אנליסט מ-USB: על HP לזרוק את חטיבות המיחשוב האישי והמדפסות – ולהתמקד בשירותים

"HP לא יכולה להתחרות בכל שדות הפעולה של ה-IT", קובע האנליסט סטיב מילונוביץ' ● הוא יצא בכך נגד המהלך שמובילה מג וויטמן, מנכ"לית החברה, לפיו HP עדיפה כחברה הפועלת בכל תחומי העיסוק המסורתיים שלה ● על פי מילונוביץ', "מהתבוננות על הנוף העסקי של HP, איני בטוח שהיא לא שגתה ושהחלטתה תתגלה כטעות"

"במצבה הנוכחי, HP לא יכולה להתחרות בכל שדות הפעולה של ה-IT. עליה לזרוק את חטיבות המיחשוב האישי והמדפסות שלה ולהתמקד בשירותים דוגמת מיחשוב ענן, באמצעות חטיבת Enterprise Services", כך כתב סטיב מילונוביץ', אנליסט בבנק ההשקעות USB.

דבריו של האנליסט מפתיעים משהו, לאחר שביום ד' האחרון הודיעה HP, כי תרשום ברבעון השלישי של השנה הפחתה בסך שמונה מיליארד דולרים בעקבות רכישת EDS. רכישה זו נעשתה בזמן כהונתו של מארק הארד כמנכ"ל החברה. הארד הודח מתפקידו ב-2010, לאחר שהואשם על ידי הנהלת HP בהטרדה מינית של ג'ודי פישר, עובדת קבלן בתחום השיווק שלה, ובדיווח כוזב על הוצאות אישיות.

חטיבת השירותים Enterprise Services נחשבת לאחד ממנועי הצמיחה של HP בזמן האחרון והיא החטיבה השנייה בגודלה בחברה. החטיבה מתבססת על רכישת ענק מ-2008 – זו של Electronic Data Systems – תמורת 13.9 מיליארד דולרים, שבוצעה בעקבות הרכישה של יבמ (IBM) ב-2002 את חטיבת הייעוץ של PwC (ר"ת PricewaterhouseCoopers) תמורת 3.4 מיליארד דולרים.

על פי מילונוביץ', "HP מפוזרת מדי ואינה יכולה להתחרות מול יבמ ו-EMC ברמת ארגון האנטרפרייז, או מול אפל (Apple) וסמסונג (Samsung) ברמת הטכנולוגיה לצרכן הפרטי". מילונוביץ' ציין שהוא חולק על דברי מג וויטמן, מנכ"לית HP, לפיה HP עדיפה כחברה הפועלת בכל תחומי העיסוק המסורתיים שלה. וויטמן הגיעה לחברה לאחר שליאו אופתקר, שניהל אותה במשך 11 חודשים בלבד – ופוטר, החל בפיצול עסקי ה-PC, מתוך כוונה להתמקד בתוכנה ובשירותים. חודשים ספורים לאחר שמונתה ביטלה וויטמן את החלטת קודמה.

"מהתבוננות על הנוף העסקי של HP, איני בטוח שהיא לא שגתה ושהחלטתה תתגלה כטעות", כתב האנליסט. "ככלל, אני תוהה האם HP באמת טובה יותר כשכל רכיביה מצויים יחדיו, או שמא היה לה עדיף להיות חכמה ולהפריד את עסקי המדפסות והמחשבים האישיים. HP חסרה את המיקוד הארגוני שמאפיין את יבמ ו-EMC, ומנגד מתקשה להתחרות על הצרכנים בלא שיש באמתחתה עסקי טאבלט חזקים או טלפונים חכמים, כמו אפל וסמסונג. HP נמצאת במצב בו היא מכותרת".

עתיד HP נדון פעמים רבות, עוד מ-2001, אז היא רכשה את יריבתה, קומפאק (Compaq), תמורת 25 מיליארד דולרים – רכישה שהביאה אותה לראש דירוג יצרניות המיחשוב האישי. מנגד, במחצית אותו העשור יצאה יבמ מעסקי ה-PC שלה, אותם מכרה ללנובו (Lenovo). מאז חוותה HP לא מעט ירידות בשווי המנייה שלה ולא מעט משברים ניהוליים. כמו כן, במחצית העשור הקודם רכשה ענקית ה-IT את מרקורי הישראלית תמורת 4.5 מיליארד ובסופו נכנסה לתחומי הרישות ואבטחת המידע. עם מינויו של אפותקר לתפקיד המנכ"ל רכשה HP את אוטונומי (Autonomy) הבריטית תמורת 11 מיליארד דולרים.

HP עושה כמה מהלכים כדי להשיג התבססות עסקית, בהם מיזוג עסקי ההדפסה והמיחשוב האישי וצמצום דרסטי בהוצאות. במאי האחרון הודיעה החברה על פיטורי 27 אלף עובדים במהלך שלוש השנים הבאות.

למרות זאת, טען מילונוביץ', "וויטמן עומדת בראש חברה מסורבלת ביותר, שהולכת ונהיית מסורבלת עוד ועוד. יש ל-HP בעיית מיתוג, מה גם שמאוד קשה לנהל חברה עם מגוון רחב כזה של מוצרים וטכנולוגיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים