גרינפילד פרטנרס מגייסת 400 מיליון דולר להשקעה בחברות צמיחה

הקרן, שמנהלת הון בהיקף של יותר ממיליארד דולר ומושקעת בסילברפורט, ואסט דאטה, קפיטוליס ועוד, פותחת משרדים בניו יורק ומצרפת כשותף את ניר גולדשטיין, לשעבר סמנכ"ל המכירות של מאנדיי

צוות גרינפילד.

קרן הון-הסיכון הישראלית גרינפילד פרטנרס הודיעה היום (ג') על גיוס של 400 מיליון דולר והשקת קרן שלישית. ההון גויס ממשקיעים מוסדיים בישראל, ארצות הברית, אירופה ואסיה, ומביא את סך הנכסים המנוהלים של גרינפילד למעל מיליארד דולר. הקרן החדשה תתמקד בהשקעות בחברות טכנולוגיה בשלבי הצמיחה המוקדמים.

במקביל, מודיעה הקרן על פתיחת משרדים בניו יורק והרחבת פעילות ההשקעות הגלובלית, על מנת להמשיך ולחזק את מעמדה ולתמוך ביזמים בתהליכי התרחבות לשווקים גלובליים. כמו כן, גרינפילד מכריזה על הצטרפותו של ניר גולדשטיין, שהיה סמנכ"ל המכירות של מאנדיי, כשותף בה.

גרינפילד הוקמה ב-2016 כזרוע ההשקעות בישראל של הקרן האמריקנית TPG, והשותפים בה יצאו לדרך עצמאית ב-2020. השקת הקרן השלישית מגיעה לאחר שהקרן השנייה של גרינפילד השקיעה ב-13 חברות בסבבי B ו-C, במגוון ענפים: אבטחת סייבר, בינה מלאכותית, תשתיות IT, פינטק ותוכנה ארגונית. חברות הפורטפוליו של גרינפילד כוללות את ואסט דאטה, שגייסה בשלהי 2023 הון לפי שווי של 9.1 מיליארד דולר, היוניקורנים ביג פנדה וקפיטוליס, וחברות נוספות, דוגמת סיינט, אקסודיגו וסילברפורט. אקזיטים קודמים בפורטפוליו של גרינפילד כוללים את גארדיקור, שנרכשה בידי אקאמאי תמורת כ-600 מיליון דולר, עב ענן, שנרכשה בידי צ'ק פוינט, ופלאנק, שאפלייד סיסטמס קנתה אותה לפני מעט יותר מחצי שנה.

מתודולוגיית G2M

בגרינפילד מסמנים כעקרון מרכזי באסטרטגיה שלהם עבודה צמודה עם חברות הפורטפוליו, במטרה לעזור להן להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות הייחודיים לשלבי הצמיחה המוקדמים. לסטארט-אפים בשלבים אלה, הם אומרים, ישנם אתגרים ומכשולים בדרך לצמיחה משמעותית והגעה להכנסות של מאות מיליוני דולרים, בעיקר בבניית צוות המכירות הגלובלי וביכולת לעשות זאת בצורה יעילה. כדי להתמודד עם אתגרים אלה, גרינפילד פיתחה מתודולוגיה בשם G2M, שכוללת מעורבות ישירה עם צוותי ההנהלה לאורך תהליך הצמיחה – בהובלת גולדשטיין.

גולדשטיין ציין כי "הפלטפורמה שבנינו מאפשרת לנו לזהות באופן שיטתי את צווארי הבקבוק הדחופים ביותר של חברות הפורטפוליו בתהליך הגעתן לשוק, ואז לעבוד איתן בצורה הדוקה כדי לנסות ולעזור לתמוך באתגרים הללו בדיוק. כשחברות מתגברות על המכשולים האלה בשלב מוקדם, זה חוסך להן הרבה כסף, ומאפשר להן לצמוח מהר וביעילות״.

שי גרינפלד, מייסד ושותף-מנהל של גרינפילד פרטנרס,  אמר ש-"הייעוד שלנו הוא לתמוך בצוותים מהשורה הראשונה כשהם עוברים מהכאוס המבוקר של השנים הראשונות לבניית מכונת מכירות מואצת, שיטתית ויעילה. אנחנו זוכים לעבוד עם יזמים שהם לא רק חדשניים ומגדירים מחדש את התחומים שלהם, אלא גם מנהיגים שאפתניים וצנועים, שמגלמים את הערכים שאנחנו שואפים אליהם, כקרן. ההון החדש ופתיחת המשרד שלנו בניו יורק יאפשרו לנו להמשיך לבצע את המשימה הזו ברמה גלובלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים