אורי נתיב, קלרנה: "האנשים הנכונים הם הגורם החשוב ביותר ביצירת תרבות פיתוח ארגונית"

"אי אפשר לבנות כלום בלי האנשים הנכונים. רק הם יכולים לקדם את החברה מבחינת איכות, ואלו חייבים להבין שהם עובדים יחד", אמר נתיב - ממקימי מרכז הפיתוח הישראלי של קלרנה השבדית ומנהל הפיתוח בו ● אורי שקד, גוגל: "ריבוי המכשירים הניידים בשוק מוביל גם לריבוי בשפות תכנות, והבחירה יכולה להיות מורכבת"

תרבות פיתוח ארגונית חשובה יותר בסופו של דבר מהטעויות שעושים ביום-יום – זה הרעיון שהעביר אורי נתיב, מי שהקים בישראל את מרכז הפיתוח של חברת התשלומים השבדית קלרנה (Klarna), ומשמש בו כמנהל הפיתוח. לדבריו, "אחד הגורמים העיקריים ליצירת תרבות פיתוח מוצלחת הוא, קיום מחזורי פיתוח קצרים יותר, שתורמים לאווירה ולהצלחה. גורם נוסף הוא איכות כהלך רוח – אנחנו אוהבים לכתוב קוד, אבל אוהבים פחות לתחזק אותו. עם זאת, חשוב לנו להקדיש זמן נוסף כדי שהקוד יהיה איכותי".

נתיב אמר את הדברים בכנס המפתחים DevCon September של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ד') באוזןבר בתל אביב. בכנס השתתפו כ-180 אנשי פיתוח שרכשו כרטיסי כניסה ובאו לשמוע על חדשנות בתחום הפיתוח לרשת ולמובייל וליהנות מקצת מוזיקה.

הגורם השלישי, לדברי נתיב, הוא שיפור מתמיד: "הארגון חייב להבין שהוא חייב להשתפר כל הזמן – לאמץ טכנולוגיות חדשות, לוודא שהעובדים מלמדים אחד את השני, וכדומה. הגורם האחרון הוא אנשים – וזה גם הגורם החשוב ביותר. אי אפשר לבנות כלום בלי האנשים הנכונים. רק הם יכולים לקדם את החברה מבחינת איכות, ואלו חייבים להבין שהם עובדים יחד".

אורי שקד, מארגן קבוצות הפיתוח של גוגל. צילום: אורי זהבי (מתוך וידיאו)אורי שקד, מארגן קבוצות הפיתוח של גוגל (Google), התייחס לכדאיות שבבניית יישומים בדרך חוצת פלטפורמות, על ידי שימוש בכלים כמו PhoneGap ו-Titanium. לפי שקד, ריבוי המכשירים הניידים בשוק, מוביל גם לריבוי בשפות תכנות והבחירה יכולה להיות מורכבת – בעיקר אם רוצים לבנות יישומים טבעיים. "כדי לכתוב יישום טבעי, צריך ללמוד היטב את שפת התכנות המסוימת של המכשיר, אבל לימוד שפת תכנות חדשה לרמה שתאפשר כתיבת יישום בסיסי מאוד עבור סביבה אחת ויחידה, לוקח לפחות חודש. זו בעיה גדולה בעולם שבו זמן ההגעה לשוק ומהירות העבודה חשובים כל כך".

לדבריו, כדי להתגבר על הבעיה הזו, צריך למצוא מסגרת עבודה מתאימה שתעשה את העבודה עבור כל הפלטפורמות הרצויות. "יש מספר מסגרות עבודה וצריך לבחור את זו שמתאימה לשפה שאנו מכירים היטב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים