אינטל חקרה: מה קורה באינטרנט בדקה אחת?

בכל דקה נשלחות יותר מ-204 מיליון הודעות דוא"ל, הקופה של אמזון רושמת מכירות בהיקף של כ-83 אלף דולרים, כ-20 מיליון תמונות נצפות ברחבי הרשת ויותר מ-1.3 מיליון סרטוני וידיאו נצפים ביו-טיוב – כך על פי דו"ח חדש שפרסמה ענקית השבבים, שנועד לבדוק את תעבורת הרשת העולמית ● עד 2015, מעריכים באינטל, מספר ההתקנים המחוברים לרשת צפוי להיות כפול מאוכלוסיית העולם ויידרשו חמש שנים לצפות בכל תכני הווידיאו שייחצו את רשתות ה-IP מדי שנייה

חשבתם פעם כמה דברים מתרחשים באינטרנט בדקה אחת? ענקית השבבים אינטל (Intel) החליטה לבדוק, ופרסמה את ממצאיה בדו"ח חדש. על פי הבדיקה, בכל דקה נשלחות יותר מ-204 מיליון הודעות דוא"ל, הקופה של אמזון (Amazon) רושמת מכירות בהיקף של כ-83 אלף דולרים, כ-20 מיליון תמונות נצפות וכשלושת אלפים מועלות לפליקר (Flickr), לפחות שישה מיליון עמודי פייסבוק (Facebook) נצפים ברחבי העולם ויותר מ-1.3 מיליון סרטוני וידיאו נצפים ביו-טיוב (YouTube).

המיחשוב, אומרים באינטל, משנה את חייהם של בני האדם בעולם ומגיע ליותר ויותר אנשים באמצעות מגוון התקנים – מסמארטפונים ועד טאבלטים, דרך מחשבים ניידים ואפילו כלי רכב. לפעמים נדמה שכולנו מחוברים, כותבים מחברי הדו"ח, אבל למרות שקשה שלא להבחין בהתרבות העצומה של ההתקנים הניידים, הדבר החשוב הוא דווקא מה שאנחנו לא רואים.

לפי אינטל, מה שרבים מאתנו לא רואים הוא את השפעה העצומה שיש לגידול בהתקנים הניידים על נפח תעבורת הנתונים העוברת באינטרנט. קל יותר לתפוס את ממדי התעבורה הזו אם נחשוב על כל הדברים שאנו עושים בסמארטפון: מאזינים למוזיקה, צופים בסרטונים, מורידים תמונות, משחקים במשחקים מקוונים, מרעננים את הציוצים מטוויטר ואת עדכוני הסטטוסים – כל פעילות כזו יוצרת תעבורה ברשת.

מספר ההתקנים המחוברים כיום שווה לאוכלוסיית העולם, קובע הדו"ח. עד 2015, מעריכים באינטל, מספר ההתקנים המחוברים לרשת צפוי להיות כפול מאוכלוסיית העולם. זאת ועוד, עד שנגיע ל-2015, יידרשו חמש שנים לצפות בכל תכני הווידיאו שיחצו את רשתות ה-IP מדי שנייה.

האם הרשתות הקיימות מסוגלות להתמודד עם תעבורת הרשת הזו ועדיין לעמוד בציפיות הצרכנים לגישה מיידית ממספר רב של התקנים? והאם הרשתות מסוגלות להתרחב על מנת לעמוד בצמיחה הזו, האם הן יכולות לשמור על רמת אבטחה נאותה תוך כדי כך? יצרני הציוד וספקי השירותים לחברות הטלקום, קובעת אינטל, יידרשו להבטיח שנוכל להמשיך ליהנות מגישה למידע ובידור בהתקן הנייד ללא הפרעות בשירות.

לפחות שישה מיליון עמודי פייסבוק נצפים ברחבי העולם מדי דקה. אינטל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים