מה חשוב שתדעו לפני שאתם קונים את הטבאלט החדש של צ'ואי ב-500 שקלים?

בטאבלט Hi9 Pro אין זיכרון שהולך לאיבוד על אפליקציות שאין בהן צורך, הגלישה באינטרנט קלה ונוחה מאוד ועלותו היא רק 500 שקלים ● אבל יש לו גם לא מעט חסרונות ● צבי קצבורג בחן אותו מקרוב וחזר עם כמה תובנות חשובות לפני שרוכשים

Hi9 Pro. צילום: יח"צ

ייתכן והשאלה האם יש עוד מקום בשוק המחשוב הנוכחי לטאבלטים שהם רק טאבלטים היא מאוד לגיטימית. ייתכן מאוד. אין ספק שמחשבי ה-2-ב-1 למיניהם, ובעיקר אלה שמציעים מסכים נתיקים, ביצעו קניבליזציה לשמה לטאבלטים שעדנתם הייתה אף קצרה יותר מזו של מחשבי הנטבוק הצבעוניים ומעוטי הביצועים, אם אתם עוד בכלל זוכרים אותם.

כמו אותם אחיינים רחוקים, גם הטבאלטים סובלים לחצים קשים מלמטה שגורמים להם לבעיית זהות קלה. הטלפונים כבר ממש לא קטנים ולא מתרחקים כמו פעם. יותר ויותר טלפונים מתגאים במסכי ענק של ממש, חלקם אף כבר מוצעים עם מסכים בגודל 6.9 אינץ' ולא רק ה-Mi Max 3 של שיאומי.

הם מנצלים היטב את מגמת השוק שמציעה מסכים עם שוליים מינימליים כך שבפועל הם רחוקים מאוד מהגודל הפיזי שפעם נדרש כדי לאכלס מסך בגודל 7 אינץ' בטאבלטים הקטנים ביותר.

מהיצרניות הבודדות שעדיין מוציאות לשוק באופן שוטף טאבלטים ברמות שונות

יצרניות הטאבלטים, בלית ברירה, מתרחקות מחד מהגודל המינימלי של 7 אינץ' שפעם היה כל כך מזוהה איתן ומאידך הן משלבות יותר ויותר בטאבלט סים דור רביעי. הדבר מאפשר למעשה להפוך אותם למעין טלפונים עם מסכים עוד יותר גדולים. זה נכון במיוחד עבור אותם טאבלטים כמו ה-Hi9 Pro של צ'ואי שעם מסך בגודל של 8.4 אינץ' עדיין שומר על אוריינטציה אנכית כמו של טלפון, להבדיל מטאבלטים עם מסכי 10 אינץ'.

צ'ואי היא מהיצרניות הבודדות שעדיין מוציאות לשוק באופן שוטף טאבלטים ברמות שונות ומי שעוקב אחריה יודע שאחד המאפיינים של מוצריה הוא שימוש במעבדים של שנה לפני.
המטרה היא לספק מספיק עוצמה וביצועים, כולל גרפיים, כדי לספק טאבלטים שמתאימים לשימוש ביתי מצד אחד ומצד שני להציע אותם במחיר שהוא באמת שווה לכל נפש.

Hi9 Pro, בהתאם למדיניות הזו, הגיע לשוק עם המערכת על שבב Helio P20 של מדיה-טק  שמבוססת על שלוש שכבות עיבוד: 4 ליבות Cortex-A53 במהירות 1.4 גיגה-הרץ לעבודה שוטפת, 4 ליבות זהות אך במהירות של 1.85 גיגה-הרץ לעבודה יותר מאומצת ותובענית משאבים, ו-2 ליבות Cortex-A72 במהירות 2.3 גיגה-הרץ לעבודה שבאמת זקוקה לכוח השרירים הטכנולוגי.

מדיה-טק כבר פרשה מהניסיונות שלה לייצר מעבדי 10 ליבות חדשים וה-P20 היא מערכת על שבב שתתקשה להתמודד בביצועים, אחד לאחד, עם המערכות על שבב המודרניות כולל כמובן של מדיה-טק עצמה, אבל בכל זאת מדובר במערכת שמספקת ביצועים ברמה מספיק גבוהה לצרכי מדיה ואפילו רוב המשחקים בסביבה האנדרואידית.

ציון של 101,332 במבחן הדרכים של Antutu

ציון של 101,332 במבחן הדרכים של Antutu וציון של 4,579 נקודות במבחן ריבוי הליבות של GeeBanch הם ציונים בהחלט מספקים עבור מי שיודע בשביל מה טאבלט, בעיקר ברמת המחירים הנמוכה, באמת מיועד וזה כאמור בעיקר כדי לראות סרטים בנוחות, לשחק וכמובן לגלוש באינטרנט.

הגלישה באינטרנט היא קלה ונוחה מאוד בטאבלט גם בגלל שכפי שהוזכר לעיל אפשר לשלב בו סים כדי להתחבר לאינטרנט מכל מקום וגם בגלל שברזולוציה של 2K נוח מאוד לעשות זאת.

למעשה, הרזולוציה הזו, של 2,560×1,600 פיקסלים, היא אחד הדברים הטובים ביותר שיש לטאבלט הזה להציע מעבר למחיר נמוך שלמרות זאת מציע תמיכה ב-4G. המסך מרהיב, הצבעים נהדרים, והיכולת לשלוט בגודל הטקסט המוצג על המסך – בין קטן, בינוני וגדול – גם מאפשרת לכל משתמש להגדיר עד כמה הוא מנצל את התצוגה כמקום לקריאת טקסטים.

עוד יתרון שמציע Hi9 Pro הוא העובדה שהוא מגיע עם גרסה נקיה של אנדרואיד 8.0. אין עומס על המערכת, אין זיכרון שהולך לאיבוד על אפליקציות שלא בטוח שיש בהן צורך, כך שרוב הזיכרון המוצע במכשיר זמין לעבודה ומדובר ב-3 גיגה-בייט זיכרון עבודה לצד 32 גיגה-בייט זיכרון אחסון.

מציע תמורה נאה לכסף

במגירת הסים אפשר לשלב גם כרטיס microSD בנפח של 128 גיגה-בייט לכל היותר, כך שזיכרון אחסון זו ממש לא בעיה כאן. עם זאת, בכמה מהמשחקים הכבדים יותר ניתן היה בכל זאת ליהנות מעוד 1 גיגה-בייט זיכרון עבודה נוסף, אבל מדובר בשוליים העליונים של התעשייה המסוימת הזו.

סוללת ה-5,000mAh בה מצויד המכשיר הספיקה בבדיקות העבודה הרציפות ל-6:30 שעות עבודה, וזה אומר שבעולם האמיתי אפשר יהיה אפשר לראות כמה וכמה סרטים ברציפות בלי לחשוש שהמכשיר ייכבה באמצע. זה זמן מכובד עבור טאבלט עם מסך 2K.

העיצוב לא מדהים ולא חדשני, מזכיר טלפונים שהגיעו לשוק לפני שלוש שנים עם פסי אנטנה רחבים מאחורה, אבל הוא מאוד פרקטי. יש גם שתי מצלמות, 8 מגה-פיקסלים מאחור ו-5 מגה-פיקסלים מקדימה, אבל מי קונה טאבלט בגלל המצלמות שלו, גם אם הוא מתיימר להיות טלפון גדול מאוד?

היתרון הגדול של Hi9 Pro הוא כאמור המחיר. ב-Gearbest, ממנה התקבל הטאבלט לסקירה הוא עולה בעת כתיבת שורות אלו כ-500 שקלים ובמחיר הזה הוא מציע תמורה נאה לכסף עבור מי שרוצה טאבלט מדיה במאגר המחשוב הפרטי שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים