תמונה ראשונה של מכשיר המציאות הרבודה של Magic Leap דלפה לרשת

צילום גרסת האבטיפוס של המכשיר שמפתחת Magic Leap הגיע לידי התקשורת ושופך אור מאוד לא מחמיא על החומרה ה-"חדשנית" ● מנכ"ל החברה טוען כי בתמונה בכלל לא מופיע המכשיר עצמו

Magic Leap

מכשיר המציאות הרבודה של Magic Leap הוא כזה שעמק הסיליקון מצפה לו. החברה הבטיחה אודותיו הרים וגבעות וטענה שהיא תצליח ליצור באמצעותו אימג'ים דיגיטליים המופיעים בצורה חלקה על גבי תמונת המציאות האמיתית של המשתמש ומשתלבים בה באופן מושלם.

החברה יצרה עניין מרכזי בקרב אנשי היי-טק, גייסה יותר ממיליארד דולרים בהשקעות וכבר הוערכה בשווי 4.5 מיליארד דולר.

עם זאת, Magic Leap התמודדה שוב ושוב עם האשמות על כך שהיא מבטיחה יותר מדי או מסלפת בדיווחיה את הקצב הנכון של התקדמות הפרויקט. הדברים כללו סרטון פרומו שעלה בשנת 2015, ושבסופו של דבר התברר כסימולציה שנוצרה על ידי סטודיו לאפקטים מיוחדים, ולא כתיעוד של המוצר האמיתי בפעולה.

עוד הייפ גדול שלא יתממש?

בסוף השנה שעברה, הגיע לידי The Information דו"ח על הטכנולוגיה של המכשיר שהוגדרה כ"מאכזבת".

היו אף מי שתהו – האם זה התראנוס (Theranos) הבא? בהתייחסם לסטארט-אפ הביומד שהבטיח פטנט לביצוע בדיקות דם במהירות וללא כאב והתגלה כפיאסקו מסוכן. החשש הכבד היה שגם Magic Leap עומדת להתרסק ולהיות עוד הייפ גדול שלא התממש.

כעת הגיעה לידי ה-Business Insider תמונה ראשונה ובה מתועד האבטיפוס של המכשיר. בצילום מופיע אדם חמוש בתיק גב שעליו מולבש מנגנון המכשיר, ושמראהו הכללי נראה כמו תרגיל ביצירת מכשור אלקטרוני בבית הספר היסודי.

מארז סוללות שהמשתמש מחזיק בידו

התצלום שדלף ושהועבר למערכת אתר החדשות לבטח יסייע להוציא את האוויר מהייפ על Magic Leap בדרכים שהן אולי לא ממש הוגנות אבל לגיטימיות לחלוטין.

מבקרי המערכת של ה-Business Insider ועורך ההיי-טק של האתר הביעו את עמדתם הלא-משתמעת לשתי פנים בנוגע למראה הרעוע של ה"דבר" שאמור להיות מכשיר המציאות הרבודה החדשני, כולל על מארז הסוללות שהמשתמש שתועד בתצלום מחזיק בידו השמאלית.

צריך לזכור עם זאת שמדובר, אחרי הכל, באבטיפוס בלבד. המקור של Business Insider ציין כי ההתקן העדכני יותר מולבש על חגורה במקום על תרמיל הגב, ויהיה מוכן להצגה פרטית לדירקטוריון החברה בשבוע הבא.

חומרה קלה היא מחויבת מציאות

ובכל זאת – אומרים שתמונה שווה אלף מלים, ואם כך התיעוד הזה אמור לעורר דאגה בנוגע להתקדמות פרויקט Magic Leap. שהרי זירת ההיי-טק כבר חוותה אכזבות קשות והיא למודת ניסיון.

ה-Google Glass, שיצאו בשנת 2013, הצליחו לארוז מקרן מחשב ותמונה פונקציונלית לתוך רסיס בגודל אצבע, ומכשיר ה-HoloLens של מיקרוסופט (Microsoft), המציג את טכנולוגיית המציאות המדומה, כבר זמין במהדורת מפתח, ומתאים לחלוטין לתוך קסדת מציאות מדומה בינונית ומעט מגושמת.

בעבור חלק מהשימושים המובטחים של המציאות הרבודה, במיוחד בענף, לבישת קסדה וחגורה לצורך הפעלת המכשור לא תהיה אטרקטיבית דיה. אבל קידום המכירות של Magic Leap מתמקד במידה רבה ביצירת חוויית לקוח מתפרצת, ולטעם הזה חומרה קלה בעלת מראה מושך תהיה מחויבת המציאות.

בתגובה על הפרסום והביקורת הקטלנית, הצהיר מנכ"ל Magic Leap, רוני אבוביץ, בטוויטר (Twitter) שהתמונה היא של R&D test rig שנועד לאיסוף נתונים סביבתיים, ולא מתעדת בכלל את האבטיפוס של המכשיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים