ViewSonic M1 – מקרן זעיר שמתאים לבית ולמשרד כאחד

מדובר במוצר שמתאים לשימושים משרדיים וצרכניים, כשהוא מציע בעיקר נוחות עבודה, עם עקומת למידה שקל מאוד להתגבר עליה

ה-ViewSonic M1. צילום: יח"צ

המקרנים הזעירים אינם חדשים במקומותינו, אבל כיום, עם הדגש שמושם על ניידות, גם התחום הזה זוכה להתעוררות. המקרן הזעיר של ויוסוניק, M1, הוא דוגמה מצוינת לכך. מדובר במוצר שמתאים לשימושים משרדיים וצרכניים כאחד, כשהוא מציע בעיקר נוחות עבודה, עם עקומת למידה שקל מאוד להתגבר עליה.

עם משקל של כ-700 גרם בלבד ועם מידות שמסתכמות ב-148x48x126 מ"מ, מדובר במקרן שקל מאוד לשאת ממקום למקום. עבור אנשי עסקים, שמצגות ומסמכים הם דברים שבשגרת היום יום שלהם, מקרן זעיר מעין זה מאפשר להם להשתמש בחדרים קטנים ולא מאובזרים במיוחד למצגות כדי "להציג את הסחורה" שלהם, ובלי לבזבז זמן על הכנות. כל מה שצריך לעשות הוא לחבר בין המחשב למקרן כבל USB Type-C או כבל HDMI ולפתוח את הרגלית. או אז, המקרן מתחיל לעבוד באופן אוטומטי, ורק צריך למצוא את הזווית המתאימה כדי לבצע את ההקרנה בפועל, כשהרגלית מאפשרת לכוון את העדשה לכל מקום כמעט.

מעבר לשימוש בכבלים, ניתן לחבר ל-M1 של ויוסוניק גם כונן USB נייד וכן להשתמש בכרטיס זיכרון בתקן microSD. יש גם זיכרון פנימי בנפח של 16 ג'יגה-בייט, המאפשר להתכונן מראש ולשמור את הקבצים החשובים שרוצים להציג, וכך לחסוך עוד יותר בזמן ההקמה של המצגת. המקרן מגיע גם עם שלט רחוק, כך שאפשר בקלות לעבור בין המקורות השונים, ובהתאם לכך גם בין הקבצים שרוצים להציג – המכשיר תומך באופן מובנה גם בהקרנת קבצי PDF, מעבר להצגת סרטונים ותמונות, כצפוי.

החסרונות

כמקרן זעיר, יש לו גם מגבלות. קודם כל, אין ל-M1 יכולת זום, וזה אומר שכדי למצוא את גודל התצוגה הרצוי צריך להזיז אותו קדימה ואחורה. עם זאת, יש לו גלגלת שעוזרת למצוא את הפוקוס, וכן הוא תומך בתיקון קיסטון באופן אוטומטי, כך שבכל זווית התמונה ישרה וברורה – אם כי מי שמתעקש יכול להיכנס להגדרות ולבטל את האפשרות הזו.

נורת ה-DLP LED של המכשיר מספקת, לפי החברה, בהירות של 259 לומנס, וזה מספיק לחדר חשוך או בעל תאורה שאינה חזקה, אך פחות לחדר שבו יש תאורה בהירה ובוהקת. רזולוציית התצוגה עומדת על 854×480 פיקסלים. מדובר אמנם ברזולוציה נמוכה יחסית, אבל היא טיפוסית לסוג הזה של המקרנים. לפי הנתונים היבשים, גודל התצוגה יכול לנוע בין 24 ל-100 אינצ'ים, בהתאם למרחק של המקרן מהמשטח שבו משתמשים לצורך ההקרנה, ויחס ההטלה עומד על כ-40 אינץ' למטר. בהצגת תמונות וסרטים התמונה ברורה מאוד בדרך כלל, אבל בטקסטים צריך להיזהר שלא להשתמש בגופנים קטנים מדי, כי הם יכולים להיות קצת מטושטשים.

יש אלמנט אחד בתפעול שקצת מוריד, וזה הרעש של המאוורר. אמנם לא מדובר ברעש רציף, אבל בחדר שקט הוא יכול לפעמים מעט להפריע. עם זאת, במהלך הבדיקות התברר שאם יש קצת רעש סביבתי, מהר מאוד מפסיקים להבחין בכך שהוא קיים.

אם להתעכב לרגע על השימושים הצרכניים של ה-M1, מה שמשחק לטובתו הוא השילוב של זוג רמקולים של הרמן קרדון בעוצמה של שלושה ואט האחד. במהלך הבדיקות הם הפתיעו במידה מסוימת לטובה בעוצמה ובאיכות שלהם.

הסוללה הפנימית של המקרן מספיקה לכשש שעות עבודה במצב החסכני שלה, וכמובן שהזמן מתקצר אם בוחרים במקום זאת במצב העבודה הבהיר ביותר של נורת ההקרנה. ההטענה נמשכת כשלוש שעות, אם באמצעות אחד מחיבורי ה-USB או באמצעות המטען, שמגיע כברירת מחדל בקופסה. הנורה אמורה להחזיק מעמד כ-30 אלף שעות עבודה, וזה די והותר עבור כל מקרן, במיוחד אם הוא זעיר ונייד.

העיצוב המיוחד של המקרן מוסיף לו מבחינתי כמה נקודות, אבל המחיר הגבוה יחסית, כ-2,200 שקלים, יכול להרתיע במשהו. כך או כך, כמקרן שיכול למלא צרכים עסקיים וצרכניים כאחד, מדובר בפתרון נוח, אם כי היה יותר טוב אם הוא היה מציע קישוריות אלחוטית. אולי בדור הבא?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים