לכמה שעות: השווי של מיקרוסופט עקף את ה-3 טריליון דולר

השווי שלה הגיע אתמול (ד') לשיא של 3.02 טריליון דולר, אולם לאחר מכן ירד, וכעת הוא עומד על 2.992 טריליון ● ההישג הזה לא מפתיע, עקב מדיניות הצמיחה המוצלחת של מיקרוסופט, בין היתר כתוצאה מההשקעה ב-OpenAI

הייתה שווה יותר משלושה טריליון דולר - לכמה שעות. מיקרוסופט.

שווי השוק של מיקרוסופט עקף אתמול (ד') לכמה שעות את הרף של שלושה טריליון דולר, והגיע ל 3.02 טריליון. בכך הייתה הענקית מרדמונד לחברה השנייה בהיסטוריה, אחרי אפל, שעקפה את הרף הזה בסוף יוני האחרון, ושוויה עומד כעת על 3.01 טריליון.

אולם, בניגוד לאפל, מיקרוסופט לא הצליחה לשמור על ההישג, שכן עם פתיחת המסחר הבוקר (שעון ניו יורק) המניה שלה התחילה לרדת, ונכון לפרסום שורות אלה, ירד שווי השוק של החברה ל-2.992 טריליון דולר. עם זאת, אם המניה תעלה במהלך היום או בסיומו ב-0.8% בלבד, היא תחצה שוב את רף שווי השוק של שלושה טריליון דולר.

העובדה שמיקרוסופט שברה את המחסום הזה לא הפתיעה את המומחים, שכן היא נקטה במדיניות צמיחה שעלתה יפה, עם התמקדות בשילוב בינה מלאכותית במוצריה ובשירותיה. בשנים האחרונות היא השקיעה בכך מיליארדים, כולל השקעה של 13 מיליארד דולר ב-OpenAI, החברה שעומדת מאחורי כלי הבינה המלאכותית היוצרת הפופולרי ChatGPT. בין היתר כתוצאה מהפירות של השקעה זו, ברבעון האחרון של 2023 גדלו ההכנסות של הענקית מרדמונד ב-10% ל-56.2 מיליארד דולר והרווח הנקי שלה זינק ב-20% ל-20.1 מיליארד. כמו כן, במהלך השנה האחרונה המניה שלה צמחה ב-40% ל-403 דולר כיום לעומת 288 דולר בהתחלת 2023.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים