על תנינים וסקירות מחשבים

מחשב האולטרהבוק Asus ZenBook 13 UX333F הביא את צבי קצבורג לחבר בין שני הנושאים ● וגם: מי היה זוכה, לדעתו, בתחרות מלכי היופי של עולם המחשבים?

ה-ZenBook 13 UX333F של אסוס. צילום: יח"צ

זוכרים את החידה על התנין? החידה הזו שאנחנו מכירים עוד מימינו כילדים, והתשובה לה היא יותר ירוק מארוך? כמעט מיד לאחר שהוצאתי את ה-ZenBook 13 UX333F של אסוס מהאריזה שלו, היא התחילה לנקר לי במוח, ועד כתיבת השורות הללו אני היא עדיין חוזרת ומהדהדת לה ברחבי הגולגולת שעל צווארי.

מה לתנינים ולסקירות מחשבים באתר של קבוצת אנשים ומחשבים? אה, פשוט מאוד. כי מרגע שעיני ראו את המחשב המסוים הזה לראשונה השאלה שלי אל עצמי הייתה: המחשב הזה, הוא יותר יפה או יותר מחשב?

כן, ה-ZenBook 13 הזה, יחד עם חבריו למשפחה הקטנה שמכילה גם את ה-ZenBook 14 וה-ZenBook 15 בגרסאות מעודכנות לתחילת 2019, הוא אחד המחשבים היפים ביותר בהם נתקלתי בשנה האחרונה לפחות, אם לא יותר.

רציתי לומר שאם הייתה תחרות מלכי יופי לעולם המחשבים הניידים, הוא היה אחד המתמודדים הראשיים על הזכייה, אבל בעצם יש סוג של תחרות כזו. פורום העיצוב הבינלאומי iF בחר בו כאחד מהזוכים לשנת 2019, ולמרות שבדרך כלל זה מסוג הפרסים שפחות מרגשים אותי, אם בכלל, במקרה המסוים הזה אני חושב שזו החלטה מוצדקת.

זה לא רק בחירת הצבעים, השילוב בין כחול נייבי – בדגם שקיבלתי לבדיקה – לבין פס בצבע זהב מתחת למסך בו משובץ לוגו המותג, וזה לא רק הצבע המוזהב של התווים המוטבעים במקשים השונים של המקלדת המותאמת בצבעה לצבע הכללי של המחשב, וזו גם לא רק הדקיקות שלו. זה הכל ביחד, וזה גם הגודל הפיזי שלו באופן כללי.

UX333 קטן יותר מקודמו, UX331, בלא פחות מ-14%, וזה הרבה במעבר בין דור לדור. הוא אמנם מעט עבה יותר, 16.9 מ"מ במקום 'השמן' ביותר, אבל אורכו 303 מ"מ לעומת 210 מ"מ, ורוחבו צומצם מ-215 מ"מ ל-189 מ"מ בלבד.

גם המשקל, שעומד על 1.09 ק"ג, מוצלח במיוחד עבור מחשב עם מסך בגודל של 13.3 אינץ'.

וזה לא נגמר רק במידות המקיפות. בעולם הטלפונים החכמים הנטייה כיום היא לצמצמם את השוליים כמה שיותר, במטרה להגיע ליחס מסך לגוף גדול ככל האפשר. אסוס הביאה את המגמה העיצובית הזו גם ל-UX333 שמציע יחס מסך לגוף מדהים של 95% עם מסגרת שעובייה משני הצדדים 2.8 מ"מ בלבד, ומעלמה 5.9 מ"מ שאליהם היא הצליחה בכל זאת לדחוס מצלמת IR שעובדת מצוין בזיהוי פנים לצורך Windows Hello.

זווית שבה נוח יותר להקליד

ה-ZenBook החדש מציע גם ציר מסך שהחברה מכנה ErgoLift שבהתחלה נוסה בבלעדיות בסדרת ה-ZenBook S ועכשיו מתחיל להגיע גם לסדרות אחרות. הציר הזה גורם למסך לרדת אחורה ופנימה קצת מתחת למחשב, עד לזווית של 143 מעלות, ותוך יצירת זווית קטנה של 3 מעלות מתחת לגוף המחשב. זו זווית שבה נוח יותר להקליד, וברוב המקרים, גם נוח יותר לצפות בתצוגה של המסך, שמציע רזולוציית FHD עם צבעים מלאי חיים ומדויקים למדי. רק חבל שהוא לא תומך במגע. זה די מתבקש במחשב שהוא קטן מידות.

עוד תכונה די מעניינת שמציע ZenBook 13 UX333F, שכבר אינה ייחודית כי היא כבר משולבת בכמה וכמה מחשבים של אסוס, היא משטח שליטה דו תפקודי. בלחיצה של שנייה על צלמית קטנה שמשולבת בפינה הימנית שלו הוא הופך ללוח מספרים. אולי לא שימושי עבור כולם, אבל נחמד שהוא שם.

התצורה של המחשב מבוססת על המעבד Core i5-8265U, עם 4 ליבות פיזיות ו-8 לוגיות במהירות בסיסית של 1.6 גיגה-הרץ ומהירות טורבו מרבית של 3.90 גיגה-הרץ, יחד עם 8 גיגה-בייט זיכרון RAM וכרטיס SSD בנפח של 256 גיגה-בייט מבית ווסטרן דיגיטל, ועם השבב הגרפי המובנה HD 620. למרות דקיקותו הוא מציע שלושה חיבורי USB, רק אחד מהם Type-C, חיבור HDMI בגודל מלא וכן חריץ לסים.

אולטרה-בוק קלאסי

מבחינת ביצועים זהו אולטרה-בוק קלאסי, וזה גם בא לידי ביטוי במבחנים השונים שעבר המחשב לקראת הסקירה הזו. עם זאת הוא מעט אכזב עם 4:28 שעות במבחן הסוללה. לא נורא, אבל במחשב שהניידות היא הדבר שעומד בעיקרו, ניתן היה לצפות, ובצדק, למעט יותר. אולי הדקיקות במקרה הזה משפיעה קצת לרעה? בנוסף, הוא גם מעט התחמם בעומסי הבדיקה הגדולים, ולעיתים ניתן היה לשמוע את המאוורר. לא נורא, עם זאת.

למרות ממדיו, המחשב אמור להיות חסין במיוחד לתקלות סביבה לאחר שעבר את מבחני MIL-STD-810G בשלום. זו רק עוד תופסת נחמדה עבור מחשב שגם אם אינו מושלם, פשוט כיף להסתובב איתו, גם אם המחיר אינו הזול ביותר בתחום עם 4,690 שקלים עבור התצורה בה הגיע לבדיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים