מחקר: צרכנים סבורים שאין הבדל בביצועים בין NetBook למחשב נייד "רגיל"

60% מרוכשי מחשבי ה-NetBook בטוחים שאין הבדל בתפקודיות ביניהם לבין יתר המחשבים הניידים ● רק 58% מרוכשי מחשבי ה-NetBook מרוצים מהם, לעומת למעלה מ-70% מרוכשי המחשבים הניידים הרגילים ● בקבוצת הגילאים 18-24 גדול חוסר שביעות הרצון אף יותר: 65% השיבו שהם היו בטוחים שמחשבי ה-NetBook שלהם יספקו ביצועים טובים יותר, לעומת 28% בלבד שהופתעו מהם לטובה

רק 58% מרוכשי מחשבי ה-NetBook מרוצים מהם, לעומת למעלה מ-70% מרוכשי המחשבים הניידים ה-"רגילים" – כך עולה מסקר חדש של NPD, קבוצת מחקר המתמחה בתחום. לפי המחקר, הדבר נובע מבלבול, שכן 60%  מרוכשי מחשבי ה-NetBook בטוחים שאין הבדל בתפקודיות ביניהם לבין יתר המחשבים הניידים, מה שמתברר להם בהמשך כלא נכון. נתונים אלה התקבלו על אף שבשנתיים האחרונות שולט ה-NetBook בשוק מכירות המחשבים הניידים.

לפי החברה, הבעיה גדולה במיוחד בגילאים הצעירים, בעיקר בגילאים 18-24 – אחת הקבוצות החשובות מבחינת יצרניות ה-NetBook. 65% מהנשאלים השייכים לקבוצת גיל זו השיבו שהם היו בטוחים שמחשבי ה-NetBook שלהם יספקו ביצועים טובים יותר. לעומת זאת, רק 28% מהם אמרו שהם מופתעים ממחשבים אלה לטובה.

שאלה נוספת שנבדקה היא הניידות. אחד מהכלים השיווקיים החזקים ביותר במכירת מחשבי NetBook, אם לא החשוב שבהם, הוא השיפור הניכר בזמן העבודה של מחשב ממוצע. 60% מהנשאלים אף הודו שזו הייתה אחת הסיבות העיקריות שגרמו להם לרכוש מחשב אותו. עם זאת, 60% מסרו שהם מעולם לא הוציאו את המחשב מביתם.

סטיבן בייקר, סגן נשיא לניתוח התעשייה ב-NPD, אמר שחלק מהאשמה מוטל על היצרניות לדבריו, אלה לא משווקות את המחשבים שלהן נכון, ולכן – הצרכנים סבורים שהם יכולים להשתמש ב-NetBook כמו במחשב נייד רגיל. "אנחנו חייבים להבטיח שהצרכנים ירכשו את המחשב שמתאים למה שהם מתכוונים לעשות עמו", אמר. "יש סיכון גדול של אובדן מכירות בשוק המחשבים הניידים הרגילים שיכול לגרום לאיום גדול על ההצלחה של מחשבי ה-NetBook. אסור לסוחרים וליצרניות לשים יותר מדי דגש על היכולות תואמות ה-PC המלא ועל תכונות כלליות שיכולות לשכנע את הצרכנים ש-NetBook מהווה תחליף למחשב PC רגיל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים