אפל ממשיכה לגייס כישרונות לפיתוח המציאות הרבודה שלה

כפי שניתן היה לנחש מדבריו של טים קוק ל-ABC News השבוע, ומתוך התרשמות מהגיוס המאסיבי של כישרונות היי-טק מבטיחים לשורותיה, עושה רושם שהענקית אכן מבשלת לכולנו מכשור מהפכני משלה

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

אפל (Apple) ממשיכה לאגור כישרונות מתחום המציאות הרבודה, שעליו אמר המנכ"ל שלה, טים קוק, רק לאחרונה שהוא "מעניין מאוד". ככל הנראה החברה עובדת על אמצעי תצוגה או טכנולוגיה המציגים תמונות ממוחשבות אשר מוחלות על העולם האמיתי.

החודש שכרה ענקית הטכנולוגיה את זיו לי, יוצא MagicLeap – חברת סטארט-אפ שעוסקת במציאות רבודה באופן חשאי במשך למעלה משנה. לפי פרופיל הלינקדאין (LinkedIn) שלו, זיו "מעוניין בלמידה עמוקה, במציאות מדומה ובמציאות רבודה, וכן במכונית ללא נהג".

בחודש יוני החל יורי פטרוב לעבוד בתור מדען מחקר באפל. בעבר עבד פטרוב על פיתוח האוקולוס (Oculus) – פלטפורמת המציאות מדומה של המתחרה פייסבוק (Facebook) – ולמד באוניברסיטת נורת'איסטרן (Northeastern University). "אני מומחה בפסיכולוגיה ניסיונית, בראייה אנושית, באופטיקה בעבור צגים המורכבים על הראש, בהדמיה מוחית ובשיטות מתמטיות של עיבוד אותות וניתוחם", כך על פי סיכום פרופיל הלינקדאין של פטרוב.

המינויים – הדובדבן שבראש הר הקצפת

ככל הנראה המינויים הללו הם רק הדובדבן שבראש הר הקצפת. אפל מעסיקה צוות של 100 עובדים שטורחים על בניית אב-טיפוס של תצורות קסדות אפשריות, כך טען ה-Financial Times בינואר האחרון. הגיוס המלבב של הענקית מקופרטינו בתחום תפס תאוצה החל מחודש מאי 2015, כאשר זו רכשה את סטארט-אפ המציאות הרבודה Metaio. מנכ"ל החברה, תומאס אלט, עדיין עובד באפל, אבל הוא שינה את ההתמקדות שלו לאחרונה מהנדסה לעסקאות אסטרטגיות. עכשיו הוא מוגדר כ"מנהל הרכש", כך על פי פרופיל הלינקדאין שלו.

בינתיים, מפתח האפליקציות ל-iOS, סטיבן טרגטון-סמית, מגלה כי אפל כללה כמה אזכורים של טכניקת "HeadMountedDisplay Rendering" בתכנית המסגרת המרכזית שלה. אם אפל אכן עובדת על מכשיר מציאות רבודה, היא עומדת בפני תחרות מרובה – גוגל (Google) ויתרה אמנם על יציאה לשוק המסחרי עם המשקפיים שלה, ה-Google Glass, אבל החברה לא הרימה ידיים לגמרי מיישום הרעיון, למרות שסימנים רבים מעידים על בלאגן בגרסה האחרונה של הפרויקט. בנוסף, גוגל היא משקיעה גדולה ב-MagicLeap, שכבר צוינה בכתבה. מנגד גם למיקרוסופט (Microsoft) יש את ה-HoloLens, ואילו סנאפצ'ט (Snapchat) שוקדת בשקט על משקפי מציאות רבודה משלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים