קמפיין חדש מזהיר בעלי עסקים מפני שימוש לא חוקי בתוכנות פיראטיות מצד עובדיהם

מסע הפרסום מגיע על רקע הנתונים המדאיגים לשנת 2011, לפיהם יותר משליש מהתוכנות שהיו בשימוש במגזר העסקי הן בלתי חוקיות ● הנזק הכלכלי כתוצאה משימוש בתוכנות אלה מוערך בכ-192 מיליון דולרים ● עו"ד נעמי אסיא, המייצגת את BSA בישראל: "בעלי עסקים רבים לא מודעים לסיכון אליו הם נחשפים"

סי דאטה, מפיצה מורשת של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל, יצאה בימים אלו במסע פרסום של שילוט חוצות, המזהיר בעלי עסקים בישראל לרכוש תוכנות חוקיות – ובמיוחד להקפיד על כך שעובדיהם לא יורידו תוכנות פיראטיות על דעת עצמם.

מהקמפיין עולה, כי שימוש פיראטי על ידי עובד היא באחריות המעביד, ועלול לגרום לנקיטה באמצעים משפטיים. על פי נתונים של ארגון ה-BSA, המייצג את תעשיית התוכנה לעסקים בישראל, עולה כי בשנת 2011 יותר משליש מהתוכנות שהותקנו בארגונים במגזר העסקי היו בלתי חוקיות. הנזק הכלכלי המוערך כתוצאה משימוש בתוכנות הפיראטיות נאמד בכ-192 מיליון דולרים. חרף מאמצי האכיפה שנעשו עד כה, היקף השימוש הפיראטי בתוכנות בישראל לא נמצא בתהליכי ירידה.

הקמפיין המדובר יימשך כעשרה ימים. במסגרתו, הועלתה כרזת פרסום שבה נכתב: "תוכנות לא חוקיות בעסק שלך, עולות לך ביוקר! חשיפה לתביעה משפטית של מאות אלפי שקלים. פנה למשווק עוד היום".

עו"ד נעמי אסיא, המייצגת את ארגון BSA בישראל, אמרה כי "בעלי עסקים רבים לא מודעים לסיכון אליו הם נחשפים, בין השאר כתוצאה מתוכנות לא מורשות שעובדיהם עושים בהן שימוש – הן על מחשבי העסק והן על מחשביהם האישיים לצרכי עבודתם". לדבריה, גם במקרה כזה עלול בעל העסק לשלם פיצויים של עשרות אלפי שקלים, ולעתים אף יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים