המשרד לפיתוח הנגב והגליל יקים חממת סטארט-אפ באוניברסיטת בן-גוריון בהשקעה של 4 מיליון שקלים

הפרויקט נועד לסייע לסטודנטים בתחומי ההנדסה והמדעים המעוניינים להפוך ליזמים ● הסטודנטים שיפנו לחממה יקבלו סיוע ניהולי, עזרה בגיוסי כספים, ייעוץ משפטי, פיתוח עסקי וכן הלאה, כאשר הצפי הוא לתמוך בכל שנה בכ-15 יוזמות שונות ● סילבן שלום, השר לפיתוח הנגב והגליל והמשנה לראש הממשלה: "הנגב הופך לעמק הסיליקון של ישראל"

המשרד לפיתוח הנגב והגליל יקים חממת סטארט-אפ באוניברסיטת בן-גוריון בהשקעה של 4 מיליון שקלים – כך חשף היום (ג') המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, בוועידת הנגב החמישית שהתקיימה בבאר שבע.

המדובר בפרויקט הנועד לסייע לסטודנטים בתחומי ההנדסה והמדעים המעוניינים להפוך ליזמים. הסטודנטים שיפנו לחממה יקבלו סיוע ניהולי, עזרה בגיוסי כספים, ייעוץ משפטי, פיתוח עסקי וכן הלאה. כך, היזמים יכולים לממש את חזונם, ולעבוד על פיתוח המוצר מבלי לדאוג לצרכים שירותיים.

המודל של חממות סטארט-אפ פועל כבר שנים רבות באוניברסיטאות שונות בארה"ב, ומהווה מנוף לפיתוח חברות הזנק.
חממת הסטארט-אפים צפויה לתמוך בכל שנה בכ-15 פרויקטים, כאשר בשלב הראשון הצפי הוא יצירת 90 משרות לבוגרי אוניברסיטה. על פי הערכות המשרד, כשליש מהפרויקטים הנתמכים יבשילו בסיום השנה ליציאה לגיוס כספים בשוק, ויהפכו בהמשך לחברות סטארט-אפ חדשות.

הליווי שיקבלו היזמים יימשך גם בתום השנה הראשונה לפעילותם, והם יקבלו תמיכה בסכום של 150 אלף שקלים בארבעת החודשים הראשונים שלאחר היציאה לגיוס כספים. כך, יוכלו החברות להמשיך לפעול עד השגת הון חיצוני המאפשר המשך פעילות עצמאית.

סילבן שלום, השר לפיתוח הנגב והגליל והמשנה לראש הממשלה, אמר כי "הנגב הופך לעמק הסיליקון של ישראל. החממה בבאר שבע תהפוך לבית עבור החדשנות והיצירתיות שמדינת ישראל התברכה בהן. בחממה יצמחו עשרות חברות הזנק חדשות, שיציבו את בן-גוריון במוקד מפת ההיי-טק הישראלי. החממה תבטיח את הישארותם של סטודנטים מתחומי ההיי-טק וההנדסה בנגב, וכך תתרום לנגב גם בהיבט של יצירת מקומות תעסוקה וגם בהיבט של משיכת אוכלוסייה חזקה לאזור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים