"סין מערערת את הדמוקרטיה הבריטית עם פריצות סייבר"

סין פרצה לחשבונות של חברי פרלמנט בבריטניה - ולממשלה יש מידע מודיעיני שהיא תמשיך לעשות זאת ● דיווח בסאן: האקרים סיניים השיגו את הפרטים של 40 מיליון מצביעים בממלכה

הסייבר הסיני - גם נגד בריטניה.

קבוצות תקיפה סיניות, שפועלות מטעם הממשל בבייג'ינג או בחסותו, תקפו ופרצו, ניסו לפרוץ וימשיכו לתקוף בסייבר בעתיד לחשבונות הדיגיטל של פוליטיקאים בריטיים – כך לפי מידע מודיעיני שמצוי בידי הממשלה בלונדון, שהזהירה אותם מפני מתקפות סייבר חדשות.

היום (ב') או בשבוע הקרוב, כמה חברי פרלמנט ועמיתים אמורים להודיע על הניסיונות האחרונים לחדור ל-"קיום, לנוכחות" הדיגיטלית שלהם. זאת, לאחר שאוליבר דאודן, סגן ראש הממשלה, צפוי להודיע לעשרות בכירים ופוליטיקאים כי בייג'ינג היא האחראית לפריצות לחשבונות הדיגיטל שלהם.

האם הפרטים האישיים של 40 מיליון בריטים נמצאים בידי סין?

לפי דיווח אחר בממלכה, של הסאן, האקרים סיניים "פגעו בלב הדמוקרטיה הבריטית" כאשר הם הצליחו להשיג גישה וקצרו את הפרטים האישיים של 40 מיליון מצביעים. על פי הדיווח, בריטניה צפויה להאשים רשמית את סין כי תקפה בסייבר ב-2021 את ועדת הבחירות, המפקחת על כל הליכי הבחירות במדינה. לאחר מכן, משרד החוץ בלונדון יוסיף כמה חשודים סיניים לרשימה שחורה רשמית בנושא. זאת, בעקבות הודעת הוועדה המפקחת על הבחירות מאוגוסט האחרון, שלפיה "שחקנים עוינים השיגו גישה (פרצו – י"ה) למערכות הנתונים ולדואר האלקטרוני שלה". המתקפה, שהוגדרה כ-"מתקפת סייבר מורכבת", זוהתה באוקטובר 2022, 14 חודשים לאחר שהפריצה הביאה להשבתת חלק ממערכות המחשוב של הוועדה באוגוסט 2021.

אלישיה קרנס, יו"רית ועדת החוץ של בית הנבחרים הבריטי, אמרה אתמול (א') כי "אני קוראת לממשלה להיות פתוחה יותר באשר לאסטרטגיה שלה לגבי סין, שכיום היא מוסתרת, בשל בעיות בסיווג ביטחוני". לדבריה, "האתגר הוא: איך עסקים, החברה האזרחית ועשרות אלפי עובדי המדינה שאינם עובדים ברמת סיווג גבוהה יוכלו לדעת מה לעשות כדי שהם יהיו מסוגלים לתרום לביטחון הלאומי שלנו? לא רק הממשלה אחראית לביטחון הלאומי, ולכן אנחנו צריכים לעשות הרבה יותר, כי המתקפות מסין נמשכות. אם לא תהיה לנו אסטרטגיה שתפורסם בציבור, כזו שכל המדינה תוכל להתאחד סביבה, יהיו פערים בחוסן שלנו (בסייבר – י"ה), וזה יותיר אותנו פגיעים. האיום הוא אמיתי, הם מנסים לערער את הדמוקרטיה שלנו". קרנס ציינה שגם היא חוותה מתקפות סייבר על המייל שלה, "שהגיעו מסין".

על פי קרנס, "צריך להיות ברור: זו המפלגה הקומוניסטית הסינית, זה לא העם הסיני. לאזרחים אין כל אינטרס לגבי זה (הפעילות ההתקפית בסייבר של סין – י"ה). המפלגה הקומוניסטית הסינית היא שמנסה להשיג את המטרות והיעדים שלה על הגב שלנו, ואם המציאות הזו תימשך, הם יהפכו אותנו לפגיעים, נהיה תלויים בהם כי הם ישיגו גישה לנתונים או לטכנולוגיות שאנחנו משתמשים בהן, כמו טיק טוק. הם ימשיכו לנסות לערער אותנו בעצמם, או באמצעות בעלי בריתם ברחבי העולם".

דבריה של קרנס הגיעו בעקבות דיווחים בסאנדיי טיימס שלפיהם אליסון ג'יילס, מנהלת האבטחה של הפרלמנט, אמורה לתדרך בנושא הפריצות מסין כמה פוליטיקאים בכירים, ביניהם: סר איאן דנקן סמית', לשעבר שר בממשלה ומנהיג מפלגת השמרנים; טים לוטון, לשעבר שר החינוך; לורד דיוויד אלטון, חבר בית הלורדים; וחבר הפרלמנט סטיוארט מק'דונלד מהמפלגה הלאומית הסקוטית, SNP. המשותף לכל הארבעה הוא היחס הביקורתי שהם מפגינים כלפי ממשלת סין והיותם חברים בברית הבין פרלמנטרית של סין (IPAC) – קבוצת חברי פרלמנט מרחבי העולם שחוקרת את פעילותה של בייג'ינג.

לין ג'יאן, דובר משרד החוץ הסיני, אמר בתגובה לטענות על מתקפות סייבר סיניות כי "אבטחת סייבר היא אתגר עולמי. סין היא אחד הקורבנות העיקריים של מתקפות סייבר, והיא תמיד הייתה נחושה לעצור את כל פעילויות הסייבר הזדוניות והאסורות על פי חוק. סין דוגלת בדיאלוגים ובפעילות משותפת של כלל המדינות להתמודדות עם מתקפות סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים