אפל מציגה גיוון: עלייה של 65% בגיוס נשים בשנה האחרונה

הענקית עם התפוח פרסמה את הדו"ח השנתי העוסק בגיוון מצבת העובדים שלה, ולמרות הנתון המעודד, הרי שנשים עדיין מהוות רק 31% מכח העבודה ● גם אינטל מנסה לפעול בנושא ולפי דו"ח שהוציאה החברה, 43% מהגיוסים החדשים היו של נשים ובני מיעוטים שונים

האם התגלה הסוד הגדול? אפל

אחד הדברים הבולטים ביותר שאליו שם לב מי שמגיע למשרדים של אחת מחברות ההיי-טק הגדולות הוא ההומוגניות היחסית בכוח העבודה. או, במילים אחרות, המחסור בנשים ובמיעוטים שונים. הדבר נכון שבעתיים כשזה מגיע לעמק הסיליקון, שם החוסר בנשים הפך לאחד מהתחומים לו זוכות החברות לביקורת קשה בארצות הברית.

החברות, מצידן, הגיבו בתוכניות שונות להגברת הגיוון (Diversity) במצבת העובדים שלהן. הדעה הרווחת היא שאכן ישנה התקדמות, אבל לא מספקת. בדו"ח השני שהוציאה אפל (Apple) בנושא, מסתבר שהחברה שכרה יותר מ-11 אלף נשים לשורותיה בכל העולם במהלך 12 החודשים האחרונים. הנתון מגלם בתוכו עלייה של 65% לעומת השנה הקודמת. מתוך כל העובדים החדשים אותם גייסה אפל, 35% היו נשים. כמעט מחצית מכלל העובדים החדשים במשרדי החברה בארצות הברית היו נשים, שחורים, היספנים או ילידים (אינדיאנים אמריקנים).

הנתונים אולי נשמעים מרשימים, אבל נשים עדיין במיעוט אצל הענקית מקופרטינו: הן מונות רק 31% מכלל העובדים בחברה (בעולם). מדובר בעלייה של 1% בלבד מהשנה שעברה וכשבוחנים את הדרגים הניהוליים – הרי שהנתון נמוך יותר ועומד על 28% בלבד.

אילו עוד נתונים ניתן למצוא בדו"ח? ובכן, נראה שבאפל ישנה התקדמות, קטנה ככל שתהיה, בהפיכת החברה למקום מגוון גם בכל מה שקשור למיעוטים: שיעור העובדים ממוצא אסייתי בחברה עלה מ-15% ל-18%, עובדים שחורים מונים 8% לעומת 7% בשנה שעברה, כמות ההיספנים נשארה 11% ואילו אחוז העובדים הלבנים עומד כרגע על 54% – ירידה קלה מאשתקד, אז עמד הנתון על 55%.

"אנחנו גאים בהתקדמות שעשינו ובמחויבות הבלתי מתפשרת שלנו לגיוון, אך אנחנו יודעים שיש עוד הרבה עבודה לפנינו", סיכם טים קוק, מנכ"ל אפל, בדו"ח.

ומה באינטל?

גם באינטל (Intel) מבקשים להתקדם בתחום, והדו"ח החצי שנתי של החברה מגלה גם הוא נתונים מעניינים. באינטל קבעו את רמת הגיוון ב-40% ל-2015, ובמחצית הראשונה של השנה הצליחו בסנטה קלרה לעבור את הסף הזה.

במהלך תקופת הזמן הזו – יותר מ-43% מהגיוסים החדשים של החברה נמנו על קבוצת המיעוטים והנשים: 35.2% נשים, 7.5% היספנים ו-4.5% שחורים. בדרג הניהולי עדיין יש הרבה מקום לשיפור – נשים מונות 17.1% ומיעוטים רק 6%.

לאינטל יש תוכנית חומש שמטרתה היא להביא לכך שכח העבודה של החברה ייצג נאמנה את כח העבודה בארצות הברית עד שנת 2020. בחברה קיימות חמש תוכניות ליבה שמיועדות להשיג את המטרה הזו. יתרה מזו, באינטל שואפים רחוק עוד יותר ורואים כמטרה את העלאת כח האדם הטכני בכל התעשייה, גם בשרשרת האספקה וגם אצל הספקים עצמם, תמיכה בנשים בתעשיית הגיימינג וגיוון בקרב יזמים של טכנולוגיות חדשות.

"ככל שהטכנולוגיה והשווקים ימשיכו להתפתח, גידול ובנייה של כח עבודה שמייצג נאמנה את הלקוחות שאנחנו משרתים ואת הקהילות בהן אנחנו פועלים יהיה חשוב ביותר להצלחתנו", הסביר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים