STKI: רוב השוק הישראלי יישם את חלונות 7 עד אמצע 2010; ארה"ב: 37% מהחברות לא ישדרגו

במיקרוסופט נערכים לקראת ההשקה של מערכת ההפעלה הבאה, אך בעוד שהישראלים ממהרים לשדרג את המחשבים - בחברות הגדולות בעולם לא ממהרים לאמץ אותה ● על פי סקר שערך InformationWeek האמריקני בקרב 1,400 אנשי מיחשוב, רק ב-16% מהחברות יחלו להתקין את חלונות 7 תוך שנה מההשקה ● פיני כהן, STKI: "ישראלי היא שוק מיקרוסופטי"

גרסאות המבחן של חלונות 7 (Windows 7) הורדו במיליוני עותקים ועל החברות הגדולות שעסקו במרץ בבחינה שלה נמנות קונטיננטל איירליינס, דל מונטה ו-T-Mobile. למרות זאת, במרבית החברות הגדולות בארה"ב לא ממהרים לשדרג לחלונות 7: רק ב-16% מהחברות יחלו להתקין את חלונות 7 תוך שנה מההשקה – כך עולה מסקר שערך השבועון האמריקני InformationWeek בקרב 1,400 אנשי מיחשוב. בארץ, מעריך פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר, STKI, כי עד מחצית שנה הבאה, המסה הקריטית של ארגוני האנטרפרייז תימצא בשלב זה או אחר של ההטמעה.

על פי הסקר, ב-37% מהארגונים לא מתכוונים כלל לשדרג למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט (Microsoft), לפחות לפי שעה, ובמרבית החברות הנותרות מתכוונים לשדרג למערכת ההפעלה החדשה למעלה משנה לאחר ההשקה, או לאחר שתופיע ערכת שירות ראשונה. עם זאת, למרות הקצב האיטי, עשויה חלונות 7 לעקוף במהירות את חלונות ויסטה (Windows Vista) בשוק העסקי – משום שכיום פועלת מערכת ההפעלה הנוכחית רק ב-9% מהמחשבים בארגונים שהשיבו על הסקר.

"השוק הישראלי הוא בהחלט שוק שהוא מיקרוסופטי, מיקרוסופט חזקה בישראל באורח משמעותי לעומת העולם, ולכן, בהתאמה, ההטמעה של חלונות 7 תהיה בארץ גדולה ומהירה יותר", אמר לאנשים ומחשבים פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר, STKI.

בהתייחסו לממצאי הסקר אמר כהן, כי הוא נאחז באילנות גבוהים ומצטט את ראש ממשלת בריטניה לשעבר, היהודי בנג'מין ד'יזראלי, שאמר, כי "יש שלושה סוגים של שקרים: שקרים, שקרים נאלחים וסטטיסטיקה". לדבריו, "השוק באופן מובהק לא עבר לוויסטה, זו עובדה. אמנם יש ארגונים שעברו – אבל המסה לא עברה. מנגד, מוסכמה ידועה בתעשייה היא, שאין להישאר עם אותה גרסה זמן רב מדי". כהן הוסיף, כי "ארגונים שיש להם חלונות 2000, מצויים בבעיה, כי כאשר הם קונים חומרה חדשה, יש להם תקלות של תאימות וזה לא עובד להם. זאת כיוון שיצרני ה-PC לא מייצרים היום דרייברים (מנהלי התקנים) המותאמים לחלונות 2000. לארגונים אין אפשרות להישאר עם גרסאות עתיקות". שקלול שתי המגמות הללו, הסביר כהן, מביא אותו למסקנה, כי "השאלה היא לא האם ארגונים יעברו לחלונות 7 – אלא מתי".

"מדובר בתהליך שכבר החל", אמר כהן, "אני מסתובב בארגוני IT ואנשים עובדים עם חלונות 7. זה עובד יותר טוב ויותר מהר מאשר ויסטה, ואנשים רואים את זה". הוא העריך, כי במגבלות המשתנה של המצב הכלכלי, "במחצית 2010 נראה בישראל ארגונים רבים הנמצאים בשלב מתקדם של הטמעה ואימוץ חלונות 7".

לדברי כהן, בעולם כ-50% עד 60% מהארגונים מצויים בהסכם ארגוני עם מיקרוסופט, לעומת ישראל, פה יותר מ-90% מצויים תחת הסכם שכזה. "כל מי שנמצא בהסכם מסוג זה יקבל חלונות 7", אמר כהן, "ואני מעריך שהם יקבלו הטבות נוספות, על מנת שמיקרוסופט תוכל להוכיח את הערך המוסף של ההסכם הזה". לכן, סיכם, "ברור שבארץ האימוץ של חלונות 7 יהיה נרחב ומהיר יותר"

בניגוד לוויסטה, חלונות 7 אמורה שלא להכביד על מחלקות המיחשוב בדרישות חומרה גבוהות (היא מסתפקת במעבד בקצב שעון של 1 ג'יגה-הרץ, בזיכרון RAM בנפח של 1 ג'יגה-בייט ובנפח פנוי של 16 ג'יגה-בייט בכונן הקשיח). גם בעיות התמיכה לאחור שאפיינו את ויסטה לא אמורות להישנות.

לשדרוג בקנה מידה נרחב מציעה מיקרוסופט את הכלי User State Migration Tool בעוד שבהתקנות בקנה מידה קטן יותר יש לגבות את הנתונים האישיים ולהיעזר בכלי חלונות Easy Transfer כדי לשמור את ההגדרות והיישומים. למי שעוברים מ-XP לחלונות 7 מומלץ לבצע בדיקות תאימות בעזרת ערכת הכלים Application Compatibility Toolkit. על פי מיקרוסופט, סביר להניח שיישומים שלא פעלו בוויסטה לא יפעלו גם בחלונות 7.

כבר בשבוע הקרוב, כמעט שלוש שנים לאחר ההשקה של חלונות ויסטה, תוצע המחליפה ללקוחות העסקיים. אנשי מיחשוב ומפתחים שמנויים על השירותים Technet ו-MSDN של מיקרוסופט יוכלו לרכוש את חלונות 7 החל מה-6 באוגוסט, בעוד שחברות עסקיות שרכשו רישיונות Software Assurance של מיקרוסופט (רישיונות שכוללים שדרוגים חינם במשך שלוש שנים) יוכלו להוריד את מערכת ההפעלה החדשה החל משבעה באוגוסט. חברות עסקיות שרכשו רישיונות אחרים יוכלו לקבל את חלונות 7 החל מה-1 בספטמבר, בעוד שצרכנים פרטיים יצטרכו להמתין עד ה-22 באוקטובר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בן יעוץ עסקי

    פיני המצוטט בכתבה הוא אחד האנשים המבינים ביותר בארץ בתחום ה-IT, אם הוא אומר הוא כנראה יודע

אירועים קרובים