ואסט דאטה גייסה 118 מיליון דולר; שווה יותר מתשעה מיליארד

החברה, שמפתחת פלטפורמת נתונים עבור בינה מלאכותית, גייסה בסבב E, בהובלת קרן פידליטי ● המנכ"ל, רנן חלק: "נדרשים כלי דאטה חדשים עבור בינה מלאכותית"

הנהלת ואסט דאטה.

ואסט דאטה, שמפתחת פלטפורמת נתונים עבור בינה מלאכותית, הודיעה היום (ד') כי היא סיימה סבב גיוס E בסך של 118 מיליון דולר, לפי שווי של 9.1 מיליארד דולר.

את הסבב הובילה קרן פידליטי, והשתתפו בו המשקיעים בונד קפיטל, NEA (ר"ת New Enterprise Associates) ודרייב קפיטל. טייגר גלובל, נורת'83, אנבידיה, דל קפיטל וגולדמן זאקס השקיעו ב-ואסט דאטה בסבבים קודמים.

החברה הוקמה ב-2016 על ידי רנן חלק, המשמש כמנכ"ל, שחר פינבליט וג'ף דנוורת – שלושתם בעלי רקע וניסיון בחברות אחסון ופלטפורמות דאטה כמו Xtreme IO ו-Dell-EMC. ואסט דאטה מעסיקה כ-700 עובדים ברחבי העולם, כאשר כ-300 מהם מועסקים בישראל, במשרדים בתל אביב ובחיפה.

הפלטפורמה של החברה מאחדת בין שירותי אחסון, מסדי נתונים וקונטיינרים לפלטפורמת תוכנה אחת שניתן לבצע איתה סקייל. הפלטפורמה נבנתה מהיסוד כדי להתאים להאצת אלגוריתמיקה המבוססת על AI ו-GPUs בדאטה סנטרים ובעננים. היא מאפשרת לארגונים להבין את כל הדאטה, בין אם מדובר בנתונים מובנים או לא, כדי לייצר תובנות חכמות וערך חדש.

מ-ואסט דאטה נמסר כי במהלך הרבעון השלישי של השנה היא עברה היקף מכירות של מיליארד דולר במצטבר והשיגה 200 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות (ARR). החברה השיגה צמיחה של פי 3.3 משנה לשנה ושמרה על תזרים מזומנים חיובי ב-12 הרבעונים האחרונים, עם רווח גולמי של כמעט 90%. הלקוחות שלה מגיעים ממגזרים שונים, ונמנים עליהם, בין היתר, בוקינג הולדינגס, חיל האוויר האמריקני, משרד האנרגיה של ארצות הברית, בית החולים לילדים של בוסטון, ורייזון, פיקסאר וזום. בנוסף, הטכנולוגיה שמפתחת החברה משולבת בתשתיות ענן ייעודיות לבינה מלאכותית מהדור הבא, באמצעות שותפויות עם חברות כמו למבדה ו-Core42.

קטגוריה חדשה

ההשקעה תשמש את ואסט דאטה לגיוס עובדים נוספים גם בישראל בתפקידי מחקר ופיתוח. כמו כן, היא תשמש את החברה ליצירת קטגוריה חדשה של תשתית שהיא פיתחה, שמציבה את הדאטה במרכז באופן שבו מערכות חושבות, מגיבות ומגלות. על פי ואסט דאטה, זה יסייע לארגונים להתמודד ביעילות עם אתגרי הדאטה החשובים ביותר שלהם.

לדברי חלק, "נדרשים כלי דאטה חדשים עבור בינה מלאכותית. כדי להשפיע באופן משמעותי בעידן הבינה מלאכותית והלמידה העמוקה, את.ה לא רק רוצה שיהיה לך רק המון דאטה, אלא גם נתונים באיכות גבוהה, שמאורגנים נכון וזמינים במקום הנכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים