הסקירה: Cubot X19, טלפון זול ומסקרן

מי שרוצה עדיין טלפון חכם פשוט יחסית, שהוא קודם כל טלפון, שמשאיר את רוב הכסף בארנק לשימושים אחרים, יכול גם יכול למצוא - ו-X19 של חברת קאבוט הוא דוגמה לא רעה בכלל לטלפון כזה, כשמחירו פחות מ-440 שקלים

CubotX19. צילום: יח"צ

אם יש דבר אחד שאי אפשר יותר להתעלם ממנו לאחרונה הוא שיצרניות הטלפונים הגדולות מושכות את מחירי השוק למעלה. כשמחברים את זה עם נתונים שמראים על האטה בקיצוב הגידול, שלא לומר עצירה, שלא לומר קיטון במכירות, אפשר להבין שיכול מאוד להיות שהן מנסות לפצות על ירידה מסוימת במכירות, בעיקר של מכשירי הצמרת, בהצמדת תוויות מחיר שעליהן רשומים מספרים גדולים יותר.

למעשה, מגמת ההתייקרות הזו מורגשת כבר מזה יותר מזמן מה. גם יצרניות הביניים, כמו וואן פלוס לדוגמה, מעלות מחירים ממכשיר למכשיר, בהתמדה אפילו, ובאופן יחסי התמורה לשקל הולכת ויורדת בהתאם.

וזה לא שהיצרניות הידועות יותר וויתרו על שוק הביניים וגם לא על שוק הכניסה, אבל גם באזורים הללו של השוק נדרשת פרמיה מסוימת על מותג מוכר היטב, לפחות מול האחרים, ובוודאי עבור המותגים המובילים.

האם זה אומר שלא יהיו יותר מציאות בחנויות, במיוחד הסיניות? אולי לא מציאות, אבל מי שרוצה עדיין טלפון חכם פשוט יחסית, שהוא קודם כל טלפון, שמשאיר את רוב הכסף בארנק לשימושים אחרים, יכול גם יכול למצוא – ו-Cubot X19 הוא דוגמה לא רעה בכלל לטלפון כזה, עם תג מחיר שעומד נכון לשורות אלו על פחות מ-440 שקלים.

מפרט לא רע וכמה הפתעות

קאבוט היא חברה שכמעט שאינה מוכרת במקומותינו, וגם בארץ מולדתה היא נחשבת ליצרנית קטנה, אבל X19 עונה לכמה מהמגמות הנדרשות מטלפונים בעידן הנוכחי.

לדוגמה, השוליים הצדדיים מאוד צרים, והוא מציע מסך מאורך ביחס היבט של 18:9, בדומה למכשירים שהתחילו את מגמת הארכת המסך. אמנם יש שוליים למעלה ולמטה, אבל הם לא עבים במיוחד, ועבור רבים זה פתרון עדיף על מכשירי המגרעת למיניהם.

בנוסף זה מסך בגודל של 5.93 אינץ', שיכול מאוד להתאים בעבור אלו שלא ממש משתגעים אחרי מגמת המסכים הענקיים שהשוק אוהב כל כך לאחרונה, עם כמה וכמה טלפונים שמגרדים את קו ה-7 אינץ' משני הכיוונים שלו. המסך גם מציע רזולוציית +FHD, וזאת לעומת טלפונים רבים אחרים שמנסים לרדת לנקודת המחיר הזו שהיצרניות שלהם מציידות אותם במסכי +HD בלבד. וזה גם מסך שמציע דבר אחד שהוא פשוט נהדר: בהירות שלא מצאתי כבר הרבה מאוד זמן בטלפונים חכמים. למעשה, בתוך חדר אפשר בהחלט להוריד את בהירות המסך עד למינימום, כי הוא גם כך הוא יהיה מספיק בהיר. בחוץ, באור שמש מלא, אפשר לעבוד איתו בקלות ללא כל הפרעות, ועוד לפני שמגיעים לבהירות מלאה. תענוג מפתיע.

הגב של המכשיר הוא מפלסטיק, אבל החברה העניקה לו צביעה מיוחדת בגוונים משתנים של כחול מעורב עם ירוק, לפחות בדגם שהגיע לסקירה, והוא נראה הרבה יותר יוקרתי ממה שתג המחיר שלו קובע.

יש עוד דבר שהפתיע לטובה במכשיר הזה, שכמובן לא ממש עורר בי ציפיות רבות כשהוצאתי אותו מהקופסה שלו: זמן עבודה. ה-X19 של קאבוט לא יתחרה על המקומות הראשונים בקטגוריה הזו, אבל הוא יסיים את התחרות בצמרת הגבוהה. את מבחן הזמן שלו הוא סיים אחרי 8:24 שעות מכובדות ביותר, שהושגו חלקן בזכות סוללה יחסית גדולה של 4,000 מילי-אמפר/שעה.

המחיר הנמוך מתבטא בתחום הביצועים

אבל כמובן שעם מחיר כזה נמוך אי אפשר לצפות לגדולות ונצורות בתחום הביצועים. כדי להגיע לשם השתמשה היצרנית ב-Helio P23 מתומן הליבות, אך המיושן יחסית, של מדיה-טק. הוא אמנם מפגין מהירות מרבית יחסית סבירה של 2.5 גיגה-הרץ, אבל סך הביצועים, כולל הגרפיים, הם נמוכים מאוד גם בהיבט של שוק הביניים הנוכחי.

עם זאת הוא מגיע עם זיכרון סביר ברמה בנפח של 4/64 גיגה-בייט, ויש חיישן טביעות אצבע מאחור, שמתפקד היטב. יש מחבר Type-C, שנעדר לעיתים גם מטלפונים יקרים פי שניים, ומערכת ההפעלה, למרות שהיא עדיין רק אנדרואיד 8.1, נקייה ופשוטה ואינה מסבכת את החיים.

ויש גם שתי מצלמות מאחור. גם במקרה של המצלמות לא מדובר בפאר היצירה, עם חיישן ראשי בגודל של 16 מגה-פיקסל וחיישן עזר בגודל 2 מגה-פיקסל. עם זאת, באור יום תוצאות הצילום בהחלט סבירות ויותר, וגם אם אין אפקט בוקה אמיתי, יש מצב צילום באפליקציה שמאפשר להתמקד בעיקר ולטשטש את השאר, במידה שרוצים.

אז כן, X19 של קאבוט שהגיע לסקירה מ-Gearbest אמנם ממש אינו הצעקה האחרונה באף היבט, אבל הוא בהחלט צעקה מוצלחת בעבור מי שרוצה טלפון פשוט וזול שעושה את העבודה שלו פשוט ובסדר – ומצליח בנוסף לשמש כנגן מדיה לא רע בכלל, גם מבלי לרוץ לחפש שקע. הוא גם מגיע היישר מהקופסה עם זכוכית הגנה מודבקת וכיסוי סיליקון שקוף מאחור, שלא מסתיר את הגב הצבעוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים