Plantronics Calisto 7200: לערוך שיחת ועידה מכל מרחב בעבודה

הדיבורית השולחנית של פלנטרוניקס היא פתרון קל לשימוש - במיוחד לבני דור המילניום ● עם זאת, היא לא מתאימה לחדרי ישיבות גדולים

ה-Calisto P7200. צילום: יח"צ

כשבוחנים את הפרודוקטיביות של העובדים בשוק הארגוני, על כל שכבותיו, גווני וגדליו, מדברים על כוח העבודה החדש, שכולל יותר ויותר את בני דור המילניום, שלא לדבר על בני הדור הקודם – ה-Z. אלה מחפשים אמצעים לעבוד תוך כדי תנועה עם טלפון חכם ששולט בדברים. מכאן שיש גידול בצורך לספק פתרונות קלים לשימוש שיכולים להפוך כל פינה כמעט בארגון למרחב היוועדות, וכן לעזור בניהול פגישות מרחוק.

Calisto P7200, הדיבורית השולחנית של פלנטרוניקס, היא בדיוק פתרון שכזה. היא מאפשרת להפוך כמעט כל מרחב פנוי במקום העבודה למקום שאפשר לערוך בו שיחת ועידה, מבלי צורך בידע טכני מופלג. למעשה, כל מי שיודע לחבר דיבורית בלוטות' לטלפון שלו זקוק לכמה רגעים בודדים בלבד כדי לצמד גם את ה-Calisto 7200.

זה קל עוד יותר עבור מי שרגיל להשתמש בתוכנות מחשב כמו Skype for Business או Zoom כדי לנהל שיחות ועידה. במקרה כזה, כל מה שצריך לעשות הוא לחבר את אחד מכבלי ה-USB שמגיעים בקופסה עם הדיבורית – אחד באורך של כשלושה מטרים, מחובר באמצעות הברגה לקופסה כברירת מחדל, אבל יש גם כבל באורך 1.2 מטרים – לאחד מחיבורי ה-USB במחשב ולבחור ב-Calisto 7200 כרמקול/מיקרופון של המחשב.

כיצד המכשיר יכול לשמש לשיחות ועידה? על ידי ארבעה מיקרופונים כיווניים שמשולבים מסביב לקופסה, מספקים תמיכה בביטול הדהוד ומנחיתים רעשי רקע באמצעות טכנולוגיה שהחברה מכנה בשם NoiseBlock. בנוסף, הם תומכים בדופלקס מלא, כך שניתן לדבר עם הצד השני ובמקביל לאחרים בחדר. לא מנומס, אבל שמיש.

כמו כן, בעת שימוש בטלפון, הוא לא חייב להיות צמוד לדיבורית כדי שאיכות השיחה תהיה תקינה. Calisto 7200 תומכת בצימוד באמצעות בלוטות' 4.1, כך שאפשר להרחיק אותה למרחק של עד שלושה מטרים מהמקור – אבל לא יותר. בכל מקרה, בבדיקות זה עבד היטב ולא התרחשו ניתוקים במהלך שיחות כל עוד המרחק היה סביר. גם איכויות הקול והשמע היו טובות בהחלט בדרך כלל.

חשוב לציין שמדובר בפתרון למרחב קטן יחסית. הוא לא מתאים לשימוש בחדר ישיבות גדול, ולא מתאים לאנשים שמסתובבים בחדר ורוצים שהצד השני ישמע אותם בכל זאת תוך כדי תנועה בלי פגיעה באיכות האודיו. אמנם לא צריך להיצמד לדיבורית, אבל גם לא ממש כדאי להתרחק ממנה יותר מדי. בכל מקרה, הצדדים השונים בבדיקה שלי אישרו שזווית הישיבה מול הדיבורית לא משפיעה על איכות השמע כלל וכלל.

פתרון מצוין ל-"לוחמי הדרכים"

היתרון הגדול ביותר של ה-Calisto 7200 הוא הגודל שלה. עם משקל של כ-270 גרם ומידות של 110x110x25 מ"מ, היא קלה מאוד לשינוע ממקום למקום. זאת, גם בזכות השקיק שמגיע בחבילה ומאפשר לשמור בצמוד אליה גם את הכבלים שלה – את הקצר לפחות. במידות כאלה היא הופכת לדיבורית שקל לנייד בתיק לצד המחשב ו/או הטלפון, כך שבקלות אפשר לערוך שיחות ועידה גם אם נמצאים מחוץ למשרד. כל מה שצריך הוא פינה קטנה ונוחה. מדובר בפתרון מצוין עבור מה שמוגדר בתעשייה כ-"לוחמי דרכים" – אותם עובדים שיוצאים לנסיעות עבודה ארוכות שעות ומרחקים.

לפי פלנטרוניקס, Calisto 7200 מספקת כ-6.5 שעות שיחה. הטעינה שלה קצת איטית והיא מתבצעת באמצעות כבל מטען תומך USB. מעבר לכפתורי ההפעלה והצימוד הלחיצים, יש בחלק העליון כפתורי מגע שמאפשרים לענות לשיחה, לנתק אותה ולשלוט בעוצמת הקול, עד כדי השתקה. פס ה-LED מעל לכפתורים נדלק בצבע כחול בעת ביצוע הצימוד, מראה מה מצב הסוללה שכמחברים למטען ומאפשר לראות, בצבע לבן, את השינויים בעוצמת הקול.

במחיר שוק של 999 שקלים, Calisto היא פתרון נוח לשימוש בכל היבט עבור מי שזקוק לשיחות ועידה, אבל גם למי שרוצה דיבורית קטנה יחסית ואיכותית על שולחן העבודה שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים