עכשיו תורה של סמסונג: מאשימה את אפל בהפרת זכויות בשלושה פטנטים

מומחה מטעם סמסונג, פרופסור להנדסת חשמל באוניברסיטת הרווארד, העיד במשפט בין השתיים, כי יש במכשירי iPhone ומחשבי iPad משום הפרת זכויות של סמסונג בשלושה פטנטים ● עוד עלתה לדוכן העדים מעצבת בסמסונג, אשר העידה שלא הסתמכה על עיצובים של אפל כאשר עיצבה סמלים למכשירי גלקסי S

בשבוע השלישי למשפט של אפל (Apple) מול סמסונג (Samsung) בארצות הברית, הגיעה תורה של האחרונה להשמיע את טענותיה כנגד אפל. כך, מומחה מטעם סמסונג העיד כי יש במכשירי iPhone ומחשבי iPad משום הפרת זכויות של סמסונג בשלושה פטנטים.

ד"ר וודוורד יאנג, פרופסור להנדסת חשמל מאוניברסיטת הרווארד, העיד כי במוצרי אפל נעשה שימוש בפטנטים של סמסונג למכשירים ניידים, ובכלל זה תהליך למשלוח של תמונות בדואר האלקטרוני בצורה קלה ופשוטה. ד"ר יאנג היה הראשון בשורה של עדים שמתכוונים פרקליטי סמסונג להעלות לדוכן, לאחר שהמומחים של אפל העידו, כי סמסונג מפירה את זכויותיה של אפל בפטנטים שלה.

יאנג התמקד בפטנטים שעוסקים בתפקודים שונים של טלפונים חכמים, ולא בפטנטים על טכנולוגיות סלולר. אחד הפטנטים שבהם מדובר נועד לסייע למי שמבקשים להגיע במהירות לתמונות באלבום. "הרעיון היה פשוט – בואו נשתמש בסימניה", אמר יאנג. תחת חקירה של פרקליט אפל, ביל לי, הודה יאנג שלא ראה שום ראיה לכך שבסמסונג אכן משתמשים בפועל בפטנטים אלה בטלפונים החכמים מתוצרת החברה.

בנוסף, עלתה אתמול (ג') לדוכן ג'יואן וואנג, מעצבת בסמסונג, שהעידה כי לא הסתמכה על עיצובים של אפל כאשר עיצבה סמלים (אייקונים) למכשירי גלקסי S. לדבריה, היא וצוות גדול של מעצבים נוספים מקוריאה השקיעו מאמצים רבים, במשך שלושה חודשים, כדי ליצור סמלים מקוריים של סמסונג עבור מכשירים אלו. "ישנתי אולי שעתיים או שלוש שעות בלילה", העידה וואנג.

מייקל ג'ייקובס, פרקליט של אפל, הציג לוואנג מסמכים פנימיים של סמסונג, שעליהם מופיע שמה, ובהם התייחסות לסמלים של אפל. אולם, בחקירה של פרקליט סמסונג, ג'ון קווין, ציינה וואנג שמסמכים אלה נוצרו הרבה אחרי שהושלם עיצוב הסמלים של סמסונג.

שתי ענקיות האלקטרוניקה, שמוכרות ביחד יותר ממחצית מהטלפונים החכמים שנמכרים ברחבי העולם, מנהלות קרבות משפטיים במדינות רבות, במסגרת המערכה על השוק של המכשירים הניידים – אחד השווקים הלוהטים ביותר בעולם כיום. על כף המאזניים מוטל משקל רב. מבחינתה של אפל, הפסד במשפט עלול למוטט את האסטרטגיה המשפטית הבינלאומית שלה, שבאמצעותה היא מנסה להילחם בבתי משפט במדינות רבות ברחבי העולם מול המכשירים המתחרים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). לעומתה, סמסונג מסתכנת בצווים שיאסרו על השיווק של מכשירי גלקסי המצליחים, הן טלפונים חכמים והן מחשבי לוח, ברבות ממדינות העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים