"אנו מטפלים ב-50 אירועי אבטחה בחודש"

"בכל רגע נתון אנו עוסקים בשלושה עד חמישה אירועים ברמה הלאומית, כשמשך הטיפול באירוע נע בין ימים לחודשים", כך לדברי אלברטו (דטו) חסון, ראש מרכז CERT ברשות הלאומית להגנת הסייבר

אלברטו (דטו) חסון, ראש מרכז CERT ברשות הלאומית להגנת הסייבר, משרד ראש הממשלה. צילום: יח"צ

"המרכז הלאומי לתגובות הסייבר ואנשיו מטפלים ב-50 אירועי אבטחה בחודש. בכל רגע נתון אנו עוסקים בשלושה עד חמישה אירועים ברמה הלאומית, כאשר משך הטיפול באירוע נע בין ימים לבין חודשים", כך אמר אלברטו (דטו) חסון, ראש מרכז CERT ברשות הלאומית להגנת הסייבר, משרד ראש הממשלה.

חסון התראיין לאנשים ומחשבים יחד עם בוקי כרמלי, ראש הרשות.

לדברי חסון, ראשי התיבות של CERT הם Computer/Cyber Emergency Response Team, מרכז מוכנות וצוות תגובות לאירועי מחשוב ומתקפות סייבר. חסון אמר כי "אנו פועלים בסינרגיה מול ועם משרדי הממשלה. אנו אגף ברשות ובנינו נדבך הגנה נוסף".

על פי חסון, "המטרה היא לקצר את משך הזמן בין החדירה לגילוי ולצמצם את מספר החדירות". הוא הוסיף כי "אנו נמצאים בשיתופי פעולה עם עשרות הגופים המקבילים לנו בעולם ומחליפים מידע. שיתופי הפעולה הם משמעותיים כשצריך להפסיק פעילות שרתים בחו"ל בעת מתקפות".

רפאל פרנקו, ראש אגף בכיר לאסדרה והכשרה ברשות הלאומית להגנת הסייבר, משרד ראש הממשלה. צילום: ניב קנטור

רפאל פרנקו, ראש אגף בכיר לאסדרה והכשרה ברשות, אמר בראיון כי "עשינו כמה מהלכים תשתיתיים להכשרת כוח אדם לתחום".

"אנו מתחילים בהכשרה לתפקיד מיישם סייבר, תפקיד הדומה למגן סייבר בצבא. אנו פועלים עם משרד החינוך כדי שבמגמות הסייבר בבתי הספר, ייעשו גם הסמכות מקצועיות".

"יחד עם משרד הכלכלה אנו פועלים לכך שהקורסים יוכרו כפיקדון לחיילים משוחררים. עם משרד הכלכלה אנו פועלים להסבה מקצועית לחסרי תעסוקה, מבוגרים ושאינם כאלה. אנו פועלים להכנסת חרדים למעגל התעסוקה בתחום. נכשיר מאות מגיני סייבר, ונשים דגש על החלק הפרקטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים