CES 2020 – תור הגאדג'טים

טלוויזיה שמאפשרת לראות את התכנית בצורה אופקית או אנכית, ממש כמו בסמארטפון, מקרן שמאפשר לצפות ב-360 מעלות ומכשיר שמצחצח את השיניים בצורה שאנחנו לא מכירים ● סקירה של כמה גאדג'טים מעניינים במיוחד מתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם

תערוכת CES 2020. צילום: יח"צ

עוד יום של CES עבר על לאס וגאס, עם המון מבקרים והמון טכנולוגיה. לצד ההכרזות של יצרניות הסמארטפונים והמחשבים, מציגות חברות בתערוכה, כמדי שנה (וזה אולי הדבר המרכזי בה), מוצרים לא פחות מעניינים, ולפעמים אפילו הרבה יותר. הכוונה היא לגאדג'טים. בחרתי לסקור כאן עבורכם כמה מהם, מסקרנים במיוחד, לפחות לטעמי.

חיים, סובב לי את הטלוויזיה

אחד הדברים שמכיר ויודע כל משתמש הכי מתחיל בטלפונים זה שבדרך כלל משתמשים בהם לאורך, אבל ברגע שמגיעים לסרטון שממש מעניין, מסובבים אותם לרוחב, כדי לראות יותר, במיוחד אם יכולים למלא את כל המסך – ובעידן הנוכחי של המכשירים החכמים יש הרבה מאוד מסך.

בסמסונג, שטלפונים חכמים הם בהחלט שפה שמדברים בה, החליטו לעשות את זה אותו דבר רק הפוך – בטלוויזיה. מה שיצא להם זה The Sero, שזה בקוריאנית – מדוברת כנראה – "האנכי". מדובר בפאנל QLED בגודל של 43 אינץ' וברזולוציית 4K, שמורכב על מעמד מיוחד שמאפשר בקלות לעבור ממצב אופקי ב-90 מעלות לצפייה במצב אנכי.

The Sero של סמסונג. מקור: יח"צ

The Sero של סמסונג. מקור: יח"צ

למה זה טוב? אולי מאחר שהפאנל מתחבר לסמארטפונים שמצוידים בטכנולוגיית NFC, כך שאפשר לחפש את החברים על גבי מסך ענק? כך או כך, הגאדג'ט הזה מצויד גם ברמקולי 4.1 ערוצים בהספק 60 וואט, והוא עונה לביקסבי, הסייעת האישית של סמסונג. בדרום קוריאה המכשיר כבר נמכר, בכמות וונים ששווה בערך ל-5,650 שקלים.

סרט מוקרן ב-4K עם קול היקפי

אנקר היא חברה שמייצרת אביזרים דיגיטליים לשימוש ביתי כמעט מכל הבא ליד, ויש לה מותג משנה שנקרא נבולה וכולל בעיקר מוצרי וידיאו ביתיים – קרי, מקרנים שמיועדים עבור מי שלא אוהב לראות סרטים, סדרות, משחקי ספורט ושאר תכניות באמצעות הטלוויזיה. ב-CES החברה הציגה לראווה את Cosmos Max, שהוא מקרן שמוציא את התמונה מקרביו באבחנה של 4K ומציף את החדר באודיו ב-360 מעלות.

מה שמעניין במקרן הזה הוא שהחברה הלכה למיקור-המונים כדי לנסות לגייס כסף עבור הפיתוח שלו, או בעצם לראות אם הוא בכלל מעניין מישהו. היא גייסה 1.5 מיליון דולר מכמעט 2,000 איש, כשהיא רצתה בסך הכל 50 אלף דולר. ההיענות הפנומנלית הביאה אותו לשלוח את האבטיפוס לפס הייצור.

המקרן החדש של אנקר. צילום: יח"צ

המקרן החדש של אנקר. צילום: יח"צ

המקרן מבוסס על מנורת LED שמציעה עד 30 אלף שעות עבודה, והוא מגיע לבהירות של 1,500 לומנס. הוא יכול להציג תמונה בגודל מרבי של 150 אינץ', ועם יחס הטלה של 1.2:1 הוא צריך להיות ממוקם באמצע החדר ומעלה מהקיר שעליו רוצים להקרין. הוא גם מגיע עם שני ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, שאת חלקם תופסת מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 9 – מה שהופך אותו לסוג של חכם. המחיר: 1,699 דולר.

להקרין גם את הקול

חובבי קולנוע ביתי, ואלה שאוהבים להחליף את הקול הבסיסי של הטלוויזיה שלהם במשהו יותר איכותי, מציבים בלא מעט מקרים מקרני קול – סאונדבר בלועזית – באזור שבו מרכזים גם את אמצעי החוויה הוויזואלית. שלא במפתיע, חברות שמתמחות בצד הוויזואלי של ה-AV בדרך כלל גם מציעות כלי אודיו מתקדמים. אחת מהן היא LG.

החברה הביאה ל-CES, בין השאר, את SN11RG, שהוא דגם הדגל בסדרת מקרני הקול החדשה שלה, שגם הספיק בדרך לקבל את אחד מפרסי התערוכה לחדשנות. מעבר לעיצוב המוצלח שלו, שמתאים לסלון ביתי, המקרן מציע תצורה טכנית שמטרתה לעטוף את הצופים בקול איכותי מכל הצדדים, במעין 360 מעלות מכל הכיוונים. או, אם תרצו, בועת קול באיכות גבוהה.

ה-SN11RG של LG. צילום: יח"צ

ה-SN11RG של LG. צילום: יח"צ

תצוגת האודיו שהוא מציע מכונה 7.1.1, כי מעבר למקרן עצמו, יש זוג רמקולים אחוריים אלחוטיים, ומעבר לכך שהוא מקרין את הקול קדימה, הוא גם מקרין אותו למעלה, אל עבר התקרה. זאת, כדי שהוא יחזור ממנה ויספק את מעטפת האודיו המבוקשת.

ואם זה לא מספיק, יש גם תכונה חדשה בשם AI Room Calibration, שמשתמשת בבינה מלאכותית כדי לאפשר למקרן לכוונן את עצמו לתנאים שבהם הוא פועל.

צחצוח שיניים מעולם אחר

טוב, לא ממש מעולם אחר, אבל בוודאי בשיטה אחרת לחלוטין. תכירו את Y-Brush. מבט אחד על התמונה המצורפת כאן למטה יסביר מהיכן עלה הרעיון לשם.

מדובר בסוג של מברשת שיניים. למה סוג? כי היא לא ממש משמשת להברשת השיניים אבל היא כן מיועדת לנקות אותן.

דרך חדשה לנקות את השיניים. Y-Brush. צילום: יח"צ

דרך חדשה לנקות את השיניים. Y-Brush. צילום: יח"צ

לפי היצרנית הצרפתית FasTeesH, במקום השתיים-שלוש דקות שלהן אנחנו נדרשים בעת צחצוח שיניים רגיל, ה-Y-Brush מאפשרת לעשות זאת ב-10 שניות בלבד – חמש עבור המערכת התחתונה וחמש עבור המערכת העליונה. התהליך מתנהל כך: מורחים משחת שיניים על ה-Y-Brush, שעשויה מפלסטיק רך ומתכוונן, המנוע שלה עושה מסאז' לשיניים, מורחים שוב, מסובבים וזהו.

המכשיר מגיע בשלושה גדלים: הראשון מתאים לילדים עד גיל 12, השני לבני נוער מעל גיל 12 והשלישי – למבוגרים. המחיר? 125 דולר ליחידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים