TSMC תקבל מענק של 6.6 מיליארד דולר מהממשל האמריקני

הכספים מיועדים להשתתפות במימון של בניית שלושת מפעלי ייצור השבבים ש-TSMC מתכננת באריזונה, ויינתנו לה במסגרת חוק ה-CHIPS ● החברה תשקיע בהקמת המפעלים הללו 65 מיליארד

ממשיך לקדם את תעשיית השבבים האמריקנית. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

כמה שבועות אחרי שאינטל קיבלה מענק ממשלתי של 8.5 מיליארד דולר במסגרת חוק ה-CHIPS האמריקני, מגיע תורה של TSMC לזכות בנתח יפה מאוד מעוגת התקציב לעידוד תעשיית השבבים במדינה. הודעה חדשה שהגיעה מהבית הלבן סיפרה שהחברה, שממקדת כיום את הייצור שלה בטאיוואן, תקבל 6.6 מיליארד דולר במימון ישיר כדי לממש את התוכניות שלה להקים ייצור גם בארצות הברית, שרוצה לחזור להיות המובילה בייצור המוליכים למחצה. מעבר לכך תזכה TSMC לקבל הלוואות נוחות עם ערבות ממשלתית בהיקף של חמישה מיליארד דולר.

הכספים מיועדים להקמת המפעלים ש-TSMC מתכננת בפניקס, אריזונה. לפי ההצהרות שלה בעקבות המענק הממשלתי, החברה תשקיע כ-65 מיליארד דולר בהקמת שלושה מפעלים במדינה. זו ההשקעה הזרה הישירה הגדולה ביותר בתחום ייצור המוליכים למחצה בארצות הברית, והיא אמורה לייצר 20 אלף משרות בנייה ולאחר מכן כ-6,000 משרות לעובדים במפעלים.

המפעל הראשון אמור להתחיל לפעול כבר בשנה הבאה, השני ב-2028 והשלישי – ב-2030. בסופו של דבר, הם אמורים לספק ל-TSMC מעטפת שתעזור לה לייצר את השבבים באופן מלא על אדמה אמריקנית, כולל שלב האריזה שלהם.

חוק ה-CHIPS והמדע (זהו שמו המלא) אושר על ידי הקונגרס האמריקני, ונשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, חתם עליו באוגוסט 2022. במסגרת החוק אושרו כ-280 מיליארד דולר לפיתוח המחקר ולהקמת מפעלי ייצור שבבים בארצות הברית. הוא כולל מימון בסך של 39 מיליארד דולר לייצור שבבים על אדמה אמריקנית, זיכוי מסים בשיעור של 25% עבור עלויות ייצור ציוד, השקעה של 13 מיליארד דולר שמיועדים למחקר בתחום המוליכים למחצה והשקעה של 174 מיליארד באקו-סיסטם הכולל של מחקר השבבים במגזר הציבורי, ובגופי וחברות מדע וטכנולוגיה. המטרה של החוק היא להתמודד עם המדינות הבולטות האחרות בעולם בתחום ייצור השבבים, ובעיקר עם סין, וכאמור, להחזיר את ארצות הברית להיות המובילה בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים