Lenovo Yoga 730: כדאי או לא כדאי לקנות?

הוא מבוסס על המעבד Core i7-8550U מהדור השמיני של אינטל, מגיע עם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR4 במהירות 2,666 מגה-הרץ, ומצויד בכרטיס SSD של סמסונג בנפח נאה של 512 גיגה-בייט ● אבל יש לו גם כמה חסרונות ● צבי קצבורג בחן מקרוב את Lenovo Yoga 730

Lenovo Yoga 730. צילום: יח"צ

בשנה האחרונה סדרת מחשבי ה-Yoga המפורסמת של לנובו עוברת סוג של 'חינוך מחדש'. אם אתם עוקבים אחרי הסקירות באתר שלנו, ואינה כבר סדרה שמציעה מחשבי יוקרה בלבד לשוק הצרכני, עם הצצה חזקה לכיוון השוק העסקי. היא נמתחת כעת מלמעלה ועד למטה, וכבר קראתם אצלנו את הסקירה על ה-Yoga C930 שנמצא בקצה העליון והיקר של הסקאלה, וגם על ה-Yoga 530 שנמצא בצד השני של האקוסיסטם והביא את הסדרה אל השוק העממי יותר.

אבל בדיוק באמצע יש עוד דגם שהושק במהלך השנה האחרונה, והוא ה-Yoga 730 שהושק, כמו שלנובו הרגילה את השוק, בכמה גרסאות: עם מסך בגודל 13.3 אינץ' כמצופה מהסדרה, אבל גם עם מסך 15.6 אינץ' שנראה גדל ממדים. ויותר מכך, היא מציעה את המחשב עם המסך הגדול יותר בתצורה שבדומה לזו של ה-EliteBook 1050 G1 של HP שנסקר כאן לאחרונה, מטשטשת את הגבולות ומנסה להתאים לשימושים משרדיים וביתיים כאחד, ובהתאם לכל מחשבי ה-Yoga, גם לתפקוד כטאבלט בעת הצורך ברגע שמסובבים את המסך עד הסוף – כראוי למחשב שנושא את שם המותג שאפשר לתת הרבה מאוד קרדיט על הפיכת מחשבי ה-2-ב-1 ההפיכים לפופולאריים באופן יחסי.

ה-Yoga 730 שהגיע לסקירה הזו הגיע בתצורה הגבוהה שלו עם שני מאפיינים עיקריים שמבליטים אותו מעל הסדרה, וגם מושכים להשוות אותו למחשב של HP המוזכר לעיל: מסך IPS ברזולוציית 4K וכרטיס תצוגה ייעודי מסוג GeForce GTX 1050 של NVIDIA שמגיע עם זיכרון תצוגה מסוג GDDR5 בנפח של 4 גיגה-בייט.

אבל היה מפתיע לגלות שלנובו בחרה לשלב במחשב הזה את הגרסה הרגילה של כרטיס התצוגה ולא את גרסת ה-Max-Q שאמנם מציעה מעט פחות ביצועים, אבל מתאימה יותר באופן כללי למחשבים ניידים מכיוון שהיא גם חסכונית יותר בצריכת החשמל שלה.

מתחרה עם ביצועים של מחשבים שמיועדים לרמת הכניסה של שוק המשחקים

מצד אחד זה עוזר מאוד בהיבט של הביצועים המשחקיים והגרפיים של המחשב, וזה בא כמובן לידי ביטוי מדויק בתוצאות המבחנים הגרפיים של המחשב. עם תוצאה של 75,682 במבחן ה-Compute של GeekBench, ועם תוצאה של 1,850 נקודות במבחן 3DMark Time Spy הוא מתחרה עם ביצועים של מחשבים שמיועדים לרמת הכניסה של שוק המשחקים, והוא מצליח לעקוף בכל המבחנים הללו את ה-1050 G1 של HP.

אבל יש לכך כמה מחירים שצריך לשלם, ובזה לנובו קצת פספסה לדעתי ואולי לא העריכה נכונה איך זה יבוא לידי ביטוי. קודם כל מדובר במחשב שמרגיש ביד כבד מאוד. אמנם בתצורה הבסיסית שלו כתוב שהמשקל ההתחלתי שלו הוא 1.89 ק"ג, אבל בפועל עם המעטפת המתכתית הקשיחה מסביב, זה הרבה יותר קרוב ל-2.5 ק"ג ומרגיש גם יותר. שנית, המאווררים שנכנסים לעבודה כמה שניות אחרי שמתחילים להריץ יישום גרפי כבד – קרי משחק – מרעישים מאוד.

ושלישית, הנקודה אולי הכי חשובה מבין העלויות, הוא סיים את מבחן הזמן PCMark 8 Work 2.0 לאחר 2:53 שעות, כשעתיים ומחצה פחות מ-EliteBook 1050 G1, ואפילו כ-40 דקות פחות מה-Yoga 530. מחשב בסדרת ה-Yoga אמור לדבר אל הציבור בהיבט של הניידות, ולא רק בהפיכת המסך, ובהיבט זה הוא מאכזב.

עם זאת מדובר במחשב נייד יחסית חזק, כאמור לעיל. הוא מבוסס על המעבד Core i7-8550U מהדור השמיני של אינטל, הוא מגיע עם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR4 במהירות 2,666 מגה-הרץ, והוא מצויד בכרטיס SSD של סמסונג בנפח נאה של 512 גיגה-בייט.

מעבר לכך יש רמקולים איכותיים של JBL שטובים מאוד גם להשמעת מוזיקה, ויש גם תמיכה ב-Dolby Atmos בעת שמחברים אוזניות כדי לספק חוויית אודיו טובה יותר עם הרגשה של קול שעוטף את המשתמש מסביב, וכמובן שיש גם חיישן טביעות אצבע, מצלמה באיכות HD שמסייעת גם לפתיחת המחשב ללא שימוש בסיסמה. יש גם שילוב מתאים של יציאות, עם USB דור ישן ו-USB דור חדש שגם תומך בתקן Thunderbolt של אינטל.

החבורה הזו של הפרטים הטכניים מספקת בסופו של דבר ביצועים טובים עבור מעבד עם ארבע ליבות פיזיות שתומכות בעוד 4 לוגיות, עם מהירות בסיסית של 1.8 גיגה-הרץ, מהירות טורבו של עד 4 גיגה-הרץ בצריכת כוח של 15 וואט בלבד, אבל כמובן שהוא 'יפסיד בתחרות' מול מעבדי 6/12 ליבות – בביצועים לכל הפחות.

Lenovo Yoga 730 עולה כ-7,500 שקלים במחירי שוק, ועבור מי שמחפש תחליף שולחני כולל, הוא בסופו של דבר מספק את הסחורה בתמורה טובה לכסף, רק שהוא היה כנראה יכול לעשות את זה קצת יותר בהצלחה.

 

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. shlom

    אנא בקרו באתר עם קודי תנ"ך / קודי תורה / קודי עדות ישנים ותלמוד וכל שאר הספרים ללימוד.

  2. נורית שלו

    מחשב מעולה עובדת איתו למעלה משנה ללא כל תקלות מגיב נפלא . לא נזקקתי לשרות עד עתה, מאוד מרוצה .

  3. יובל

    קניתי ונחוויתי. לא מספיק שאחרי חצי שנה הלך המחשב, אני כבר חודשיים רודף אחרי השירות שלהם. חברה בניהול סיני ולזכיינים בארץ אין שום השפעה. כל החלטה אפילו של כמה עשרות שקלים הם צריכים אישור מחול. הכל איטי והגעשה היא להתיש אותך. ממליץ להמנע ממחשבי החברה

  4. יאיר

    לא לגעת . יוגה 910 אחרי 14 חודש לוח אם קרס. הלך המחשה. שלא לדבר שהשרות שלהם גרוע !!!

  5. לין

    לא לקנות יש תקלה תמידית בציר שלהם בצד שמאל!!!! לרשום בגוגל lenovo yoga 730 flickring screen

אירועים קרובים