העלייה המטאורית של ARM: מחיר המניה שלה זינק ב-90% ב-3 ימים

הסיבות לעלייה הן ההתעניינות הגוברת של המשקיעים בבינה המלאכותית - תחום ש-ARM נכנסה אליו חזק בזמן האחרון, התוצאות העסקיות שלה והתחזית האופטימית להמשך

מציגה את הדור החדש.

ימים טובים ל-ARM: המניה של החברה זינקה בשלושת ימי המסחר האחרונים ב-90%. אתמול (ב') היא עלתה ב-29.3% ושערה עומד כעת על כ-149 דולר. העלייה העמידה את שווי השוק של החברה על 152.7 מיליארד דולר. ARM החלה להיסחר בנאסד"ק באמצע ספטמבר האחרון ושער המניה שלה גבוה ביותר מפי שניים מזה שהיה בתום היום הראשון של המסחר בה – 63.59 דולר.

עצם העלייה במניות ARM לא הפתיעה את השוק, אולם המומחים הופתעו מעוצמתה. הם מסבירים זאת בהתעניינות הגוברת של המשקיעים בבינה מלאכותית. החברה הבריטית מייצרי רכיבי CPU ורכיבים אחרים המשמשים לייצור מעבדים, וכמו חברות אחרות בתחום, נכנסה באחרונה בענק לעולם ה-AI. כך, מיקרוסופט משתמשת בטכנולוגיה מבוססת ה-AI שלה לייצור מעבדי ה-Azure Coblat 100 שהיא השיקה בנובמבר האחרון, אנבידיה הודיעה שהיא נכנסת לשוק המחשוב האישי ותתחיל לייצר מעבדים על בסיס ARM, עבור שוק זה, וגם AMD לוטשת עיניים לטכנולוגיה שלה. עם זאת, הצפי הוא ש-AMD תתחיל לייצר מעבדים מבוססי ARM לא לפני השנה הבאה.

סיבה נוספת לזינוק בשער המניה של החברה היא התוצאות העסקיות הטובות שהיא פרסמה ביום ד' האחרון, עם גידול של 14% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה הכספית ל-824 מיליון דולר ועלייה של 17% ברווח התפעולי ל-324 מיליון. אולם, השוק הושפע בעיקר מתחזית ההכנסות: הנהלת החברה מעריכה כי ההכנסות שלה יעמדו ברבעון האחרון של השנה הכספית על בין 850 ל-900 מיליון דולר ובשנה כולה – על 3.155-3.25 מיליארד. התחזית הרבעונית גדולה בשיעור של לפחות 10% מהתחזית בשוק ההון, שמעריכה שהן יעמדו על 778 מיליון דולר בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים