Umidigi A5 Pro – טלפון זול שנראה נפלא ומספק תמורה

A5 Pro הוא מכשיר של חברה קטנה בשם יומידיג'י, שעלותו 10% ממחירם של מכשירי הדגל בשוק, ולמרות זאת - נראה יפה כמעט כמוהם ומציע ביצועים שלא יאכזבו משתמש יומיומי ממוצע

אני חושב שרובנו, אם נפשפש קצת בקרבנו, מתייחסים באופן אוטומטי אל משהו שהוא זול יותר גם כאל משהו שנראה פחות טוב ממשהו שמקביל לו, אבל יקר ממנו. לדעתי זו רק סוג של התניה משלימה לכך, שהרבה מאוד מתייחסים למשהו שיקר יותר גם כאל משהו שהוא בהכרח טוב יותר.

והנה אנחנו מגיעים מהר מאוד לעולם המודרני הדיגיטלי, שבו הכלל "היקר יותר הוא בהכרח טוב יותר" אומץ במלואו על ידי השוק, ובשמחה רבה על ידי היצרניות הגדולות כמו סמסונג, אפל וגם וואווי, לפחות בינתיים. זה בא, כמובן, לביטוי שכבר מוכר במכשירים שעולים 3,000 ו-4,000 שקלים – ובקרוב גם כנראה יותר.

הכלל הזה במקרה המסוים של הטלפונים החכמים, להוציא יוצאי דופן, שבהם יש ויתור מסוים על איכות גימור וחומרי ייצור, הוא אכן נכון. החלוקה של השוק לצמרת, ביניים ושוק כניסה היא בדרך כלל צמודה למחירים, ובצדק.

אבל הנה באה חברה קטנה בשם יומידיג'י ומוכיחה, שטלפון זול לא חייב גם להיראות זול. המכשיר החדש שלה, A5 Pro, הוא מכשיר שמחירו הוא כ-10% בלבד לעמת מחירי מכשירי הדגל של השוק, עתירי הביצועים והתכונות וגם כסף עבור המיתוג, אבל מבחינה חיצונית הוא נראה כמו מכשיר דגל – ואני אפילו טוען קבל עם ועדה וכתיבה, שבגירסה שבה הוא הגיע אלי לבדיקה, עם גב זכוכית בצבע שהחברה מכנה כחול בדולח, ועם פס מתכתי שמקיף אותו סביב בסגנון 2.5D מודרני, הוא אחד היפים שיש כיום בשוק.

ויותר מכך, הוא אפילו מציע נגיעת עיצוב ייחודית למדי משלו, והיא, שחיישן טביעות האצבע שנמצא מאחור (טוב, בכל זאת מכשיר שוק כניסה) הוא בצבע תכלת בהיר בולט ומהנה, והוא משתלב היטב בסביבה – שיכולה לשמש לעת הצורך גם כמראה.

וזה לא ממש מפתיע במקרה של יומידיג'י. זו חברה שגימור גבוה נמצא אכן גבוה ברשימת הדברים החשובים, וזה בא לידי ביטוי ברוב הטלפונים שלה, למרות שהם מיועדים ברובם לשוק הביניים – ברובם.

התלונה היחידה שלי בהיבט הזה היא לא בקשר לעיצוב עצמו, אלא לכיסוי שמגיע בקופסה, שבמקום שיהיה שקוף ובהיר כדי שניתן יהיה להשתמש בו ועדיין לחוות את המראה הנהדר של הגב, ביומידג'י צירפו מגן סיליקון מחוזק במקצת אמנם, אבל בצבע שחור אטום. רואים רק את החיישן הכחול. חבל.

לחובבי הסביבה הנקייה

לא מעט חברות מעבר לגוגל עצמה בוחרות כיום להציע מכשירים שמגיעים לשוק עם מערכת ההפעלה האנדרואידית נקייה מתוספות. מה שגוגל שולחת, זה מה שיש בטלפון, ואם יש שינויים הם קלים מאוד ובדרך כלל באים לידי ביטוי באפליקציית המצלמה.

לא מעט משתמשים מעדיפים לרכוש מכשירים עם אנדרואיד נקי, ועבורם ה-A5 Pro הוא מכשיר שמתאים כמו כפפה ליד. הוא מגיע עם אנדרואיד 9 נקי ופשוט לחלוטין, כולל אפליקציית הצילום, וכולל תמיכה במערכת הניווט החדשה, שאפשר להשתמש בה במחוות במקום בכפתורי הניווט הראשיים שבדרך כלל מופיעים למטה – כשאפשר גם לבצע בחירות אחרות בקשר לכך, אבל זה לא ממש רלוונטי.

ויותר מכך, בזמן שהמכשיר נמצא בבדיקה הוא כבר זכה לשני עדכוני הגנה של גוגל, וגם זכה לעדכון של אפליקציית המצלמה. זה הבונוס השני של שימוש במערכת הפעלה נקייה לחלוטין.

מה המחיר של טלפון זול

התצורה של A5 Pro כמובן אינה יכולה להתחרות במכשירי הדגל של השוק, והיא גם לא מנסה. מדובר בתצורה בינונית אך מספקת לכל הצרכים, במיוחד בגלל שמדובר במכשיר עם אנדרואיד נקי, שהדרישה שלו למשאבים נמוכה יחסית.

המסך של A5 Pro הוא בגודל 6.3 אינץ' והוא מציע יחס מסך/גוף גבוה יחסית, של 92.7%, שאכן מקנה הרגשה של מסך נקי לחלוטין, להוציא המגרעת דמויות הטיפה בחלקו העליון, שממוקמת בתוכה מצלמה עם חיישן 16 מגה-פיקסל. המערכת על שבב היא מערכת שהייתה מיועדת לשוק הביניים בשנה שעברה, Helio P23 מתומנת הליבות, שמלווה ב-4/32 גיגה-בייט זיכרון ועם אפשרות להרחבה במגירה שיכולה להכיל שני כרטיסי SIM לצד כרטיס הזיכרון.

מאחור יש שלוש מצלמות, הראשית מבוססת על חיישן 16 מגה-פיקסל של סוני, עם מצלמת רוחב של 8 מגה-פיקסל ומצלמת עומק של 5 מגה-פיקסל, והתמונות באור יום סבירות עד טובות, עם תמיכה יפה באפקט הבוקה, אבל בלילה לא מצליחות להתמודד באמת עם המשימה ומלאות גרעיניות.

הסוללה היא בנפח עבודה של 4,150 מילי-אמפר/שעה והיא סיפקה בבדיקות יותר מ-10 שעות עבודה רצופות, אבל חבל שהמכשיר מגיע עם חיבור microUSB מיושן, שכמובן משפיע לרעה על זמן הטעינה.

A5 Pro של יומידג'י אינו מיועד למי שצריך טלפון עתיר ביצועים או עתיר איכות צילום. הוא מיועד לשימוש יומיומי ממוצע או לשמש כטלפון גיבוי. עם מחיר שעומד כרגע על 100 דולרים, הוא מציע תמורה יפה לכסף.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור

    בעדכונים שחברת יומידיג'י שולחים הם פתרו את הבעיה וגם שיפרו את התוכנה של המצלמות. לך להגדרות>מערכת>מתקדם>מידע על הטלפון>ותלחץ על עדכון אלחוטי.

  2. אייל

    קניתי והתאכזבתי, חיישן הקירבה מכסה מסך בכל התקשרות ולא מדליק עד לסיום השיחה.

אירועים קרובים