Yoga Smart Tab – טאבלט משפחתי, עם אפשרות להגדיר משתמשים כילדים

היורש של Yoga Tab 3 כולל את Google Assistant ומציע איכות צפייה מהנה עם רמקולי JBL וסוללה עוצמתית, אבל ברגע שנכנסת לתמונה אנימציה מתקדמת שמבוססת על תלת ממד - הגמגום מופיע

כשלנובו הציגה לראשונה בתחילת ספטמבר, ב-IFA 2019, את הטאבלט Yoga Smart Tab היא התייחסה אליו כאל ממשיך דרכו של ה-Yoga Tab 3 שלה, שזכה להצלחה רבה והיה אחד מטאבלטי המדיה הטובים ביותר שהביאה אל השוק. במקביל, ובאותה נשימה, היא חיברה לשם של הטאבלט החדש את Google Assistant, העוזרת הווירטואלית של יצרנית האנדרואיד, כדי לתת עוד בסיס לכך שמדובר בטאבלט חכם.

כמו הטאבלט שהוא ירש, גם Smart Tab מגיע עם מעמד נפתח חזק מאוד, המאפשר למשתמשים לצפות במסך ה-10.1 אינץ' שלו, המציע אבחנה של 1900×1200 פיקסלים, מכל זווית כמעט באופן נוח לחלוטין בלי להתפשר על איכות התמונה. התוספת החכמה קשורה גם היא קשר אמיץ מאוד למעמד הזה: ניתן להגדיר את הטאבלט כך שאם פותחים את המעמד למצב עמידה הוא נכנס באופן אוטומטי למצב אווירה שבו העוזרת נכנסת לעבודה. אמנם, היא לא מבינה עברית ממש טוב, וצריך להשתמש במסייע שמגיע מותקן בטאבלט כדי להבין איך להגדיר את מצב האווירה, וגם לעבור לאנגלית בדרך, אבל מאותו רגע היא יכולה לסייע כמה שהיא כבר יכולה לסייע בישראל.

ויותר מכך, עם עוד כמה הגדרות אפשר לקבוע, שהטאבלט במצב זה, אם מחברים אותו לטעינה, יהפוך למעין מסגרת דיגיטלית כשהוא שואב את התמונות מ-Google Photos בהתאם לתיקיות שבוחרים בזמן ההגדרה. גם במקרה הזה העוזרת עוקבת ברקע, והיא מגיבה גם כשמדברים אליה ממרחק יחסית רב.

את הטאבלט מייעדת לנובו לשימוש כלל משפחתי. היא לקחה צעד אחד קדימה את האפשרות באנדרואיד להגדיר כמה משתמשים, כשהמעבר בין המשתמשים קל ופשוט, וכל אחד מהם יכול להגדיר לעצמו בעצם סביבת עבודה משלו, כולל שימוש בסיסמאות לכניסה. במיוחד בולטת האפשרות להגדיר משתמשים כילדים, ואז הם עוברים לסביבת ילדים מוגנת בסיסמה, שהם אינם יכולים לצאת ממנה, אלא אם הם מצליחים לפרוץ את סיסמת ההורים. רוב החומרים המוצעים, כולל בדפדפן המובנה, מיועדים לקהל הגלובלי, אבל יש בהחלט כמה אפליקציות נחמדות ושימושיות במצב הזה.

הטאבלט גם נהדר לצפייה בסרטים לא מעט בזכות שני רמקולי JBL שנמצאים בשני קצות הציר הראשי וגם תומכים ב-Dolby Atmos.

אבל כדי שטאבלט באמת יתאים לכל המשתמשים בתא המשפחתי הוא צריך להתאים גם לאלו מבין אנשי הבית שאוהבים לשחק. אחת המגמות הלוהטות כיום בשוק הטלפונים החכמים היא בניית נישה משמעותית למדי של טלפונים המיועדים למשחקים, עם הרבה עוצמת עיבוד וגם שבב גרפי חזק. אפשר בהחלט היה לצפות שזה גם מה שיקרה בטאבלטים שמתיימרים להציע את עצמם, גם אם רק באופן חלקי, לשוק הזה.

במקרה של ה-Yoga Smart Tab בחרה לנובו במערכת על שבב Snapdragon 439. מי מבין הקוראים שקצת מכיר את ההיררכיה המספרית של המערכות שמגיעות מקווי הייצור של קוואלקום כבר הרים עכשיו גבה. מדובר במערכת על שבב שמתאימה ברמתה לחלק התחתון של שוק הביניים, ואף לשוק הכניסה. היא לא יכולה, ובפועל גם לא הצליחה במבחנים, לספק עוצמה שראויה להרצת משחקים מודרניים.

זו מערכת שבהחלט מספיקה למצב הילדים ולמשחקים הפשוטים יחסית שהוא מציע. היא גם מתאימה למשחקי קז'ואל וניהול חווה, אין גם שום בעיה לצפות בסרטים באיכות 1080p, אך ברגע שנכנסת לתמונה אנימציה מתקדמת שמבוססת על תלת ממד, הגמגום מופיע – וחבל. בחירה, לדוגמה, ב-Sanpdragon 660, שהיא מערכת שכבר אינה טרייה בשוק, הייתה משפרת מאוד את המצב ולא בטוח שהייתה מעלה יותר מדי את המחיר.

לנובו אמנם ציידה את Yoga Smart Tab בזיכרון עבודה של 4 גיגה-בייט וזיכרון אחסון מובנה של 64 גיגה-בייט, שניתן להרחבה בעוד 256 גיגה-בייט נוספים, ויש גם אפשרות לשילוב סים LTE מאחור, אבל בהיבט השימושי אין בכך די כדי לכפר על העוצמה שלא סופקה.

אבל הסוללה, שמציעה נפח עבודה של 7,000 מילי-אמפר/שעה, מעניקה פיצוי, ועוד איך. בלנובו מתחייבים בדף המכירה שלהם לכך, שהיא יכולה לספק עד 10 שעות צפייה בסרטים באיכות FHD. מובן שאם מכניסים לתמונה גם משחקים, הזמן יתקצר. אבל להפתעתי, בזמן הבדיקות הצלחתי להגיע גם ל-15 שעות בדיקה רציפה, שהיא יותר קשה מצפייה בסרטים בלבד. בהיבט הזה, Yoga Smart Tab יכול בהחלט להספיק לטיסה ישירה מבן גוריון ועד לוס אנג'לס בלי צורך בטעינה באמצע, וזה פשוט הרבה.

הטאבלט, בתצורה שבה הוא הגיע לבדיקה, עולה 1,690 שקלים, אבל אפשר להשיג אותו גם במעט פחות. לדעתי זה קצת יקר מדי, גם אם לוקחים בחשבון את התוספת עבור האפשרות לשלב יכולות סלולריות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים