשמל – וכן, אין פתרון מלא להסתיר הכל: הספק של המחשב נשאר בחוץ. והכי חשוב: לא צריך להיות איש טכני במיוחד כדי לבצע את החיבורים השונים, כולל של המעמד למסך.

עוד היבט שמאפיין בדרך כלל מיני מחשבים שמיועדים לשוק העסקי הוא, שמדובר במחשבים המצוידים במעבדים שמוצעים לשוק של המחשבים הניידים הדקיקים, כשבמקרה של מעבדי אינטל – שמעבדי הדור השמיני שלה מניעים את ה-OptiPlex 7070 Ultra – מדובר במעבדי משפחת ה-U, שה-TDP שלהם עומד על 15 ואט בלבד. מעבדים אלו אינם זקוקים למאווררים מסיביים, ולמעשה לאורך רוב שעות העבודה חורי האוורור עוזרים למחשב לעבוד בשקט מוחלט.

המחשב שהגיע לבדיקה היה בתצורת הבסיס , עם מעבד Core i3-8145U שהוא מעבד 2 ליבות פיזיות ו-4 לוגיות במהירות 2.10 גיגה-הרץ במצב עבודה רגיל ו-3.90 גיגה-הרץ לכל היותר במצב טורבו. הוא הגיע עם 8 גיגה-בייט זיכרון RAM וכרטיס SSD לאחסון בנפח של 128 גיגה-בייט. מדובר אמנם בתצורה נמוכה יחסית, אבל היא מספיקה לרוב השימושים העסקיים השוטפים, אלא אם יש צורך בעמדות ליצירת תוכן.

בכל מקרה, מדובר גם בעלות נמוכה יחסית של כ-2,300 שקלים, כשתצורה גבוהה יותר, עם Core i7-8665U, עם 16 גיגה-בייט זיכרון ועם אחסון בנפח 512 גיגה-בייט הוא עולה כ-3,510 שקלים. בדל, כמו תמיד, יש גם במקרה של ה-OptiPlex 7070 מגוון רחב מאוד של אפשרויות הגדרה למחשב – והמחירים משתנים בהתאם.

בכל תצורה, כאמור, מדובר במחשב שהמטרה הראשית שלו היא להיעלם משולחן העבודה הפיזי. מי שמחפש בעיקר ביצועים, כנראה שלא יסתפק במה שהוא מציע, אבל להרבה מאוד עמדות בארגון מדובר בפתרון נוח ואלגנטי מאוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    בדגם הזה המעבד רץ ב25w חזק יותר מהרגיל שזה נהדר לביצועים. ניסינו כאלה והעובדים ממש התלהבו שלא רואים יותר מחשב אין מארז ואין חוטים. בתוספת מקלדת ועכבר אלחוטיים מדובר ממש במהפכה במשרד וסביבת עבודה נקייה

אירועים קרובים