סקירה: Xiaomi Mi Box נותר אחד ממזרימי המדיה הטובים ביותר

התאהבתם ב--Mi Box וכעת אתם שוקלים לשדרג לגרסה החדשה, Mi Box S? לא בטוח שכדאי לכם

Mi Box S. צילום: איתי מקמל, TGspot

כמעט מיד לאחר שהושק מתי שהוא ב-2016 הפך Mi Box, מזרים המדיה של שיאומי, לאחר הטובים ביותר מסוגו בשוק. בעולם, ובמיוחד בישראל, שלמד להכיר מקרוב את שירות הזרמת הווידאו נטפליקס, הוא סיפק פתרון קל מכל הבחינות ומכל ההיבטים – מההתקנה ועד לשימוש, עם ממשק Android TV מעודכן ואינטואיטיבי מאוד לשימוש.

מכיוון שכך ניתן בהחלט היה להבין את התעוררות הציפיות כשהחברה הודיעה שהיא משיקה מזרים חדש בשם מאוד דומה, Mi Box S. אבל כרמת הציפיות אפשר לומר שכך רמת האכזבה, ולא בגלל ש-Mi Box S הוא מזרים מדיה לא טוב. ההפך, הוא מצוין, אבל הוא מעביר יותר מדי הרגשה של "היינו שם, עשינו את זה".

אפשר כבר בעצם ממש לקצר את הדרך עבור אלו שהגרסה הראשונה של Mi Box כבר מחוברת לטלוויזיה שלהם – אל תטרחו. אתם יודעים מה, אל תטרחו אפילו לקרוא את הפסקאות מכאן ועד לסיום הסקירה. למעשה, מבחינת העיצוב, ה-Mi Box הראשון אפילו נראה טוב ועדין יותר. כן, בסופו של דבר ה-S התבררה יותר כקיצור של Somewhat ולא של Super – השדרוגים קלים בלבד, והם בעיקר בשלט.

אבל, יש גם אבל גדול מאוד

אבל, מצד שני, אם אין לכם מזרים מדיה בבית, Mi Box S הוא כנראה הבחירה הטובה ביותר שלכם אם הטלוויזיה שלכם אינה חכמה ואינה כוללת מזרים מדיה מובנה. בדיוק כמו קודמו מדובר במזרים שקל מאוד להתקין – למעשה, לאחר החיבור של כבל החשמל, ההתקנה זהה כמעט לחלוטין לזו של טלפון חכם חדש מבוסס אנדרואיד, ובכל מקרה היא מוגשת בשפה קלה וברור להבנה בסגנון מדויק של צעד אחר צעד.

ההתקנה דורשת חיבור של ה-Mi Box S עם הכבל המצורף ליציאת HDMI פנויה בטלוויזיה, וכן מיקום באזור בחדר בו יש קליטה טובה של הנתב שלכם כדי לקבל אות WiFi מספיק טוב ליצירת הקשר, ולאחר מכן להזרמת התכנים.

חבל שבחברה גם הפעם לא חשבו, או אולי לא רצו, להוסיף חיבור לרשת מקומית עבור אלו שהנתב שלהם ממוקם קרוב מאוד לטלוויזיה, או שיש להם בסמוך מאוד למיקום המבוקש נקודת התחברות לרשת. הפרש המהירות בין חיבור קווי לחיבור אלחוטי הרי משמעותי, ומכיוון שהרי בסופו של דבר מזרים מדיה הוא סוג של מחשב קטן, עוד יותר קשה לבין מדוע לא מצאו לכך מקום על לוח האם, אפילו על חשבון הגדלת המארז בכמה מילימטרים לכל כיוון.

כך או כך, המזרים עצמו אינו דורש הרבה מקום פנוי או מדף מיוחד: מידותיו עומדות בסך הכל על כ-95x95x17 מ"מ, עם משקל של כ-145 גרם. רק שצריך מקום פנוי מקדימה ונקי כדי לתקשר עם השלט.

כפתורי השלט החדשים

כאמור השיפור המשמעותי ביותר בא לידי ביטוי בשלט, אבל גם הוא לא אמור להפיל אף אחד מהרגליים. הוא גם דורש שתתכוננו מראש. טוב, לא מדובר בהתכוננות של ממש, פשוט צריך שתי סוללות בגודל AAA. בשאומי החליטו לחסוך את המעות הללו.

התוספת המשמעותית בשלט, שמעט ארוך יותר מקודמו, היא שני כפתורים באמצע, אחד שימושי במקומותינו, השני לא ממש. השימושי יותר הוא זה שכתוב עליו Netflix, ולא צריך להיות "מי גאון של אמא" כדי להבין מה תפקידו בכוח – ובכל זאת, רוב הרוכשים ה-Mi Box הרי עושים זאת גם כך כדי להתחבר לשירות הזה, הלא כך? השני, Live שמו, מאפשר התחברות לערוצים ייעודיים שמעבירים שידורים חיים, אבל הערוצים נתמכים אינם ממוקמים באזור ישראל.

מעבר לכך אין הבדלים, זהו אותו שלט פשוט לתפעול כמו בגרסה הקודמת של המזרים מדיה הזה מבית שאומי, והוא אינטואיטיבי.

כמו קודמו מבוסס Mi Box S על המערכת על שבב S905 של אמלוג'יק הכולל ארבע ליבות, שבב גרפי Mali-450 וזאת לצד זיכרון עבודה של 2 גיגה-בייט ואחסון פנימי של 8 גיגה-בייט. יש גם תמיכה ב-WiFi 802.11ac וקישוריות בלוטות' 4.2 וגם Chromecast מובנה להעברת תכנים ממחשבים וטלפונים.

המכשיר תומך בהצגה של תכנים ברזולוציית 4K ויש גם תמיכה ב-HDR10 וכן ב-DTS 2.0 באמצעות היציאה האופטית שלו. ברגע שהקישוריות מספיק טובה, אין שום בעיה בהזרמה חלקה של תכנים ב-4K, כולל סרטים התומכים ב-Dolby Digital עם ריבוי ערוצי שמע.
עם ממשק שקל לסדר אותו, ועם גישה מוגבלת אך קיימת ל-Google Play, כולל אפשרות להורדת משחקים, בשורה התחתונה Mi Box S הוא ככל הנראה עדיין מזרים המדיה המוביל בשוק.

הוא הגיע לבדיקה מ-Bangood ומחירו כרגע עומד על כ-300 שקלים

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שאכפת לו

    סתם ישן ולא המוצלח מה אתם מתלהבים מה ניתן היום לעשות עם 2MB זיכרון שלא לדבר על 8GB איחסון היום טלפון בסיסי יותר חזק כולל המעבד לא ממליץ סטרימר מינמלי ומוגבל לא לקנות סטרימר עם הוא לא כפול בנתונים ובאמת תומך האפליקציות ישראלית אחרת זה אפילו משקולות נייר לא שווה

אירועים קרובים