משנה כיוון: Nvidia תמכור רישיונות לשימוש בטכנולוגיות הגרפיות שלה

חברות שיירכשו מ-Nvidia רישיונות לשימוש בקפלר יוכלו לבנות מסביבן מעבדים שלמים, או לשבץ אותן לצד ליבות מיחשוב רגילות – בדומה לתהליך שמבצעות חברות עם הטכנולוגיה של ARM ● "זו דרך עבורנו ליצור קשר עם לקוחות שלא אוהבים לרכוש שבבים, אלא ליצור משלהם, מכיוון שיש להם את היכולת והיצירתיות וכעת הם רוצים להתקדם ולבנות מוצרים משלהם", אמר מנכ"ל החברה, ג'ן הסאן הואנג

האם Nvidia מתכוונת להתחרות ב-ARM? המנכ"ל, ג'ן הסאן הואנג, הכריז שהחברה מתכוונת להתחיל למכור רישיונות לשימוש בטכנולוגיות העיבוד הגרפיות שהיא מציעה – וזאת מעבר לתהליכי ייצור השבבים שהיא מציעה כיום לחברות שונות. בינתיים מציעה החברה את ארכיטקטורת הקפלר (Kepler), שמשמשת את הדור הנוכחי של מעבדי ה-GeForce, ה-Quadra ו-ה-Tesla שמציעה Nvidia. בנוסף, ליבה זו אמורה לשמש את הדור הבא של מעבדי הטגרה (Tegra) – שמכונה לוגן (Logan), ערכות על שבב יישומיות שמציעה החברה לטלפונים חכמים ולטאבלטים.

חברות שיירכשו מ-Nvidia רישיונות לשימוש בקפלר יוכלו לבנות מסביבן מעבדים שלמים, או לשבץ אותן לצד ליבות מיחשוב רגילות. מדובר בתהליך דומה, כאמור, למה שמבצעות חברות עם הטכנולוגיה של ARM, כשהן משתמשות בשבבים גרפיים שונים שמציעו מספר חברות בשוק. הואנג מאמין שההכנסות מרישוי הטכנולוגיה יעלו בסופו של דבר על ההכנסות ממכירה ישירה של מעבדים ושבבים, וכן יגדילו את הרווחים השוליים של החברה.

"זו דרך עבורנו ליצור קשר עם לקוחות שלא אוהבים לרכוש שבבים, אלא ליצור משלהם, מכיוון שיש להם את היכולת והיצירתיות וכעת הם רוצים להתקדם ולבנות מוצרים משלהם", אמר המנכ"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים