גוגל הציגה שפת תכנות חדשה לפיתוח יישומים עבור מערכות אנדרואיד

השפה החדשה, Simple, מיועדת הן למפתחים חובבים והן למקצועיים ● מלבד התכנות, מעניקה שפת Simple גם גישה לרכיבים שונים במכשירי הטלפון המצוידים במערכת אנדרואיד ● הרברט צימונטק, מהנדס תוכנה בגוגל, הודה שיש בשפה זו באגים, והזמין את המפתחים לתקן אותם

גוגל (Google) הציגה שפת תכנות חדשה, במטרה לסייע למפתחים לכתוב יישומים למערכת ההפעלה הסלולרית שלה, אנדרואיד. שפה זו, המכונה Simple, מבוססת על שפת התכנות הוותיקה בייסיק. כן מציעה גוגל את קוד המקור לשלושה יישומי Simple: גרסה של Etch-a-Sketch, גרסה של טטריס ותוכנה לחיוג מהיר.

מלבד התכנות, מעניקה שפת Simple גם גישה לרכיבים שונים במכשירי הטלפון המצוידים במערכת אנדרואיד, דוגמת מד התאוצה, חיישן הכיוון והרשימה של אנשי הקשר. שפת Simple היא פרויקט בעל קוד מקור פתוח והיא מוצעת לסביבות חלונות, מקינטוש ולינוקס.

מפתחים שישלימו את פיתוח יישומי ה-Simple ויחתמו אותם בחתימה דיגיטלית, יוכלו להציע את היישומים למכירה בחנות Android Market של גוגל.

"פרויקט Simple נועד להקל על פיתוח יישומים למערתכ ההפעלה הסלולרית שלנו", כתב הרברט צימונטק, מהנדס תוכנה בגוגל, בהודעה שפרסם בבלוג. "שפת Simple היא ניב של בייסיק, והיא מתאימה במיוחד, אך לא רק, למפתחים שאינם אנשי מקצוע. בעזרת שפה זו יכולים מתכנתים לכתוב במהירות יישומי אנדרואיד תוך שימוש ברכיבים שנכללים במערכת".

צימונטק הוסיף, כי הפיתוח טרם הושלם: "סביר להניח שתיתקלו בבאגים או תגלו שתפקוד מסוים עדיין לא קיים", הזהיר, והזמין את המשתמשים לדווח על הבאגים, או לתקן אותם בעצמם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    היכן אפשר למצוא /להוריד את התכנה הזאת

אירועים קרובים