הלפטופ העסקי החדש של לנובו: מחשב עם ביצועי אקסטרים

ה-Lenovo ThinkPad X1 Extreme נמצא במעמד הנסיכות, ואף המלוכה, של המחשבים מסוגו - מבחינת המסך, המעבד, המקלדת ועוד ● הוא אמנם ממש לא זול, אבל זה המחיר כשמחפשים איכות טובה באמת

ה-ThinkPad X1 Extreme של לנובו. צילום: יח"צ

סדרת ה-ThinkPad X1 מבית לנובו נחשבת, ובצדק, לסדרת העילית של המחשבים העסקיים של החברה. Extreme הוא המחשב בסדרה הזו שאותו מכוונת הענקית הסינית עבור אלה שמחפשים את העיצוב ואת השלדה החזקה ודקת הגזרה שהיא הציגה עם השקת ה-Carbon עטור השבחים, אבל עם ביצועים הרבה יותר גבוהים. הביצועים הללו מושגים, לפחות על הנייר, על ידי שילוב של כרטיס גרפי ייעודי.

הבדל משמעותי נוסף הוא בחירת המסך, שמוגבלת ב-ThinkPad X1 Carbon לרזולוציה מרבית של 1440p, בעוד שבמחשב החדש יותר ניתן לבחור ברזולוציית 4K. זה גם מה שהיה במחשב שקיבלתי לבדיקה. מצד שני, ב-Extreme אין תמיכה בשילוב של SIM LTE, והוא גם כבד יותר מהתאום שלו, לפחות למראה.

המחשב שהגיע לבדיקה צויד במעבד Core i5-8400H עם 4/8 ליבות, במהירת בסיסית של 2.5 גיגה-הרץ ומהירות טורבו מרבית של 4.2 גיגה-הרץ, ועם מעטפת הספק של 45 ואט – מספר יחסית גבוה לניידים. בנוסף, הוא בא עם 16 גיגה-בייט זיכרון DDR4 במהירות 2,666 מגה-הרץ, ועם מה שכמוזכר לעיל מבדיל בינו לבין ה-X1 Crabon: כרטיס תצוגה GeForce 1050Ti בתצורת Max-Q של NVIDIA עם 4 גיגה-בייט זיכרון GDD5R, שמקפיץ את הביצועים הגרפיים צעד אחד קדימה.

ה-Extreme מגיע גם עם מספיק חיבורים: שני מחברי USB Type-A 3.1 Gen 1, שאחד מהם פעיל כל הזמן, שני חיבורי USB Type-C שתומכים ב-Thunderbolt 3, חיבור HDMI 2.0 בגודל מלא, חריץ לכרטיסי זיכרון בגודל SD, חיבור לרשת מקומית וכן חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות/מיקרופון חיצוניים. כן מציע המחשב תמיכה בבלוטות' 5.0 וב-WiFi 802.11ac בשני ערוצים, ואפשר לחבר עד ארבעה מסכים בו זמנית.

מחשב שמאפשר לנהל את המקלדת

המקלדת של המחשב החדש מזכירה שוב עד כמה המקלדות של המותג ThinPad פשוט מעולות: המקשים גדולים, נוחים מאוד ויורדים בדיוק במידה הראויה. בנוסף, ולמרות הדקיקות של המחשב, אין שקיעה של המקלדת במרכז בעת שמקלידים בעוצמה חזקה.

אחד הדברים המעניינים במקלדת של ה-Extreme נמצא בשורה העליונה שלה. המחשב מגיע עם יישום בשם Keyboard Manager, שניתן להפעלה עם המקש F11, המסומן בהתאם. היישום הזה מאפשר בין השאר לקבוע מה יעשה המקש F12 בעת שלוחצים עליו. כמו כן, ניתן לקבוע בו האם הפונקציות הרגילות או המיוחדות יהיו פעילות כברירת מחדל, וכן אפשר להחליף בתפקוד בין מקש ה-Fn למקש ה-Ctrl הסמוך אליו.

חיישן טביעות האצבע הוא בגודל תקני. הוא ממוקם מימין למקלדת, מתפקד היטב ומצויד בשבב אחסון עצמאי, כך שטביעת האצבע לא נשמרת בכונן של המחשב. במכשיר שהגיע לבדיקה אפשר להשתמש גם במצלמה כדי לוותר על הסיסמה, כי לצד מצלמת ה-720p שולבה מצלמת אינפרא-אדום לעזרה בזיהוי התלת-ממדי של פני המשתמש. בדרך כלל זה עובד בסדר, אבל אני מאלה שחושבים שטביעת אצבע עדיפה יותר.

אחד הנבדקים הטובים ביותר בתקופה האחרונה

מבחינת ביצועים, ה-ThinkPad X1 Extreme הוא אחד המחשבים הטובים ביותר שבדקתי בתקופה האחרונה. השילוב של מעבד דור שמיני ממשפחת ה-H של אינטל עם כרטיס תצוגה בלעדי בא לידי ביטוי כמעט בכל אחת מהבדיקות שעשיתי לו, והוא הציג תוצאות יפות לכל האורך, על אף שדגם הבדיקה צויד במעבד Core i5 vPro "בלבד". בנוסף, ה-Extreme הוכיח ברוב המקרים שהוא יכול לשמש כמחשב משחקים לא רע בכלל, בוודאי עבור אלה שלא מחפשים את הצעקה האחרונה. הציון של 2,322 נקודות במבחן ה-Time Spy של 3DMark היה הטוב ביותר מבין כל המחשבים הניידים שבדקתי באחרונה – במיוחד אלה שלא מוגדרים כמחשבי משחקים.

אם הייתה אכזבה כלשהי, היא הגיעה מכיוון מבחן זמן העבודה. אמנם אפשר לומר ש-2:58 שעות זה נתון יחסית לא נורא, אבל עם סוללה גדולה של 80 וואט/שעה אפשר היה לצפות ליותר. אין ספק שזה המחיר של שילוב מסך ברזולוציה של 4K בבהירות גבוהה יותר מזו של דגם עם מסך FHD (עם 400 מול 300 ניט). עוד דבר שאפשר לסמן במינוס הוא העובדה שברגע שהמחשב מתחיל קצת להתאמץ, המאווררים מתחילים להרעיש – גם כשהוא לא ממש חם.

כמחשב שמיועד לתחום העסקי, וכאחד ששייך למעמד הנסיכות, אם לא המלוכה, של מחשבי ה-ThinkPad, מציע ה-Extreme גם מערכת רמקולים איכותית למדי, שתומכת בתקן Dolby Audio Premium ומספקת צליל איכותי ונקי גם באזורי הבס וגם בעוצמות הקול הגבוהות ביותר. כמו כן, הוא מצויד במערך מיקרופונים שעוזרים לסנן עד לבטל את רעשי הרקע בעת ביצוע שיחות מקוונות.

ה-ThinkPad X1 Extreme אינו זול והוא עולה כ-10,500 שקלים. ה-Carbon הוא אחד המחשבים העסקיים הטובים שיש כיום בשוק, אלא שה-Extreme עולה עליו, במיוחד עבור מי שרוצה יותר ביצועים גרפיים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    שלום תודה על הסיקור המעניין האם נבדק הדגם החדש שיצא השנה? 2019 לפני כחודש/חודשיים או הדגם הקודם? תודה

אירועים קרובים