הרבעון של סלקום: עלייה בהכנסות, ירידה חדה ברווח הנקי

הרווח הנקי הרבעוני של החברה צנח ב-33%, לדבריה עקב השפעות המלחמה, ופגיעה בהכנסות שלה משירותי הנדידה והפרי-פייד ● סלקום צירפה אשתקד 71 אלף מנויים לתשתית הסיבים האופטיים

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום.

סלקום מסכמת את 2023 ואת הרבעון האחרון שלה עם עלייה בהכנסות. לעומת זאת, הרווח הנקי רשם ירידה ברבעון ועלייה בשנה כולה. הנתונים הם חלק מהדו"חות הכספיים של החברה, שפורסמו היום (ג').

כמו החברות האחרות בתחום, אחד מתחומי הפעילות הבולטים והצומחים של סלקום הוא הסיבים האופטיים. מספר מנויי הסיבים האופטיים של החברה גדל אשתקד ב-71 אלף ל-259 אלף. נכון להיום, כ-75% מלקוחות האינטרנט של סלקום מחוברים לתשתית הסיבים שלה. מדובר בשיעור נמוך מזה של פרטנר, שפרסמה את התוצאות שלה אתמול: מספר מנויי הסיבים האופטיים של המתחרה גדל ב-2022 ב-82 אלף ואחוז הלקוחות המחוברים לתשתית הסיבים שלה הוא 84%.

בסלקום מכתירים את הנתונים הכספיים השנתיים שלה כ-"תוצאות שיא". ההכנסות השנתיות של החברה גדלו ב-2% ל-4.4 מיליארד שקלים והרווח הנקי שלה – ב-8% ל-169 מיליון (בנטרול הוצאות חד פעמיות בסך של 35 מיליון לתביעות משפטיות). חלוקה לסעיפים מראה כי היא רשמה גידול בהכנסות השירותים הן במגזר הנייד – של 65 מיליון שקלים ל-1.59 מיליארד, והן במגזר הנייח – של 89 מיליון שקלים ל-1.38 מיליארד. לעומת זאת, ההכנסות השנתיות מציוד קצה ירדו ב-1% ל-1.18 מיליארד שקלים. הרווח התפעולי גדל ב-3% ל-368 מיליון שקלים.

סלקום רשמה במהלך השנה עלייה קטנה יחסית – של 6,000 מנויים – במספר המנויים של סלקום TV, ל-263 אלף, וגידול של 27 אלף במספר מנויי האינטרנט ל-350 אלף.

תזרים המזומנים החופשי עמד בתום השנה על 272 מיליון שקלים. מדובר בגידול של 18% לעומת 2022, שבחברה משייכים אותו בין היתר לשיפור הפעילות השוטפת שלה.

נתוני הרבעון הרביעי

כאמור, הרבעון הרביעי של סלקום התאפיין בעלייה בהכנסות, אבל גם בירידה חדה ברווח הנקי. הכנסות החברה עלו ברבעון ב-6% ל-1.12 מיליארד שקלים והרווח הנקי שלה צנח ב-33% ל-33 מיליון. בסלקום מנמקים את הירידה ברווח הנקי בהשפעות המלחמה, ובפגיעה בהכנסות החברה משירותי הנדידה ומשירותי הסלולר בתשלום מראש (פרי-פייד). סלקום מציינת את הסיבות הללו גם כגורמים שהביאו לירידה ברווח התפעולי הרבעוני שלה – במקרה זה מדובר בקיטון של 16% ל-80 מיליון.

המנכ"ל, דניאל ספיר, אמר כי "סלקום מציגה היום תוצאות מצוינות ל-2023, המשקפות צמיחה מרשימה ואיתנות בכל הפרמטרים המרכזיים, למרות השפעות המלחמה".

"עם פרוץ המלחמה, סלקום, כחברה חיונית בשעת חירום, התגייסה על מנת להעניק שירות ללקוחות שלה מהמגזרים העסקי והפרטי כאחד, ולאפשר המשך רציפות תקשורתית בכל רחבי ישראל. אנחנו מתחילים לראות התאוששות במגזרים המושפעים, ומקווים שמגמה זו תמשיך לרבעון הבא. אנחנו, בסלקום, ממשיכים להיות מגויסים לסיוע לכלל לקוחותינו ומייחלים לשובם של כלל החטופים, הנעדרים והחיילים שנמצאים בשטח בשלום לביתם", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים