הממשל האמריקני ישקיע 150 מיליון דולר במרכזי חדשנות אזוריים

10 מרכזים, במקומות שונים בארה"ב, בתחומי המוליכים למחצה, טכנולוגיות המרת האנרגיה, טכנולוגיות החקלאות המתקדמת ועוד - יקבלו 15 מיליון דולר כל אחד ● זה חלק מיישום חוק ה-CHIPS של הממשל

מענקים במסגרת יישום חוק השבבים האמריקני.

הממשל האמריקני ממשיך לקדם את חוק השבבים והמדע שלו, המוכר כחוק ה-CHIPS. אתמול (ב') הודיע הממשל כי הוא ישקיע בתקופה הקרובה 150 מיליון דולר ב-10 מרכזי חדשנות אזוריים בארצות הברית, שהינם חלק מתוכנית מנועי החדשנות האזורית של קרן המדע הלאומית של המדינה. מדובר בסכום ראשוני מתוך כשני מיליארד דולר שבסופו של דבר אמורים להיות מושקעים במרכזי קרן המדע הלאומית.

150 מיליון הדולרים יחולקו שווה בשווה בין כל עשרת המרכזים שיקבלו את המענק. מעבר לכך, הם אמורים לקבל סכום מצטבר של כ-350 מיליון דולר משותפויות עסקיות, לא פדרליות, שמורכבות מקבוצות של חברות, עסקים קטנים יותר, מוסדות להשכלה גבוהה וממשל מקומי, כשכל קבוצה שכזו מחוברת לאחד מהמרכזים.

ברשימת המרכזים שיקבלו מענקים בסיבוב הנוכחי ניתן למצוא מרכז חדשנות בתחום המוליכים למחצה בפלורידה, מנוע לטכנולוגיות המרת אנרגיה בלואיזיאנה ומנוע שמקדם טכנולוגיות חקלאות מתקדמת בצפון דקוטה. המרכז האחרון פועל באוניברסיטת צפון דקוטה ומקבל סיוע משתי אוניברסיטאות במונטנה, מהאיחוד החקלאי של צפון דקוטה ועוד.

"חוק השבבים והמדע מתחיל להשיג את המטרה החשובה, שהיא לדרבן חדשנות וליצור מקומות עבודה בשכר טוב בקהילות בכל חלק של אמריקה", אמר אראטי פראבהקאר, מנהל משרד הבית הלבן למדיניות מדע וטכנולוגיה.

אחת המטרות העיקריות של חוק ה-CHIPS היא להגדיל באופן משמעותי את האקו-סיסטם של ייצור השבבים בארצות הברית, כדי להפוך את המדינה שוב למובילה בתחום המוליכים למחצה. כיום, ארצות הברית מייצרת רק כ-10% מאספקת השבבים הגלובלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים