EMC תסייע לבצע דיגיטציה ואחסון של ספריית הוותיקן

במסגרת הפרויקט, תתמוך EMC ביעדיה של ספריית הוותיקן לשמור על טקסטים עדינים, שפגעי הזמן והשימוש עלולים לגרום להשחתתם ● בנוסף, יכלול הפרויקט דיגיטציה מלאה של הספרייה, הכוללת כ-40 מיליון דפים שיישמרו בעותקים דיגיטליים ● מנהל ספריית האפיפיור בוותיקן: "מאוד חשוב להגן על המסמכים הללו ובו בזמן להופכם נגישים עבור חוקרים מכל רחבי העולם"

EMC תספק נפח אחסון בגודל 2.8 פטה-בייט על מנת לסייע לספריית האפיפיור בוותיקן לבצע דיגיטציה מלאה של קטלוג כתבי היד ההיסטוריים שלה. הפרויקט ייארך תשע שנים.

חסותה של EMC מהווה חלק מ-"יוזמת שימור המידע" שלה, אשר מוקדשת להגנה ושימור של מידע למען הדורות הבאים, והפיכתו לנגיש בצורה בינלאומית בפורמט דיגיטלי. ספריית האפיפיור בוותיקן, הנחשבת לאחת הספריות הישנות ביותר בעולם, מחזיקה ברבים מהמסמכים הנדירים ורבי הערך שקיימים, וביניהם התנ"ך של גוטנברג בלטינית – הספר הראשון שהודפס בטכניקת הדפוס הנע.

במסגרת הפרויקט, תתמוך EMC ביעדיה של ספריית הוותיקן לשמור על טקסטים עדינים, שפגעי הזמן והשימוש עלולים לגרום להשחתתם. שמירת הטקסטים תתבצע בפורמט דיגיטלי העומד בתקני ISO, על מנת להבטיח כי הידע יהיה זמין באופן חופשי לעיון עתידי. בנוסף, יכלול הפרויקט דיגיטציה מלאה של הספרייה, הכוללת כ-40 מיליון דפים שיישמרו בעותקים דיגיטליים. בין עשרות אלפי הספרים יש יותר מ-80,000 כתבי יד ו-8,900 דברי דפוס נדירים.

בין כתבי היד שיעברו דיגיטציה: הספרא, כתב יד העברי שנכתב בין סוף המאה התשיעית ואמצע המאה העשירית ומהווה אחד החיבורים העתיקים ביותר הקיימים בעברית; עדויות יווניות על יצירותיהם של הומרוס, סופוקלס, אפלטון והיפוקרטס; האינקונבולה המפורסמת של האפיפיור פיוס השני מאירופה, שהודפסה על ידי אלברכט קון בממינגם בשנת 1491 בקירוב; וה-Code-B, אחד מכתבי היד של התנ"ך היווני העתיקים ביותר שבנמצא, שמתוארך למאה הרביעית לספירה.

מונסיניור צ'זארה פסיני, מנהל ספריית האפיפיור בוותיקן, אמר כי "ספריית האפיפיור בוותיקן כוללת כמה מהטקסטים העתיקים ביותר בעולם, אשר מסמלים מורשת היסטורית ותרבותית שלא תסולא בפז. מאוד חשוב להגן על המסמכים הללו ובו בזמן להופכם נגישים עבור חוקרים מכל רחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים