ה-Lenovo Legion Y740: מחשב ששם דגש על הביצועים

יש מחשבים יפים ונוצצים, קלים למשא ועם רזולוציה גבוהה - אבל הביצועים שלהם לא משהו ● בלנובו הבינו שהביצועים הם אלה שמעניינים את הגיימרים, וייצרו את המחשב הרלוונטי החדש שלהם בהתאם

ה-Legion Y740 של לנובו. מקור: יח"צ

שני דברים בולטים מיד לעין כשמתחילים לבחון את מחשב המשחקים החדש של לנובו, ה-Legion Y740 עם המסך בן ה-15.6 אינץ': הדבר הראשון הוא המטען גדל המידות שמלווה אותו והדבר השני הוא שרוב הכניסות של המחשב ממוקמות מאחור, באופן כמעט יוצא מן הכלל.

החיבורים הללו מקנים במידה מסוימת טעם של פעם, אבל הייתה סיבה טובה ללנובו להעביר את רוב היציאות לאחור במקום לפזר אותן באופן שווה בצדדים: חריצי האוורור הבולטים, גם מבחינת עיצוב, שהיא שילבה בשני הצדדים, וכן מאחור ומלמטה, ובצדק. בתוך המארז מסתתר כרטיס תצוגה מודרני וחזק במיוחד בדמות GeForce RTX 2070 Max-Q רב העוצמה של Nvidia, שמגיע עם 8 ג'יגה-בייט זיכרון משלו והופך את Legion Y740 לאחד המחשבים הניידים הכי חזקים בשוק הניידים לגיימרים.

לנובו, כמו יצרניות המחשבים האחרות, משקיעה רבות בתחום הגיימרים, שנחשב לכוח החזק ביותר בשוק – הן מבחינת הדרישה לביצועים והן מבחינת המוכנות לשלם. ולא מעט: המחשב, בתצורה שהגיעה לבדיקה, עולה כ-10,000 שקלים – מחיר גבוה גם בעולם הגיימינג.

מבחינה חיצונית, אי אפשר לטעות בייעודו של ה-Legion Y740: הוא אמנם אפור (בלנובו ויתרו על האלמנטים השחוקים והאדומים שבדרך כלל מאפיינים מחשבים בשוק הזה), אבל יש לו תאורות מכל פינה, כולל בסמליל של המותג שמוצג בגדול על המכסה שלו, שנפתח בקלות מרשימה ועם זאת שומר על יציבות, ויש לו, כאמור, מראה ייחודי למדי שמצביע על הכיוון.

באופן טבעי למדי, מדובר במחשב כבד למדי, ששוקל 2.2 ק"ג, וחלק מכך נובע ממערכת האוורור הגדולה כפולת המאווררים שיושבת מעל המעבד הראשי ומעל כרטיס התצוגה. כמו במחשבים רבים דומים אחרים, ברגע שהמערכת נכנסת לעבודה שומעים אותה היטב, אבל אין ברירה: החום שנוצר בתוך המארז גבוה בעת שימוש בכרטיסי תצוגה איכותיים, וזה לא שונה ב-Legion Y740.

בלנובו הבינו שהרזולוציה חשובה פחות מהביצועים

המסך, כאמור, הוא בגודל 15.6 אינץ', ובלנובו בחרו להעניק לו רזולוציית FHD, שהיא הבסיסית כיום, לפחות לדעת כותב שורות אלה. הבחירה כאן נכונה, כי בהיבט של משחקי רשת, הרזולוציה פחות חשובה מהביצועים, ואם ממש מתעקשים על גיימינג ב-4K – עדיף לעשות זאת במחשב נייח. הביצועים מרשימים בכל היבט ובכל בדיקה גרפית שעושים עם המחשב. הם מראים את קפיצת המדרגה המשמעותית עם הדור החדש של כרטיסי ה-RTX של Nvidia, שמשפרים את הביצועים בכמה מונים לא רק במשחקים כבדים, בהם כבר משולבת טכנולוגיית "מעקב קרניים", אלא גם במשחקים עתירי פעולה "מהשורה", לרבות בזכות טכנולוגיית סנכרון התצוגה G-SYNC, הנתמכת במחשב זה.

התצורה הכללית של ה-Legion Y740 מספקת את המעטפת הנדרשת לתמיכה בביצועים כאלה, לפחות במחשב הנבדק. המעבד הוא Core i7-8650H, שמציע מהירות בסיסית של 2.2 ג'יגה-הרץ עם שש ליבות פיזיות שתומכות בתריסר ליבות לוגיות, והוא מגיע עם 32 ג'יגה-בייט זיכרון DDR4 במהירות גבוהה של 2,666 מגה-הרץ. מעבר לכך, הוא צויד בכונן SSD בנפח 512 ג'יגה-בייט ולצידו כונן מכני מהיר, שמסתובב במהירות של 7,200 סל"ד ומציע 1 טרה-בייט נפח אחסון. מכיוון שכיום משחקים רבים מתנהלים עם חיבור מתמיד לרשת, לנובו ציידה את המחשב במודם Killer Wireless 802.11 AC עם שני ערוצי חיבור – מודם שנחשב למהיר ויציב יחסית מול מתחרים דומים.

המקלדת של המחשב, כמו שראוי במחשב משחקים, מציעה אפשרות לקבוע צבעי רקע שונים. היא פותחה בשילוב עם קורסאייר, שטכנולוגיית ה-iCUE שלה מאפשרת להגדיר את הצבעים לפי הרצונות של המשתמש, באמצעות אפליקציה ייעודית.

המקלדת נוחה למדי, למרות הבסיס הרך משהו, והיא מכילה כמה מקשים ייעודיים בעמודה בצד שמאל: השניים התחתונים שולטים בעוצמת התאורה של המקלדת והשניים מעליהם הם מקשי מקרו שניתנים לתכנות כדי לבצע מספר פעולות בבת אחת, כשניתן לשמור הגדרות ולהפעיל אותן באמצעות Vantage, יישום התחזוקה של לנובו. היישום הזה עבר התאמה מיוחדת למשחקים ומציע אפשרויות מיטוב, כדי לפנות לטובתם כמה שיותר משאבים. היישום זמין גם בלחיצה על הכפתור העליון בעמודה המיוחדת, כשמתחתיו יש כפתור שמאפשר לצלם משחקים תוך כדי שהם מתרחשים.

כמחשב משחקים כבד ועתיר ביצועים, לא התפלאתי שמבחן הסוללה הסתיים אחרי 1:15 שעות בלבד – וזה דבר שכל אחד שמגיע לתחום הזה צריך כבר להכיר. בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים מחשב משחקים נייד ומודעים לעלויות, ה-Legion Y740 הוא אחד המחשבים הטובים שמוצעים כיום בשוק. יצוין כי ניתן לרכוש אותו בתוספת מחיר עם RTX 2080.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים