מה מציע המחשב הנייד VivoBook 15 X512FB של אסוס?

VivoBook, בלי תוספת של S, Pro או Flip, היא סדרת הביניים של אסוס לשוק המיינסטרים, כשהמחשב הנייד שנבחן מיועד לאנשים מהשורה ולשימושים כלליים בעבור מי שדורשים מהמחשב פונקציונליות שלא תעלה יותר מדי ● יש גרסאות צבעוניות ובכלל - המחשב יפה ומגובה בתכונות מובחרות

VivoBook 15 X512FB של אסוס. צילום: יח"צ

אחד הדברים הבולטים כיום בשוק הטלפונים החכמים הוא שתכונות חדשות, גם כשהן מוצגות קודם כל בטלפוני הדגל של היצרניות השונות, מגיעות כיום מהר מאוד גם למכשירי שוק הביניים. לפעמים גם ליותר נמוך.

שוק המחשבים, שכבר התרגל לכך שהוא מזמן הוא לא הכוכב הגדול של סצנת המחשוב הדיגיטלית המודרנית, מאמץ בהיבטים מסוימים את המהלכים הנהוגים בשוק העמוס יותר בפעילות. ניתן לראות את זה כבר יותר ויותר בהקפדה על העיצוב, שהולכת ונהיית חשובה יותר במכלול הכללי של התכנונים, כשיצרניות לא מעטות מביאות לשוק מחשבים שגם המראה החיצוני שלהם יכול להשפיע על החלטת הרכישה, וניתן לראות את זה גם באימוץ של תהליך הזליגה המהיר.

סדרות המחשבים הניידים האחרונות של אסוס מביאות את שני התהליכים המוזכרים לעיל לידי ביטוי, ואחת הדוגמאות הבולטות לכך הוא VivoBook 15, שאחד הדגמים שלו (X512FB) הגיע לבדיקה ולבחינה שאותה התחלתם לקרוא עכשיו.

VivoBook, בלי תוספת של S, Pro או Flip, היא סדרת הביניים ששולחת כיום החברה לשוק המיינסטרים. זהו מחשב שמיועד לאנשים, אם אפשר לומר זאת, מהשורה. עם גודל מסך של 15.6 אינץ' – שנותר גודל המסך הפופולרי ביותר בשוק המחשבים הניידים – הוא גם אמור להתאים בדיוק לאמצע הדרך: מחשב לשימושים כלליים עבור אנשים שדורשים מהמחשב שלהם שימושיות שלא תעלה להם יותר מדי.

בצורתו החיצונית הוא מחשב אולטרה-בוק קלאסי, אבל רק זה: המסך לא הפיך, לא תומך במגע, ואין אפילו חיישן טביעות אצבע. אבל יש עיצוב מוצלח מאוד ויפה לעין, גם אם לא רוכשים דווקא את המחשבים הצבעוניים בסדרה – האזור הראשי של המחשב מציע קווים זורמים וחלקים עם ירידה יפה לאזור המקלדת בגימור מפוספס נאה לעין ועם משטח שליטה גדול שמשתלב היטב בצבע הכללי של המחשב, וגם נוח מאוד לעבודה בדיוק כמו שהוא נעים למגע.

תכונות שלכאורה מתאימות דווקא למחשבי צמרת

אבל מה שמפתיע יותר הוא שאסוס הביאה אל ה-VivoBook 15 גם תכונות שלכאורה היא אמורה הייתה להשאיר למחשבי הצמרת שלה. אחת מהן היא תצוגת ה-NanoEdge, בה המסגרת מסביב למסך צומצמה מאוד. היא אמנם לא צרה ברמה של המסגרת מסביב ל-ZenBook 13 הנפלא למראה – שאת הסקירה עליו יכולתם לקרוא כאן באנשים ומחשבים לאחרונה – אבל היא לא רחוקה משם.

התכונה הבולטת השנייה היא ErgoLift, שאסוס משלבת ביותר ויותר מחשבים מתוצרתה. תכונה זו גורמת עם פתיחת המסך להתרוממות קלה של המקלדת, עם יצירת זווית של 2 מעלות לפי החברה, כדי שיהיה קל ונוח יותר להקליד.

המקלדת עצמה, עם התאורה האחורית שלה, מציעה מרחק רב ומאוד נוח בין המקשים, ואלו תלויים מעליה על קפיץ יחסית גבוה. זה אמור לגרום למקלדת הצ'יקלט המסורתית להיות נוחה יותר, אבל להוציא תוספת הרעש, שגורמת אולי להרגיש קצת יותר שעובדים עם מקלדת שולחנית לכאורה, הירידה שלהם קצת נוקשה. אפשר להתרגל, וזה ממש לא נורא אחרי שמתרגלים, אבל גם לאסוס היו מקלדות קצת טובות יותר.

מבחינת תצורה, VivoBook 15 הוא כאמור אולטרה-בוק קלאסי לסוף עידן מעבדי ה-Core מהדור השמיני של אינטל. הוא מגיע עם המעבד Core i7-8565U ממשפחת ה-Whiskey Lake, שהדבר הכי חשוב בו הוא מעטפת הכוח המרבית שעומדת על 15 וואט בלבד, כמו כל מעבדי המשפחה המסוימת הזו, שמיועדים מראש למחשבי אולטרה-בוק

הוא מגיע עם 8 גיגה-בייט זיכרון DDR4 ועם כונן SSD בנפח של 256 גיגה-בייט. המסך מציע רזולוציה של 1920×1080 פיקסלים, ובאסוס גם שילבו במחשב את השבב הגרפי GeForce MX110 של Nvidia.

השילוב של השבב הזה, לצד השבב HD 620 שמגיע כחלק מהמעבד, אינו הופך את המחשב הזה לכזה שמיועד למשחקים יותר מפשוטים. גם במשחקים הוא מציע קצת יותר, וכאמור זה לא ממש רלוונטי, במשימות גרפיות אחרות השבב של אינטל אפילו עדיף – וזה אפילו בא לידי ביטוי במבחן ה-Compute של GeekBench, בו התוצאה בעת השימוש ב-HD 620 הייתה טובה יותר בהפרש של כ-15%.

את מבחן זמן העבודה הרציף סיים ה-VivoBook 15 X512FB אחרי כ-3:38 שעות, וזה סביר למחשב עם מסך בגודל שלו.

 

כשלוקחים את הכל בחשבון, כולל המשקל הנוח שלו שעומד על כ-1.6 ק"ג, המחשב המסוים הזה מוכיח את עצמו כמתאים לשימושים כלליים בסיסיים אבל לא מעבר. על תג המחיר שלו בשוק כתוב כ-3,800 שקלים.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים