בגלל המאבק ארה"ב-סין: יותר חברות מייצרות שבבים במלזיה

יותר ויותר חברות אמריקניות או כאלה שמוכרות לארצות הברית מייצרות את השבבים שלהן במלזיה, שתחליף לחרם האמריקני על סין ● המדינה הפכה ליבואנית העיקרית של שבבים למדינת הדוד סם, עם 20% מהשוק

האם מלזיה תהיה היעד החם הבא לייצור שבבים באופן כללי?

האמרה הידועה קובעת ששניים רבים – והשלישי זוכה. זה נכון, כך מסתבר, גם במלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין, לפחות בתחום השבבים. הנתונים מראים שמדינה אחרת באסיה – מלזיה – הופכת ליעד שבו יותר ויותר חברות אמריקניות וכאלה שמוכרות לארצות הברית מייצרות את השבבים שלהן.

לפי נתונים חדשים שפרסמה לשכת הסקרים האמריקנית, המדיה הדרום מזרח אסייתית היא זו שמייצאת, נכון להיום, הכי הרבה שבבים לחברות אמריקניות, עם 20% מכלל הייבוא לארצו של הדוד סם בתחום הזה. היא עוברת אפילו את טייוואן, שבה נמצאת יצרנית המעבדים הענקית TSMC.

הייצור של מוליכים למחצה הוא אחד התחומים התעשייתיים החזקים במלזיה מזה שנים רבות, אבל באחרונה פונות אליו עוד ועוד יצרניות בתחום, שמחפשות תחליף יחסית זול למפעלי הייצור בסין, שבעקבות החרם של הממשל האמריקני ירדה לנתח שוק של 4.6% בלבד, נכון לחודש שעבר.

לפי הדיווחים, השקעות החוץ בהגדלת יכולת הייצור במדינה הגיעו ב-2023 לבדה כמעט ל-13 מיליארד דולר – הרבה יותר מאשר בכל שנה קודמת. נראה שהסכום הזה רק ילך ויגדל: אינטל מתכננת, או לפחות בודקת את השטח, לבנות מפעל במדינה בהשקעה של שבעה מיליארד דולר, לטובת אריזת מעבדים ובדיקתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים